Toon posts:

Packard Bell 6601 RW met nieuwe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oude Packard Bell van iemand gekregen. Ik dacht.. mooi hier kan ik mooi mee experimenteren. Niet dus. De vroegere eigenaar heeft de harde schijf zelf gehouden ivm. privé bestanden.

Nou heb ik er een nieuwe harde schijf ingezet van Maxtor, 80 GB. Alleen nou kan ik geen OS meer installeren, geen Windows XP Home, geen Linux Ubuntu, en ik kan de originele Recovery CD's ook niet gebruiken. ik heb al een tattoo weten te creëren op de harde schijf.

Ik heb het geprobeerd met een Jumper op de nieuwe harde schijf, geen effect. Ik heb ook al een beetje in de BIOS zitten rommelen qua primary en secondary masters en slaves. Hier kom ik echter ook geen steek verder.

Als ik de XP installatie heb voltooid krijg ik 'error 07', dat er geen HDD aanwezig zou zijn. De BIOS en de XP setup detecteren de HDD echter wel. in de BIOS is het vreemde wel dat hij niet de juiste capaciteit aangeeft (2000+ KB ipv plus/minus 80GB).

Weet iemand hoe ik een mogelijke beveiliging kan omzeilen? Of een andere oplossing mogelijk?

Bij voorbaat dank..

|:(

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43
PB's hebben geen beveiliging tegen andere os'en. Die mag en kan je dus gewoon installeren. Een aanrader is om de bios te vernieuwen naar de meest recente versie.

Zou je anders ook het serienummer ( 12 cijferig ) kunnen plaatsen. Dan kunnen we op de www.packardbell.nl de specs opzoeken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Is LBA wel geactiveerd op de harde schijf in de bios? Zet hem anders eerst even in een andere PC/laptop en probeer het daar even uit (als tweede schijf), of natuurlijk als externe harde schijf.

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:21
Ik heb zelf ook nog een 6601 RW staan hier.

Harde schijf (orginele) is ook ooit kapot gegaan, toen heb ik er ook een Maxtor in gezet, wel 40Gb ipv 80.

Ik kan me herinneren dat ik eerst aan de gang moest met de utility op de meegeleverde CD van Maxtor..

Het heet MaxBlast Plus ll v2.0.. zal vast niet meer bestaan maar misschien heb je er wat aan..

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Multimedia 6601 RW

P5GV04 - M7X6 - - MS4

PN: P170105705

SN: K294900244

Wat is LBA??
En, hoe moet ik de Bios Updaten? ik kan op het moment niks met de complete pc, de harde schijf komt uit een oude DVD-recorder. Deze is geformatteerd en daarna in de PC gehangen.

Verwijderd

geloof dat je ook nog iets in t bios moet zetten als je naar die tattoo nog
steeds error krijgt met recovery cds.. zoals this is not a valid computer
wat gaat er precies fout als je gewoon normale windows cd erin gooit en niet
de pb recovery cds. ?
Pagina: 1