mobility radeon 9000 driver

Pagina: 1
Acties:

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik heb een acer aspire1600 met eem mobility radeon 9000.

Ik heb altijd de meegeleverde drivers gebruikt. Maar deze haperen bij het spelen van MOHAAS.

Ik heb op dit forum al gezocht en vanalle topics gevonden met links, maar deze links zijn allemaal verbroken (of hoe noemt ge da?)

Ik heb opgevangen dat ge de laatste catylist moet downloaden en dan drivermod moet gebruiken om deze voor mobility radeons te maken, Maar ik kan nergens de laatste nieuwe versie van drivermod vinden ( een vroegere versie trouwens ook niet)

Heeft iemand drivermod of recente drivers voor mijn mobility radeon 9000?

ps.: de catylist mobility radeon drivers ondersteunen mijn 9000 niet en de gewone krijg ik niet geinstalleerd.

thx

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 08:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik gebruik voor mijn ATi Radeon 7500 Mobility altijd de Omeag drivers, omdat ATi zelf geen suport leverd op de Mobility chip's. ATi verwijst je door naar de OEM fabrikant. In jouw geval is dat Acer en in mijn geval Dell, maar aangezien deze fabrikanten over het algemeen niet zo actief zijn in het updaten van drivers schiet ja daar veelal niet erg mee op. Omega heeft gelukkig het Mobility support weer geactiveerd in de Ati drivers welke door hem zijn aangepast. Bij mij werkt het uitstekend.

Omega Driver: meuktracker: Omega Catalyst 3.8.330

edit. O, damn dit is niet leuk ik lees net dit:

Known Issues:
From Cat 6.6 and up ATI removed driver-level support for the following series of cards (including Mobility models): 7000, 7200, 7500, 8500, 9000, 9200, 9250. Since the Omega Drivers use ATI drivers as a base, that means they will also not include support for these chipsets, they may install, but the PC may give you a BSOD or a black screen upon boot. People that need to install Omega Drivers on these cards should use v3.8.252 or older, you can get these on the Archive section of my site.

Je zult dus een oudere driver dan Cat 6.6 moeten hebben, dan werkt het in iedergeval met de Omega drivers.

edit2. Deze zouden dan wel moeten voldoen: meuktracker: Omega Catalyst 3.8.252

[ Voor 38% gewijzigd door _Dune_ op 26-01-2007 09:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
bedankt.

ik zal ze eens proberen