Toon posts:

XP 1 hardeschijf verdwenen hp compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi

vandaag is 1 van me hdd's verdwenen..was bezig met me laptop toen ineens de batterij leeg was(ineens he :P) majah goed was toch van plan om te formatteren..dus ff opnieuw opgestart alles seemed oke. windows cd erin en installeren maar. ik installeer altijd op c: maar wat ik btje raar vond is dat ie alleen maar c: aan gaf en vrij ruimte 8 mb...majah toch ff geinstalleerd.

en ja wat blijkt 1 van me hdds is er niet meer..

40gb is er nog wel.
30 is weg.

windows xp cd erin en hij vind maar 1 schijf
deze computer beherenn vind ie ook maar 1 schijf
partition magic vind maar 1 schijf

ik d8 ik kijk wel in de bios..maar de hp compaq heeft een kleine kut bios..je drukt op f10 krijg een biosje te zien met 4 tabs en super weinig functies ..kon daarin niks vinden over de hdds :(
(f10=rom based bios)
plz help me

hp compaq nx7010
1.6ghz
1250mb ram

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:33
Ik durf het bijna niet te vragen, maar, heb je echt twee harddisks in je laptop, en niet twee partities waarbij de disk 70 Gb was en deze was opgedeeld in 40 (C:) + 30 Gb (D:)? Start, check en lees partition magic nog eens voorzichtig (zie ook FAQ hier), de tweede partitie kan z'n data verloren hebben en die moet je dan opnieuw aanmaken / herstellen. Anders check of de tweede schijf nog wel goed vast zit in de laptop en power krijgt. Anders vrees ik dat ie kapot gegaan is.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me laptop net even opengemaakt en er zat een 40gb hdd in..volgens mij zit er ook nog een std 30gig ingebouwd.. dat ingebouwde is dat een sata ofzo want ik lees op de hp site dat de sata installatie van een hdd totaal anders gaat ..

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
vvoor sata heb je waarschijnlijk sp2 of andere drivers nodig..
wat voor laptop heb je dan? (sorry, niet goed gelezen)

edit:

ik kan me trouwens niet voorstellen dat een laptop met sata word geleverd met "maar" 40Gb (ook al zijn het r misschien 2)

en als je xp installeerd op die 40Gb en daarna sp2 en drivers installeerd moet je die 30 alsnog zien.
die F6 functie van de installer heb je ALLEEN nodig als je ook echt windows op die controller wilt installeren

[ Voor 77% gewijzigd door Japidoff op 26-01-2007 12:10 ]

gang is alles

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:33
Sata installatie vereist op F6 drukken en dan drivers installeren (waarschijnlijk). Echter eerst moet de HD wel herkend worden, (en dat gebeurd dus niet).

EDIT: Weet je echt zeker dat je twee fysieke HD drives hebt en niet twee partities, zie ook eerdere berichten en latere?

Indien echt twee drives (in een laptop zeer onwaarschijnlijk): Check de hardware.

[ Voor 54% gewijzigd door Jouke74 op 26-01-2007 12:39 ]

"That was left handed..." - JJH

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je maar 1 disk vind is ook meer dan logisch, er zal er waar 1 inzitten, maar waarschijnlijk met meerdere partities.

Het beste kun je in de windows setup de S-ATA drivers laden dmv F6 (heb je wel en fdd nodig) of je moet de drivers slipstreamen (hiervoor kun je nlite gebruiken). Dan zou je die schijf zeker moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/3930/naamloosvi4zp5.th.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/3930/naamloosvi4zp5.jpg

ff net opengemaakt..er zit een fijutsu 40gb in.. en daar draait ie nou op. Dus er zit een 30gb ingebouwd? wanneer ik hem open maak zie ik gelijk de 40gb fijutsu dat is later erbij erbij toegevoegd denk ik..

en als het een partitie was wrm geeft ie de size aan als 40gb

zoals je op de fotos ziet heb ik alleen maar c:

ik had nog een f: g: h:

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik de hdd eruit haal zegt ie no system operated disk entered or faulty nog wat..en dan kom ik in de bios en de bios detecteer ook niks
Pagina: 1