Toon posts:

15" tft beeldformaten

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb wat problemen met het vinden over algemene info over 15" tft's.
Overal staat de totale omvang van schermen vermeld. Het gaat mij om enkel het beeldformaat.

Wat ik precies zoek:

-Verschillende ratio's? (3:4, 4:5 ?)
-Precieze beeldformaten (breedte x hoogte) bij die ratio's?

Alvast bedankt.

Verwijderd

tot zover ik weet zijn de "betaalbare" consumenten TFT's van 15 inch altijd in een aspectratio van 4:3 en een resolutie van 1024x786, heb zelf nog geen 15 inches gezien in de winkel die een hogere reso hadden en een snelle google levert eigenlijk ook geen results op de eerste 2 pagina's... 17 en 19 inch zijn beide 5:4 met de resolutie op 1280x1024... en dat zijn eigenlijk de meest gangbare formaten die je ook eigenlijk bij alle winkels terug gaat vinden...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 05:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik had er ook al een uitebreid google-tje aan gewaagd, maar helaas.

Niemand de schermafmetingen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 12:51

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:25:
Nee ik had er ook al een uitebreid google-tje aan gewaagd, maar helaas.

Niemand de schermafmetingen?
Een TFT van 15" heeft ook 15" diagonaal beeldscherm, het is niet zo als bij CRT's dat je een deel van het beeld mist aan zwarte randen ofzo.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Een 15" TFT heeft, absurde uitzonderingen daargelaten, altijd een native resolutie van 1024 x 768 en (dus) een beeldaspect van 4:3. 15" is altijd de beelddiagonaal. Met een beetje algemene kennis (één inch = 2,54 cm) en een beetje rekenkunst kun je dus zelf met deze gegeven heel goed uitrekenen wat de hoogte en breedte van zo'n paneel is. :)

Ben je erg lui, dan kun je als regel aanhouden dat een 15" TFT een zichtbaar beeldoppervlak heeft van nét iets minder dan 17" CRT (die zijn meestal 15.5-15.7" zichtbaar diagonaal).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Gegeven dat:

- je weet dat bij een TFT scherm de volledige diagonaal zichtbaar is
- je weet wat die diagonaal is
- je weet wat de verhoudingen zijn van de formaten die je wilt weten

Kun je dit met tweede klas middelbare school wiskunde (stelling v Pythagoras) makkelijk uitrekenen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.