externe hdd verkloot

Pagina: 1
Acties:

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Shit...

ik heb een oude laptop harde schrijf en hiervoor een hardcase gekocht waardoor ik gewoon die harddisk als externe usb-harde schrijf kan gebruiken. Deze heeft goed gewerkt voor een tijd en er staan belangrijke backup's op.

Nu is het grote probleem:
Toen mijn Harde schrijf gekoppeld was gaf ie een melding dat ie een bestand niet kon verwerken. Mn hdd was uitgevallen. Dus heb ik hem even ontkoppeld.

Nu wil ik hem weer aansluiten maar dan werkt ie niet!

Ik krijg alleen het geluid van windows dat er een nieuw apparaat is gekoppeld en bij apparaatbeheer zie ik bij USB-apparaat voor massaopslag staat een geel vraagteken. Ik probeer ook telken de drivers te installeren maar dat werkt niet. Welke drivers moet ik hebben? c:windows/system32/drivers toch? dat pakt ie niet.

Ik hoop dat de tweakers een goede oplossing hebben vanwege een belangrijke backup!

vanpeltje

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat doet je harde schijf op een andere pc? Dan kan je namelijk uitsluiten als het uberhaupt wel aan jouw schijf ligt of aan de drivers van jouw systeem :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• vanpeltje
nou, mn vorige laptop was stukgegaan dus heb ik de harde schrijf eruit gehaald (toch nog 60 GB)
deze zit nu in aan hardcase met usb 2.0 vebonden aan mijn laptop als externe harde schrijf voor backup.

Maar omdat hij een keer uit is gevallen heeft windows geen gegevens op kunnen slaan en herkent ie hem niet meer als externe harde schrijf.

Het lampje brand wel dus ik heb wel verbinding. Maar bij apparaatbeheer zie ik een vraagteken bij de drivers staan.

vanpeltje

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 22:52
Hoe is hij aangesloten? Enkel de usb of is er ook nog een 2de kabel voor de voeding? Spint je schijf wel up, hoor je ze draaien? Dat het lampje brand, wil niks zeggen. Leg je oor er eens tegen en luister of je ze hoor draaien....

• vanpeltje
neej, hij draait niet, ik hoor niks... voorheen hoorde ik hem altijd draaien.

Hij is enkel met de usb aangesloten en geen extra voeding

vanpeltje

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 22:52
Sluit hem eens aan met de extra kabel zou ik zeggen, of probeer eens een andere case...

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 01:30

DR161

is sarcasminist

Haal de kabels eens los en sluit ze nog een keer goed aan.

pssst geld kopen?

Verwijderd

als je het helemaal zeker wilt weten hang je die schijf aan het moederbord zelf, voor hetzelfde is de USB controllerchip weggefikt (zou niet de eerste keer zijn)

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:08

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Als hij al niet draait wanneer je hem aansluit aan de pc, ben ik bang dat jouw schijf overleden is.
Mijn condoleances alvast. Schijven gaan helaas op een gegeven moment kapot.

Maar . . . je schrijft dat jouw schijf wel herkend wordt door windows. ALS je ook in de popup tijdens het herkennen van de schijf de criptische naam van de schijf ziet (net na het aansluiten van de schijf), dan kan je proberen met recovery programma's jouw bestanden terug te halen. bijvoorbeeld Pci FileRecovery.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• vanpeltje
Weet iemand waar ik de drivers kan vinden voor het apparaat: "USB-apparaat voor massaopslag" ?

Mn usbdrive is verkloot en nu kan ie hem niet installeren (ik had namelijk de usbdrive te vroeg uit mn pc getrokken). Hij kan momenteel wel zien maar niet connecten omdat hij de drivers niet kan installeren.

vanpeltje

Pagina: 1