Toon posts:

[XP] Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoiii,

Ik heb een nieuwe pc, zelf gebouwd, en probeer Windows XP Media Center te installeren. Het probleem is dat hij automatisch reboot als ik op ENTER druk om te installeren, en soms als ik op F8 druk om hun bladiebla te accepteren. Ik heb het geprobeerd op default bios settings, en op aangepaste settings, aangezien mijn hd IDE is, en dat ie standaard Sata pakt. Nou heb ik het boekje erbij gepakt van het moederbord (Asus P5B Deluxe) en via hun tabel wat zitten spelen met wat jumper settings en cable connecters. Het eind resultaat is dat de hd op master staat en de dvd-rom op slave (cable-select), want op alle andere settings wil de computer niet eens opstarten.

Ik heb het gevoel dat hij problemen heeft met de hd, en dat ik misschien bepaalde drivers moet installeren door F6 te drukken bij het begin van de Windows installatie. Of misschien iets met het cable-select master/slave gebeuren. Eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat, en ik hoop dat iemand anders een idee heeft wat het kan zijn!

Voor de rest werkt alle hardware prima :)

Denise

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik kan niet echt je setup uit je verhaal halen.

Mobo = Asus p5b deluxe.
HDD = IDE

Het is logisch dat je hdd op master staat en je Dvd-rom op slave.
Aangezien je toch wilt dat hij eerst boot vanuit Hdd (afgezien van je installatie).
Hoe weetje dat alle hardware prima werkt als het systeem niet boot?
Wat betekent jou F8 = bladiebladiebla
Waarom standaard Sata pakken <-- deze actie volg ik niet.
Hoeveel IDE kabels gebruik je?

En als laatste :) je pc heb je zelf gebouwd, waarom neem je dan een sata hdd.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, het nemen van een ide hd is inderdaad het stomste wat ik had kunnen doen, maar op het moment moet ik het er maar mee doen. Met dat 'bladiebla' bedoel ik het accepteren van de regels van Microsoft (druk F8 als je hiermee akkoord gaat, anders ESC om setup af te sluiten)

Wat ik niet begrijp is het cable-select master/slave verhaal. Dat hd als eerste moet rebooten, heeft te maken met de bios settings. Je kan je hd wel op master hebben, en je dvd op slave, maar dan zal de computer nog altijd de biossettings volgen.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Wat ik niet begrijp is dat ,als je een sata schijf hebt , dat je dan je windows op een ide schijf gaat installeren, immers het verhaal van master/slave/cable select gaat dan niet meer op (in dit geval). Via de juiste bios instellingen kan je dan vanaf de sata opstarten. Echter in veel gevallen zal je dan met een driver, te installeren via F6 (niet f8) en met behulp van (meestal) een diskette, moeten installeren.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
And I quote;

Mobo = Asus p5b deluxe.
HDD = IDE

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Keesk schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:41:
Wat ik niet begrijp is dat ,als je een sata schijf hebt , dat je dan je windows op een ide schijf gaat installeren, immers het verhaal van master/slave/cable select gaat dan niet meer op (in dit geval). Via de juiste bios instellingen kan je dan vanaf de sata opstarten. Echter in veel gevallen zal je dan met een driver, te installeren via F6 (niet f8) en met behulp van (meestal) een diskette, moeten installeren.
Ik heb een ide schijf, en geen sata (fout in 3e post, sorry). En ik weet dat ik via F6 drivers kan installeren, maar ik heb geen diskette station.

Heb met battler hierover gehad op msn net, en ik denk (hoop) dat we het probleem hebben gevonden. Het verkeerd aansluiten van een snoertje.. zal echt weer eens wat voor mij zijn :'(
Ga het morgen proberen!
Pagina: 1