fototoestel kopen in japan of toch in nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 5.043 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een beetje een vreemd "probleem". ik vertrek zaterdagmiddag op wereldreis, en wil eigenlijk nog snel een nieuwe digitale camera kopen.

ik heb een fuji f10 die ik voor 175€ inc. 1 gb xd card kan verkopen. ik had de hoop al opgegeven en verwachtte niet dat ik hem nog kwijtraakte (de man belde vanavond). nu mijn dilemma:

- ik heb me totaal niet verdiept in toestellen omdat ik niet verwachtte hem nog kwijt te raken. Wat ik zoek:

- scherpe foto's, ook in het donker
- liefst sd ram ivm kosten memorycard.
- prijs rond de 250 - 300€
- makkelijke manier om foto's op de pc te zetten (dus weinig kabels enzo ivm backpacken)

normaal gesproken steek ik veel tijd in research, voordat ik een dergelijke uitgave doe. nu heb ik de tijd er niet meer voor. Dus mijn vraag welke raden jullei aan? ik ben nu niet meer tevreden over de beeldkwaliteit van de camera, vandaar dat ik een nieuw toestel zoek.

Nog een 2e dilemma, ik ga oa naar japan, kan ik daar toestellen veeel goedkoper krijgen? of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:30
Ik denk dat het gemakkelijker is je toestel gewoon in nederland te kopen. Mocht het kapot gaan (en dat gebeurd toch wel een enkele keer) dan heb je geen kans op garantie met een japanse camera. En uiteindelijk zullen de prijzen ook niet zo hele veel schelen. (iig niet genoeg prijsverschil dat je er de moeite voor zou nemen)
Voor de rest zijn er genoeg topics te vinden over welke camera geschikt is voor je. :)

Edit: makkelijke manier om foto's op je pc te zetten: Ikzelf vind het altijd gemakkelijk gewoon met sd kaartjes te werken ( ik kon ze in de buurt voor 11 euro per 1 gig krijgen in een winkel). Vervolgens gewoon op reis standaard meenemen een simpele externe cardreader. (die heb je ook puur voor sd kaartjes in een usb stick vorm. Best klein dus)
Edit2(:P):Wat voor wereldreis ga je eigenlijk maken? (ben wel benieuwd, zou zelf over een jaar ofzo ook wel iets dergelijks willen doen... :D)

[ Voor 37% gewijzigd door warcow op 26-01-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

denk wel dat ze stukken goedkoper zijn in japan, maar ik zou de gok niet nemen. Eenmaal terug is alles wat je hebt je fotos en ik zou er geen risico mee willen lopen, voor hetzelfde geld wordt je als toerist opgelicht en ben je de helft van je foto's kwijt van Japan.

Ik zou eerder een uurtje bij de Mediamarkt rondkijken en dan maar hopen dat je er 1 treft die weet waar je het over hebt en mee werkt, dus ff testen in de winkel.

Het is dus maar net of je de gok wil nemen, prijsverschil kan je wel ff nazoeken bij japanse e-winkels.

Veel plezier iig met je wereldreis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
probleem is dat ik morgen overdag geen tijd heb voor research. ik moet zo snel mogelijk een toestel scoren en de deal rond krijgen. lastig lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106149

sd ram? :o

Ik zou hem ook gewoon in Nederland halen, dan heb je geen moeilijk gedoe met garantie, Nederlands menu, geen douane gezeik en dat soort dingen.

Ik ben iig wel benieuwd naar je foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Laat je adviseren op Schiphol en koop hem daar, lijkt me het rustgevendste ;) Er is een uitgebreide fotoshop daar. Voelt het niet goed aan kun je hem altijd nog in Japan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hehe, even over m'n wereldreis, ik ga eerst 11 dagen naar japan oa tokyo,hirosjima etc. dan naar australei voor 4 a 5 maanden, daarna nieuw-zeeland en dan naar hongkong om over land naar singapore te reizen (met veel landen dus :)

zojuist een hostel geboekt in tokyo :) geen flauw idee of het wat is, maar het kreeg 92% rating dus zal wel ok zijn :)

nu nog ff een fotocamera uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

tennisbal schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 02:11:
hehe, even over m'n wereldreis, ik ga eerst 11 dagen naar japan oa tokyo,hirosjima etc. dan naar australei voor 4 a 5 maanden, daarna nieuw-zeeland en dan naar hongkong om over land naar singapore te reizen (met veel landen dus :)

zojuist een hostel geboekt in tokyo :) geen flauw idee of het wat is, maar het kreeg 92% rating dus zal wel ok zijn :)

nu nog ff een fotocamera uitzoeken :)
hirosjima... nooit geweten dat ze dat weer opgebouwd hebben.

Maar hierboven wordt wel een goede tip gegeven, ga gewoon een uur eerder door de controle en koop hem op schiphol (taxfree nog steeds toch). Als ze er een beetje verstand van hebben ist tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Anoniem: 119987 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 02:16:
[...]

hirosjima... nooit geweten dat ze dat weer opgebouwd hebben.

