Toon posts:

[Asus A6J] Boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asus A6J die 1 maand geleden is gekocht
De laptop start niet altijd op. Wanneer dit probleem zich voordoet gaat de laptop binnen 2 seconden uit. Ook wanneer ik de voeding stekker aansluit blijft niet altijd het accu oplaad lampje branden.
Eerste instantie dacht ik dat het aan de voeding of accu lag maar wanneer de computer het wel doet, start Windows netjes op en na een halfuurtje werken ongeveer zit alles vast en gaat de laptop alleen nog maar uit door de aan/uit knop 3 seconden in te drukken. Er staat nog wel elektriciteit op terwijl bij het opstart probleem de laptop meteen uit is. Dit gebeurt ook met de accu eruit en aangesloten op netstroom.

Ik heb geprobeerd Windows XP opnieuw te installeren om te kijken wat er gebeurd en kreeg de foutmelding: “IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL” Het installeren van Windows gaat dus niet meer.
Deze melding staat meestal voor slecht RAM geheugen, maar voordat ik de computer formatteerde heb ik via Windows nog een Geheugen test gedaan en die gaf 0 errors. Verder heb ik later nog een Linux livecd opgestart om het programma memtest86 uit te voeren. Hierbij loopt de computer meteen vast. Dus dan twijfel ik weer over dat geheugen...

De temperatuur is netjes rond de 20 – 40 graden.

Wat heb ik nog meer geprobeerd?
- In de bios onboard sound, modem en overbodige luxes uitschakelen
- Geheugen reepje in de 2e DDR slot.

Dit alles zonder resultaat.

Ik heb geen idee meer wat ik moet denken. Ene probleem wijst naar het geheugen, het andere probleem is tegenstrijdig. Misschien ligt het probleem wel totaal ergens anders. Maar het is zeker een hardware probleem. Hoop dat dit als een bekend probleem klinkt en makkelijk op te lossen is. Zo niet dan ben ik bang dat de laptop maar terug moet naar de winkel.

Maurice

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Zelf wel eens mijn A6T zien crashen met standaard install door IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL alleen was dat in windows. Heb je ook al de recovery CD van Asus geprobeerd? Anders zou ik een RMA aanvragen..

Verwijderd

Topicstarter
Ja herinstallatie doe ik met de Asus recovery disk. Die heb ik overegens al gebruikt toen ik 'm net binnen kreeg om te switchen naar Engels talig.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica