Toon posts:

powerstrip hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Op aanraden van sommige mede-tweakers heb ik het programmaatje Powerstrip gedownload, om de problemen die ik had met mn jvc full hd scherm en mn pc op te lossen. echter heb ik in het programmaatje gekeken, en wat gerommeld maar zonder oplossing.
Het probleem is, dat als ik de resolutie hoger dan 800x600 zet, mn beeld enorm trilt en onscherp is.
Dit was al als ik in het normale configuratiescherm van mn pc de resolutie opvoer, maar in powerstrip ook, nu zie ik wel dat er nog andere instellingen zijn, maar daar heb ik totaal geen verstand van. iemand een idee over aangepasteinstellingen.
alsvast bedankt.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 12:00

Willem2

Ω is futile

Hoe is je TV aangesloten op je pc? VGA/DVI/HDMI/Component/S-Video/Composiet?

Ik vermoed namelijk een van de laatste 2 terwijl en die zijn niet geschikt om HD signaal naar je TV te sturen. De eerste 4 varianten wel naar mijn weten.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Via DVI naar HDMI, dus dat moet wel goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die even duidelijk kan uitleggen wat ik allemaal moet instellen?
:X

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:16:
Niemand die even duidelijk kan uitleggen wat ik allemaal moet instellen?
:X
Powerstrip is zo'n uitgebreid stuk software dat waarschijnlijk niemand kan raden wat voor settings jij voor jouw videokaart & TV nodig hebt (waarvan je tevens niet hebt verteld welke het zijn).

Ik denk dat je er goed aan doet een algemener topic te openen met duidelijk welke videokaart & TV je hebt, hoe je ze hebt aangesloten, welke resoluties beide ondersteunen, etc. Er moeten genoeg mensen zijn die weten hoe je een LCD TV aansluit op een TV (met de standaard drivers van ATI of NVidia).

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Zat net in een ouder topic van jou te kijken, maar een GFORCE4 MX4000 is nou niet echt een lekkere kaart om HD content mee weer te geven. Tevens is de TV uitgang van de Geforce4 serie redelijk verrot in mijn ervaring. Ik denk dat je er goed aan doet voor een Geforce6 of Geforce7 serie videokaart te gaan. Ik heb bijvoorbeeld een Geforce 7600GS van MSI en die kan ik op mijn normale TV prima op 1024*768 zetten terwijl alles nog prima leesbaar blijft en de kleuren mooi scherp van elkaar gescheiden via S-Video. Via DVI moet dat helemaal goed gaan.

Tevens lijkt de resolutie van jouw TV (1920*1080 toch?) mij vrij hoog voor je videokaart, maar dat is speculatie... :)

Pagina: 1