samsung 204B geeft geen beeld op DVI

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
hey mensen,

ik heb nu 2 weken een nieuw beeldscherm. even een paar gegevens..

videokaart is Asus 8800GTX met dual DVI-I aansluiting
beeldscherm heeft 1 DVI en 1 oudere aansluiting, die smalle, (ben even de naam kwijt)

hier dus het probleem:

beeldscherm geeft geen beeld bij aansluiting van DVI-DVI
opnieuw opstarten, monitor aan/uit, geeft geen effect. er is geen schakelaar voor inputsoort analoog/digitaal.

monitor geeft momenteel beeld door middel van:

monitor smalle aansluiting - smalle kabel aansluiting - smalle aansluiting-> dvi verloop stekker - videokaart.

dit werkt goed.

getest:

andere DVI kabel, geen effect.
ander beeldscherm (ook 204B) beide kabels, geen effect
andere videokaart heb ik geen mogelijkheid toe.

waar heb ik iets over het hoofd gezien? (en wat is die ***** naam van die smalle videokaart aansluiting, van onboard video etc)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:02
VGA kabeltje heet die andere :).

Zit er geen knopje op je beeldscherm met 'source' ofzo?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Als je kan een andere videokaart i.c.m de 204b proberen en anders je 8800gtx met een andere monitor proberen. Zo sluit je problemen met beide uit. Ikzelf heb een 215tw en met alle luxe snufjes van dien hadden ze niet iets bedacht als "automatische input herkenning". Er zit wel een mooie source knop op die uiteindelijk de oplossing bood. Het kan, maar dit lijkt me sterk, dat je videokaart de aantal hz (beeldversing frequentie) hoger dan 70 heeft staan waardoor je monitor niet werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 18:31 ]

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:30:
Als je kan een andere videokaart i.c.m de 204b proberen en anders je 8800gtx met een andere monitor proberen. Zo sluit je problemen met beide uit. Ikzelf heb een 215tw en met alle luxe snufjes van dien hadden ze niet iets bedacht als "automatische input herkenning". Er zit wel een mooie source knop op die uiteindelijk de oplossing bood. Het kan, maar dit lijkt me sterk, dat je videokaart de aantal hz (beeldversing frequentie) hoger dan 70 heeft staan waardoor je monitor niet werkt.
oude monitor werkte gewoon op mn videokaart, op dezelfde manier.. vga kabel - vga-> DVI converter - videokaart

ennuh, betreft die hertz, kan niet, omdat het daar niet aan kan liggen.. (want via andere aansluiting werkt het wel

• BootVluchteling
kickje..

iemand enig idee..??

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ondersteund die kaart niet gewoon 2 monitors en dat de dvi aansluiting de 2 monitor is? Dan moet je bij beeldschermeigenschappen de 2e monitor inschakelen.

Multimonitor is relax :P

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 17:23
BootVluchteling schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:28:
er is geen schakelaar voor inputsoort analoog/digitaal.
Met het knopje links naast auto (soort enter teken) kan je switchen tussen analoge en digitale input (monitor switch).

Is de 204b de enige monitor die aan de videokaart hangt?

• BootVluchteling
rsmits schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:30:
[...]

Met het knopje links naast auto (soort enter teken) kan je switchen tussen analoge en digitale input (monitor switch).

Is de 204b de enige monitor die aan de videokaart hangt?
ja. momenteel wel.. ik had eventjes voor een week ofzo 2 monitoren eraan hangen.. mn oude koelkast en mn moeders LCD schermpje..

dit is alleen alweer een tijdje geleden.. ik ga het nog eens proberen.. iig bedankt..

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Yep, op de 214T is het het 4e knopje van links, soort enter tekentje met eronder "source". Zal wel hetzelfde zijn. Ik moest ook eerst in mijn nvidia drivers digital output aanzetten.
Pagina: 1