Ik heb een aantal servers van SuperMicro (SuperServer 7044H-TR) waar bijna na elke reboot de bootsector weg is. Booten van de windows cd en fixboot gebruiken helpt, maar dat is natuurlijk niet te doen na elke reboot. Zelfs bij SuperMicro weten ze geen oplossing meer. Heeft een van jullie een idee?
Goede backup van de server maken, en dan eens een kale windowsinstallatie doen om te zien of dan het probleem weg is? Kan je snel heel veel zaken mee uitsluiten. Probeer dan ook gelijk de nieuwste firmware/supportpacks voor de server eens? Tenzij die er natuurlijk al op staat.
Heb je in de eventlogs gekeken, en in een log van supermicro(heb niet echt ervaring met die servers so sue me als er iets niet bestaat
)? Nog ergens wat relevants te vinden?
En last but not least is die machine goed doorzocht op virussen en alle mogelijke andere vormen van malware?
Wat heb je zelf allemaal al ondernomen om tot de conclusie te komen dat er geen oplossing is, en dat supermicro die ook niet weet? Als ik een probleem heb met een server ben ik soms wel een week bezig en doe ik allerlei testjes om de oorzaak van een probleem te achterhalen.
Hier op GoT willen we graag precies weten wat je zelf al hebt ondernomen, zodat we zo zinnig mogelijk op je vraag kunnen antwoorden. Nu blijf ik zitten met de standaardvragen zoals memtest, disk test, andere disk geprobeerd, etc etc....
Heb je in de eventlogs gekeken, en in een log van supermicro(heb niet echt ervaring met die servers so sue me als er iets niet bestaat
En last but not least is die machine goed doorzocht op virussen en alle mogelijke andere vormen van malware?
Wat heb je zelf allemaal al ondernomen om tot de conclusie te komen dat er geen oplossing is, en dat supermicro die ook niet weet? Als ik een probleem heb met een server ben ik soms wel een week bezig en doe ik allerlei testjes om de oorzaak van een probleem te achterhalen.
Hier op GoT willen we graag precies weten wat je zelf al hebt ondernomen, zodat we zo zinnig mogelijk op je vraag kunnen antwoorden. Nu blijf ik zitten met de standaardvragen zoals memtest, disk test, andere disk geprobeerd, etc etc....
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Wat ik al heb geprobeerd:
- Firmware raid controller geupdate
- Laatste raid driver
- BIOS geupdate
- Het is een kaal systeem, alleen Windows 2003 SBS
- Virusvrij
- In de eventlogs is niets te vinden. Pas bij het booten kom je er achter dat de bootsector weg is natuurlijk
Dan de tips van SuperMicro zelf die al uitgevoerd zijn:
- Harddisks op SATA1.5 in plaats van SATA3.0 zetten
- Alle 3 de voedingen aangesloten
- Juiste stekkers van de voedinen op de backplane aangesloten
- Bios Setting Advanced/PCI Configuration/ Frequency Slot#3/MASS veranderen naar 100Mhz i.p.v. AU
- Firmware raid controller geupdate
- Laatste raid driver
- BIOS geupdate
- Het is een kaal systeem, alleen Windows 2003 SBS
- Virusvrij
- In de eventlogs is niets te vinden. Pas bij het booten kom je er achter dat de bootsector weg is natuurlijk
Dan de tips van SuperMicro zelf die al uitgevoerd zijn:
- Harddisks op SATA1.5 in plaats van SATA3.0 zetten
- Alle 3 de voedingen aangesloten
- Juiste stekkers van de voedinen op de backplane aangesloten
- Bios Setting Advanced/PCI Configuration/ Frequency Slot#3/MASS veranderen naar 100Mhz i.p.v. AU
sanfranjake schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:05:
Goede backup van de server maken, en dan eens een kale windowsinstallatie doen om te zien of dan het probleem weg is? Kan je snel heel veel zaken mee uitsluiten. Probeer dan ook gelijk de nieuwste firmware/supportpacks voor de server eens? Tenzij die er natuurlijk al op staat.
Heb je in de eventlogs gekeken, en in een log van supermicro(heb niet echt ervaring met die servers so sue me als er iets niet bestaat)? Nog ergens wat relevants te vinden?
Staat er niet heel toevallig in de BIOS aan; "Enable Boot Virus Protection" ?
57696520646974206c65657374206973206e657264