Maar hierboven wordt wel een goede tip gegeven, ga gewoon een uur eerder door de controle en koop hem op schiphol (taxfree nog steeds toch). Als ze er een beetje verstand van hebben ist tijd zat.
das idd wel een optie. alleen is ie dan neit opgeladen en kan ik geen foto's in het vliegtuig en arrival enoz maken :P nog ff kijken of ze een onlineshop hebebn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Je kunt op Schiphol vast ook wel de goede, opgeladen, batterijen kopen :Y)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 06:29
Op schiphol is die troep altijd hardstikke duur vind ik.. kun je echt beter of gewoon daar in het oosten zoon ding kopen of gewoon in een Nederlandse shop.. Ik zou je persoonlijk aanraden om dat ding daar te kopen; dan val je namelijk niet in een enorm gat als je daar aankomt: je hebt zeg maar nog wat te doen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Sorry, maar waarom zou je die f10 eigenlijk weg willen doen?

Lijkt me toch echt een prima camera toch, en veel beters is er ook nog niet op de markt (de opvolger, de F30 is iets beter qua ruis (slikt overigens geen SD maar xd), maar de prestaties van de f10 zijn nog steeds fenomenaal, laat de concurrentie nog steeds ver achter zich). Image Stabilization (en dan bedoel ik echte, niet een die de ISO-waarden oppompt,en resolutie verlaagd), in combinatie met goede ruisprestaties bestaat er nog niet echt.

Ik zou zeggen: houden, bespaart je ook een hoop moeite en wellicht ellende.... (of je moet alsnog met een goede reden aankomen waarom de f10 niet geschikt is (niet wijd genoeg, etc...)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Je kunt best een camera kopen in Japan hoor, maar je bent er niet veel voordeliger uit. Qua garantie is wat lastig inschatten: sommige fabrikanten doen niet moeilijk over een model dat je in het buitenland hebt aangeschaft, andere wel. Alleen accesoires, zoals voorzetlenzen, van bijv. Sony of Canon kun je in Japan zeker 40% goedkoper krijgen dan in Nederland. Kaj heeft er een paar jaar terug een Canon compactcamera aangeschaft en dat ging probleemloos.

Het beste "point + click" toestel met lage ruis bij hoge isowaardes is volgens mij momenteel de Fujifilm FinePix F30 Zoom. De Fujifilm FinePix F20 Zoom kan ook, is wat goedkoper omdat je geen shutter/apperture handmatig in kunt stellen. Nieuwste model in deze serie is de Fujifilm FinePix F31 fd. Waarschijnlijk ook wel goed.

Gebruiken xD flashcards, maar ze zijn absoluut momenteel de beste compactcamera's die je in de schemer kunt gebruiken zonder flits en zonder veel ruis. Heb er zelf geen, maar ben wel van plan zoiets de kopen als extra camera. Een superzoom camera is namelijk net wat te groot om altijd overal mee naar toe te nemen.

Waar je ze koopt moet je zelf maar even uitzoeken. Let er wel op dat als je op Schiphol koopt, je kans loopt dat je bij terugkeer alsnog BTW moet betalen. Idem voor een camera die je in Japan koopt natuurlijk, maar misschien kun je de douane wat misleiden door voor wat gebruikssporen te zorgen en het doosje+boekjes e.d. vanuit Japan per post naar jezelf te sturen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 11:42
Op Schiphol kopen raad ik sowieso af. Een leuke aanbieding bij bijv. de Mediamarkt is in mijn ervaring nog altijd goedkoper dan tax free op Schiphol.

Daarnaast het volgende: afgelopen kerst ben ik naar Taiwan geweest en heb daar een Nikon D50 kit gekocht voor ruim €100 minder dan de goedkoopste prijs in de pricewatch (hielp overigens wel dat ik bij de douane gewoon door kon lopen, maar zelfs incl. invoerrechten en belastingen zou ik nog niet duur uit zijn geweest.

Mits je op de juiste plek gaat winkelen, ben ik er dan ook van overtuigd dat je ook in Japan voor weinig geld een digicam kan kopen.

Maar hou wel rekening met de volgende dingen:

- Garantie: niet elke fabrikant is hier even makkelijk mee. Voor mij maakte dit sowieso niet uit aangezien ik de komende jaren nog wel vaker naar Taiwan terug zal terug (vader woont daar momenteel), maar het kan geen kwaad om hier een beetje onderzoek naar te doen en voor jezelf af te wegen of je bereid bent voor een mooie Nederlandse garantie meer te betalen.

- Handleiding: de kans is groot dat je een Japanse handleiding bij de camera krijgt. Je zal in principe altijd wel een Engels- of Nederlandstalige handleiding kunnen downloaden, maar op vakantie doe je dat niet altijd zomaar eventjes. De taalinstelling van het apparaat zelf maakt in principe niet uit. Mijn Taiwanese D50 kan ik bijv. ook gewoon op Nederlands zetten en toen ik de camera in de winkel uit wilde proberen veranderde de verkoper de taal direct van Chinees in Engels.

