Toon posts:

Asus P5B Bios probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een nieuw systeem aangeschaft maar bij het updaten van de bios(0806 update) van mijn asus p5b mobo zijn er problemen gekomen, de pc start niet meer op
als ik de stroom eraf haal voor 30 seconden start hij wel weer op maar dan verschijnen overclocking messages en de problemen doen zich dan weer voor.
ik heb de jumper op de mobo verwijdert voor een minuut maar dat reset de bios niet, zelfde voor de batterij.
ik heb jammer genoeg geen backup gemaakt van de stock bios die bij instalatie erop stond, die had dit niet.
specs van mijn systeem:

Asus P5B
Intel Duocore2 E6600
Corsair Corsair 2048MB TWINX XMS2-6400(TWIN2X2048-6400C3DF)
2 x Maxtor 250GB Sata2 16mb cache
Asus 7600GT videokaart

ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing.

b.v.d.

Verwijderd

dit hoor je vakker bij de bios update voor de p5b....
DAAROM OOK MIJN ADVIES NIET UPDATE...
Misschien oude bios terug zetten...
Waarom willen mensen toch altijd hun bios update terwijl alles nog gewoon werkt...
Als het nou niet werkt ok... Maar wel dan is dit onzinnig

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 10:59 ]

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:56:
Waarom willen mensen toch altijd hun bios update terwijl alles nog gewoon werkt...
Als het nou niet werkt ok... Maar wel dan is dit onzinnig
Slaat nergens op natuurlijk |:(
Om een paar dingen op te noemen: extra stabiliteit, meer compatibiliteit, betere oc results, etc...

Die-hard Brexiteer

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

je kan niet in de bios komen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Kan je nog wel een bios update uitvoeren? Dan haal je van de site van Asus even een oudere bios en flash je die.

Wat is de foutmelding?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

de bios update werkt wel maar daarna zijn er problemen bij het opstarten van windows.
hij start pas op als ik de stroom eraf haal en dan bij het opstarten geeft hij een overclocking failure message.

we hebben geprobeert te downgraden maar dat werkt ook niet.

p.s. hij geeft aan: this bios is to old and doesnt support this motherboard.

ech te vaag

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 12:01 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

wacht even... ik quote mezelf. :X

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat voor rma maandag, niks van de oplossingen werkte.
bedankt allemaal iig!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 18:13
Ik heb ook een p5b, en na een bios update die minder performance gaf dan de oude kon ik nog wel de bios terugzetten die op de cd meegeleverd was. Hierna werkte alles goed en kon ik weer terug naar een bios versie verder. De bios die op de cd staat ondersteunt geen conroe processor, dus je moet wel een nieuwere bios gebruiken. Volgens mij draai ik met versie 0701.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:55:
p.s. hij geeft aan: this bios is to old and doesnt support this motherboard.

ech te vaag
Lijkt mij dat je een bios van een P5B deluxe of zo gebruikt hebt in plaats van de P5B die je nodig hebt. Kijk eerst eens naar het exacte typenummer van je moederbord en vervolgens ga je op de Asus site dat exact zelfde moederbord bios opzoeken. Je kan de verschillende P5B biossen namelijk niet uitwisselen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
hehe stond duidelijk de P5B en geen deluxe ;)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:49:
hehe stond duidelijk de P5B en geen deluxe ;)
Nee, maar dat kan ik niet in mijn glazen bol zien natuurlijk, en je zal de eerste niet zijn die de toevoeging vergeet. Er zijn 12 verschillende uitvoeringen van de P5B (linkje) dus je zou zomaar de P5B-E of een andere kunnen hebben.

Maar je hebt hem intussen terug gestuurd neem ik aan?

Verwijderd

Nou ik heb dus hetzelfde probleem. Gister mijn p5b een bios update moeten geven vanwege een CPU ucode loading error. Nou 3x raden. Geen beeld. Ik kan zelfs de bios niet meer in.. Hoe ga ik dit nu oplossen..?
Pagina: 1