Bijzonder stekkertje in HTPC behuizing

Pagina: 1
Acties:

• ernie8
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 19:10
Ben mijn HTPC aan het opbouwen in een Silverstone LC16M behuizing. Nu zit daar een frontpanel in met heel veel kabels en stekkertjes. Eén 3-aderig kabeltje is om het panel van stroom te voorzien. Deze heeft een nogal apart stekkertje:
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/3613/connector9xv.jpg
Het gaat om het witte stekkertje. Dit type ken ik helemaal niet. Deze zou volgens de handleiding op de floppy connector van de voeding aangesloten moeten worden. Maar dat past natuurlijk niet. Weet iemand wat voor stekkertje dit is en hoe ik het aan zou kunnen sluiten? Is hier misschien een verloopstekker voor te krijgen?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50
nevermind.. :X

[ Voor 96% gewijzigd door SyS_ErroR op 26-01-2007 00:34 ]

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
Die witte stekker lijkt mij er een waarop een fan kan aangesloten worden.

De zwarte is volgens mij een voedingsstekker voor een floppy drive.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik herken hem zo ook niet, maar waar loopt het kabeltje naartoe? Misschien de voeding voor iets op het frontpanel? Of kun je nagaan of het voor input of output is bedoeld?

Last.fm

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:05

Reinier

\o/

Hoort het witte stekkertje niet op het frontpanel zelf (display danwel de IR-module)? Als ik zo de reviews lees is dit geen kabeltje dat je op bijv. de voeding hoort aan te sluiten. Ik denk dat het kabeltje niet los had moeten zitten bij aanschaf :?

• Reinier

Reinier

\o/

Is het ook niet het kabeltje dat aan de ATX-adapter zit, linksboven op dit plaatje: http://www.ocmodshop.com/...rstone_lc16m/lc16m_24.jpg

Dat lijkt ook drie pins, maar op de Q&A site van Silverstone staat dat het er vier zijn.

• ernie8
De zwarte is idd de voeding voor de floppydrive, heb ik er even bij gelegd ter vergelijking.
Witte kabeltje komt zit aan het frontpanel en zou het panel van stroom moeten voorzien. Zou dus op een of andere manier op de voeding aangesloten moeten worden.
Heb ondertussen dit nog gevonden:
http://www.silverstonetek...lation-guide/vfdguide.jpg
Volgens het plaatje rechtsonder zou er een 4-aderig stekkertje moeten zijn dat wel op de floppy voeding past. Die is er dus niet. Het 3-aderig stekkertje lijkt er het meest op. Hmm, ik ga het frontpanel er eerst maar eens uit halen en eens goed bestuderen.

• Reinier

Reinier

\o/

Je hebt er als het goed is een ATX-adapter bijgekregen. Klopt dat? (zie mijn vorige reactie)

• ernie8
Ja Reinier, het was de ATX adapter. Die had ik nog niet aangesloten. Daar zit idd een extra kabeltje aan, die past op het witte stekkertje en voorziet het frontpanel zo van stroom.
Fijn he, handleidingen die niet kloppen...
Tnx.
Pagina: 1