- Douane: er is een goede kans dat je, zoals ik destijds, geluk hebt en gewoon door mag lopen, maar je kan ook tegengehouden worden. Dan heb je altijd nog de "tips" om doosjes en bonnetjes e.d. weg te gooien (wat garantie vaak nog een extra stap moeilijker maakt) of naar jezelf te sturen per post (wat weer extra geld kost), maar zelfs met gebruikssporen zal je geen garantie hebben dat je niet alsnog bij de douane moet betalen. Bovendien zal je, als blijkt dat je ze hebt proberen te belazeren (oftewel, op de vraag "heeft u iets aan te geven" antwoordde je nee, terwijl de douane van wel vindt), risico lopen een extra boete te krijgen en in het ergste geval je apparaat helemaal kwijt zijn. Hoe dan ook zeg ik: zorg dat je het bonnetje bij je hebt (al mag je het natuurlijk rustig verstoppen): wordt je tegengehouden en moet je dokken en heb je een bonnetje, dan betaal je belasting over het Japanse bedrag. Zonder bonnetje over het Nederlandse bedrag. Dit kan nogal een verschil uitmaken. De kans is beduidend groter dat je gewoon door mag lopen dan dat je gepakt wordt, maar hou hier wel rekening mee, want de kans om gepakt te worden is zeker aanwezig.

Het is verder vooral aan jou om te besluiten wat je wilt. Nederland is sowieso makkelijker, maar Japan kan weer beduidend goedkoper zijn. Hoe dan ook een tip: koop (op wellict een basiskaartje voor de eerste foto's na) je geheugenkaarten en evt. andere accessiores in Japan. Hierbij zijn de prijsverschillen het grootst, is garantie het minst relevant en zolang je onder de €175 in totaal blijft hoef je je ook geen zorgen te maken om de douane in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik zie dat de fuji f20 100 euro goedkoper is dan de f10. hoe komt dit>? omdat het een nieuwer model is? of omdat de f10 toch beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Anoniem: 119987 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 02:16:
Kwam vandeweek bij 'Radar' op tv zulke shit!

Koop je leuk en btw vrij je camera, kom je terug in Nederland moet je invoerrechten gaan betalen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
lastig lastig. ik weet niet waar ik de fuji f30 kan kopen. ik wil best 300€ voor het toestel betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Het maakt het er niet makkelijker op als je werkelijk helemaal niets over jezelf zegt in je profiel (w.o. woonplaats). Het makkelijkste is denk ik om even een grote fotospeciaalzaak te bellen of een plaatselijke BCC/ MM/ It's of dixons. KE en konijnenberg hebben hem helaas niet voorradig.

Als je overigens de sluitertijd en diafragma niet in wilt stellen is de F20 goedkoper, laat je niks wijsmaken over de F40, die is minder. Goede reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik ben zojuist ff snel naar amsterdam gereden en heb de f31 gekocht (goedkoopste internetwinkel in nederland voor 289€) wilde in 1e instantie de f30 kopen maar headshot vond ik wel handig

erg relaxt dus

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Even voor alle negatievelingen in dit draadje, het is wel degelijk mogelijk om in Japan leuk te besparen op een camera. Heb vandaag de f200exr gekocht van fuji, met 4GB flashkart en een tasje d'r bij voor op de kop af € 200,-. Heeft toch weer een paar tientjes gescheeld (aangenomen dat ik bij de douane geen moeilijkheden krijg).

Staat hier trouwens ook een artikeltje over electronica kopen in Japan. Kan voor andere reislustige tweakers wellicht nuttig zijn.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Hier wordt het ook al genoemd en ik zeg 't nog maar 's. Veel merken verlenen geen garantie op niet-europese produkten

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Ja duh, de vorige berichten waren dan ook al weer van 2 jaar terug. Wisselkoersverhoudingen wijzigen, je kunt net tegen een lokale aanbieding aanlopen, etc. Dat jij wat leuks hebt weten te scoren zegt niks over camera's kopen in het algemeen en al helemaal niet over de situatie 2 jaar geleden.

_██_
(ಠ_ృ)

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
d'oh! was hier via google terecht gekomen, heb de datum volkomen gemist.

excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrim123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02-2013
je kan in de japanse winkel gewoon international modellen kopen deze zijn in engels en hebben wereld garantie.
en je kan de btw terug krijg.. veel mensen (toeristen) kopen hier dit soort spullen

ik heb mijn nieuw compac camera gewoon gratis halen ik heb nu de aller nieuwste sony, waarom gratis omdat in de grootte winkels hier in japan heb je point kaarten en als je daar spullen koopt krijg je 10% op je kaart er bij dus toen ik mijn huiswaar (koel kast waschmachines etc) heb gekocht kon ik door al de punten een camara ophalen.. gewoon de aller nieuwste sony gekocht met touch screen, super cool ding..

hoop dat je ook in tokyo langs komt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Goede adviezen, daar niet van, maar het blijft een 2 jaar oud topic, waar niemand met een vraag zit en we gewoon wat algemene informatie de lucht in schieten.

Lijkt me dan ook beter als we dit topic van een slotje voorzien.
Er zijn wel algemene topics over (camera) spul importeren in het shopping forum.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.