Toon posts:

TV en computer aansluiten op versterker, via SCART

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag mij het volgende af. Ik heb een oude tv met 1 SCART aansluiting en geen headphone aansluiting. Voor de rest heb ik een computer (die ik gebruik als DVD en muziekplayer) en een versterker voor geluid. Nou vraag ik mij het volgende af.

Ik heb zo'n SCARTblokje die ik als Input/Output kan instellen. Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:DTtCIp-fm9FIVM:http://www.hifi-regler.de/scart/scart-adapter.jpg

Zoals ik het nu heb aangesloten staat het schuifje op Input voor mijn computerbeeld, de muziek van de computer gaat rechtstreeks naar de versterker. Geen probleem voor het afspelen van muziek en DVD. Maar ik wil mijn tv ook op de versterker hebben voor het bekijken van zenders. De twee geluidstulpen zijn vrij. Kan ik deze zonder problemen aansluiten op mijn versterker en gewoon het schuifje omzetten wanneer tv-geluid wil hebben?? En is het dan erg dat er een signaal wordt verstuurd vanaf mijn tv naar mijn tv-out voor de computer (want ik heb geen zin om iedere keer die stekker er uit te trekken)? En volgens mij bestaan er ook SCARTverdeeldoosjes, die van 1 SCART naar 3 SCARTS gaan. Kan ik op deze manier verkomen dat ik iedere keer het schuifje moet omzetten bij het switchen van computer/tv geluid?

Ik hoop dat het verhaal beetje duidelijk is. Bedankt alvast.

D.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Voor geluid moet het gewoon werken zoals je zelf beschreven hebt. Voor beeld zou ik inderdaad iets voorzichtiger zijn, want ik kan me voorstellen dat je PC niet blij is met een TV video signaal op zijn eigen TV uitgang.

Je kunt er ook over nadenken om de plug open te halen en de draden om te gooien; dan geeft hij standaard beeld voor PC -> TV en geluid van TV -> versterker. Heb je die knop ook niet meer nodig en krijg je ook geen signaal op je PC's TV uitgang.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)