Toon posts:

Vista met Sempron.

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,ik heb een AMD Sempron 3000+ computer met 512MB DDR geheugen.Ik wil graag Windows Vista naast WinXp installeren op een andere patitie.(de 32 Bits Vista)Zou het mogelijk zijn om de Pc te voorzien van Vista?Of is deze pc te traag daarvoor........ >:)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:54
Op mijn systeem draait het netjes. Net iets trager dan XP . Ik zou het geheugen uitbreiden naar 1 of 1,5 GB.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:48
Volgens mij heb je 1GB geheugen en een directX 9 videokaart nodig voor Aero Glass. Dus als je daaraan voldoet dan moet het lekker draaien.

Dat betekent dus geheugen bijkopen en kijken wat voor videokaart je hebt.....

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 25-01-2007 23:40 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Heb je zelf 1 gig?
En internet installeren gaat dat gewoon goed?

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar systeem en draai er ook prima Vista op.

Je hebt alleen veel geheugen nodig als je alle nieuwe grafische snufjes wil, maar zonder Aero draait het gewoon perfect hoor.

En waarom probeer je het niet gewoon en bepaal je dan zelf of het te traag is?

Het is niet zo dat ie niet wil installeren omdat het te traag is hoor...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:40:
Volgens mij heb je 1GB geheugen en een directX 9 videokaart nodig voor Aero Glass. Dus als je daaraan voldoet dan moet het lekker draaien.

Dat betekent dus geheugen bijkopen en kijken wat voor videokaart je hebt.....
Ik heb een 9600XT in de PC hangen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:41:
Ik heb een vergelijkbaar systeem en draai er ook prima Vista op.

Je hebt alleen veel geheugen nodig als je alle nieuwe grafische snufjes wil, maar zonder Aero draait het gewoon perfect hoor.

En waarom probeer je het niet gewoon en bepaal je dan zelf of het te traag is?

Het is niet zo dat ie niet wil installeren omdat het te traag is hoor...
Ik gebruik Vista niet voor zwaar gebruik,"gewoon weer wat nieuws",het is vooral voor internetten en netwerk.Ect

• EricJH
Met je 9600 kaart en je CPU kun je lekker draaien. Eventueel wat geheugen erbij doen. Internetten werkt net als bij XP direct; even aannemende dat je via een ehternet verbinding met een ADSL of kabel modem/router verbindt.

Gewoon installeren en lekker proberen.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

EricJH schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:31:
Met je 9600 kaart en je CPU kun je lekker draaien. Eventueel wat geheugen erbij doen. Internetten werkt net als bij XP direct; even aannemende dat je via een ehternet verbinding met een ADSL of kabel modem/router verbindt.

Gewoon installeren en lekker proberen.
Z'n RAM zit bijna vol bij het het opstarten, dus eventueel kun je wel schrappen :) 1 GB en je hebt een beetje speling ( lees : je zit niet constant te swappen). Als je alle grafische snufjes uitzet kun je net zo goed niet Vista installeren (scheelt je weer UAC disablen ( O-) ) ) aangezien het ook niet veilig(er) is geworden (nofi fanboys, terug in jullie hok :+ ).

0.0

• EricJH
Jungian schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:03:
[...]

Z'n RAM zit bijna vol bij het het opstarten, dus eventueel kun je wel schrappen :) 1 GB en je hebt een beetje speling ( lees : je zit niet constant te swappen). Als je alle grafische snufjes uitzet kun je net zo goed niet Vista installeren (scheelt je weer UAC disablen ( O-) ) ) aangezien het ook niet veilig(er) is geworden (nofi fanboys, terug in jullie hok :+ ).
Daarom adviseer ik ook extra RAM te nemen De 9500 zie mijn sig voldoet voor Aero Glass volgens het Vista advisor programma van Microsoft. Ik draai dan ook Vista Ultimate met alle grafische troela. Dus zijn 9600 voldoet ook.

Vista draait bij een vriend van mij op 512 MB, een soortgelijke Sempron en een Radeon 9250 (ok die volstaat niet voor alle grafische troela). Het is nou niet zo dat het systeem niet vooruit te branden zou zijn. Terug in je hok misschien? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Toch even 512MB ram erbij proppen :)

Verwijderd

Jungian schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:03:
[...]

Heb je uberhaupt Vista ooit getest?

Zonder Aero is het nog steeds een heel nieuw OS hoor, en ziet het er ook absoluut niet uit als XP (en zo werkt het ook absoluut niet).

Vista biedt een hele stapel nieuwe features waarvan Aero maar 1 is (een van de meer nutteloze features op de mooie preview en 3D swap na waar je ook echt iets aan hebt).

Daarnaast valt het geheugen gebruik reuze mee, een standaard install gebruikt na starten maar zo'n 400 MB waarvan het grootste deel gecached is. Dat wil zeggen dat het geheugen niet direct beschikbaar is voor applicaties, maar wanneer er normaal geswapped zou gaan moeten worden wordt eerst dit geheugen vrijgegeven.

Met 512MB kun je het dus gewoon prima draaien.

Natuurlijk zal het niet zo snel gaan als met 1GB, maar dat is precies hetzelfde onder XP.
Wat snel 'genoeg' is bepaal je helemaal zelf...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je wel prima zelf vinden door even op de site van microsoft te kijken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.