Via netwerk checken of computer aanstaat (ping?)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 08:55

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste mensen,

Graag zou ik willen weten of mijn Xbox360 aan staat. Normaal zou ik dit doen via een ping-commando. Maar helaas is dit niet mogelijk bij de Xbox360. Hij reageert niet op ping's. Dit is ook nog eens bevestigd toen ik op diverse forums hiernaar ging zoeken.
Is er een andere manier om te kijken of een computer (Xbox360) aan staat?

Ik weet het IP-adres, het MAC-adres en de hostname.

Iemand enig idee?

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26

rimpeldinky

nani?

telnetten? of werkt het met dhcp? kan je kijken of de lease actief is

*burp*

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
rimpeldinky schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:18:
telnetten? of werkt het met dhcp? kan je kijken of de lease actief is
De Xbox360 krijgt een IP adres van de DHCP server idd (de router).
Kun je een beetje meer vertellen over dat checken of de lease actief is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou het proggie Look @ Lan kunnen proberen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of dit ook werkt icm je Xbox, maar het valt te proberen natuurlijk.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

scorpie

Supra Addict

arp -a in commandline al geprobeerd?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26

rimpeldinky

nani?

atmoz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:22:
[...]

De Xbox360 krijgt een IP adres van de DHCP server idd (de router).
Kun je een beetje meer vertellen over dat checken of de lease actief is?
inloggen op je router, naar optie dhcp gaan en kijken of deze actief is? niet elke router kan het maar aangezien dat dit professional networking & servers is ga ik dr van uit dat je een leuke router hebt staan die dit vast ondersteund :p

*burp*

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:24:
Je zou het proggie Look @ Lan kunnen proberen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of dit ook werkt icm je Xbox, maar het valt te proberen natuurlijk.
Thanks. Maarja, dat programma moet ook op de een of andere manier "kijken" naar de Xbox360. Dan doe ik dat liever zelf... (met een commando)
scorpie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:26:
arp -a in commandline al geprobeerd?
Dan krijg ik wat info te zien idd. Ik zie dan het IP adres van de Xbox360 verschijnen zodra die aan staat. Maarja, hoe kan ik dit opvangen met mijn te maken Delphi programma? :)
rimpeldinky schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:27:
[...]

inloggen op je router, naar optie dhcp gaan en kijken of deze actief is? niet elke router kan het maar aangezien dat dit professional networking & servers is ga ik dr van uit dat je een leuke router hebt staan die dit vast ondersteund :p
Klopt. Zo kan ik het "handmatig" doen. Het is echter de bedoeling dat het automatisch via een programma gebeurt...

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

scorpie

Supra Addict

atmoz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:32:
[...]

Thanks. Maarja, dat programma moet ook op de een of andere manier "kijken" naar de Xbox360. Dan doe ik dat liever zelf... (met een commando)

[...]

Dan krijg ik wat info te zien idd. Ik zie dan het IP adres van de Xbox360 verschijnen zodra die aan staat. Maarja, hoe kan ik dit opvangen met mijn te maken Delphi programma? :)

[...]

Klopt. Zo kan ik het "handmatig" doen. Het is echter de bedoeling dat het automatisch via een programma gebeurt...
Jaa, maar dát zei je er de eerste keer niet bij :)
Kun je niet proberen op verschillende manieren te pingen? (syn / ack / fin ?) misschien blokkeert die xbox alleen de standaard icmp packets, maar dat weet ik dus niet.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
scorpie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:47:
[...]

Jaa, maar dát zei je er de eerste keer niet bij :)
Kun je niet proberen op verschillende manieren te pingen? (syn / ack / fin ?) misschien blokkeert die xbox alleen de standaard icmp packets, maar dat weet ik dus niet.
En hoe voer ik zo'n syn / ack / fin ping uit? Deze extra's staan niet in het standaar ping-commando van Windows...

Ik heb (dankzij jullie) al een oplossing gevonden, maar deze is een beetje omslachtig en dus niet zo netjes. Zeker niet voor een programmeur :) Maar het werkt wel!! Zal binnenkort even wat meer info hierover geven. Best een grappig iets namelijk...

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Oke, voor de mensen die eventueel geinteresseerd zijn:

Ik heb het "probleem" opgelost doormiddel van het "arp -a" commando.
In de delphi applicatie roep ik het volgende aan:

code:
1
ShellExecute(Handle, 'open', PChar('command.com'), PChar('/c arp -a >c:\test.txt'), nil, SW_SHOW);

Hierdoor worden de IP adressen die actief zijn in het bestand test.txt gezet.
Erna zoekt het programma in deze file naar 10.0.0.5 (Xbox360 IP). Zodra het gevonden is stuurt de computer via RS232 een print met een relais aan waardoor mijn Xbox360 logo (gemaakt van hout en 2 CCFL's) aan danwel uit gaat :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/Huiske2006/Xbox360_plasma_paneel4.JPG

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 15:46
atmoz schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:32:
Oke, voor de mensen die eventueel geinteresseerd zijn:

Ik heb het "probleem" opgelost doormiddel van het "arp -a" commando.
In de delphi applicatie roep ik het volgende aan:

code:
1
ShellExecute(Handle, 'open', PChar('command.com'), PChar('/c arp -a >c:\test.txt'), nil, SW_SHOW);

Hierdoor worden de IP adressen die actief zijn in het bestand test.txt gezet.
Erna zoekt het programma in deze file naar 10.0.0.5 (Xbox360 IP). Zodra het gevonden is stuurt de computer via RS232 een print met een relais aan waardoor mijn Xbox360 logo (gemaakt van hout en 2 CCFL's) aan danwel uit gaat :)

[afbeelding]
Cool ;)

maarre... was je xdoos op een master/slave wandcontactdoos aansluiten niet handiger geweest? xbox uit/standby: geen stroomverbruik. Ding aan, wanddoos schakelt mee aan ;)

Maar goed, dit is natuurlijk weer leuker :9

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Wel raar dat dat werkt trouwens, een ARP entry verschijnt toch pas in je cache wanneer je pc gecommuniceerd heeft met die host?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Flyduck schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:51:
Wel raar dat dat werkt trouwens, een ARP entry verschijnt toch pas in je cache wanneer je pc gecommuniceerd heeft met die host?
Misschien communiceren ze met elkaar omdat Media Center op m'n pc staat. Media Center en Xbox360 werken nauw samen. Wellicht dat hierdoor dat IP adrs in die ARP table staat...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Flyduck schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:51:
Klopt, daar dacht ik ook al aan... TTL van een arp-entry is ook 'slechts' 10 minuten. Daarna zou de entry weer moeten verdwijnen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Je arp tabel is echt wel soft state hoor, dus juiste info is dat echt niet.
Kan je niet proberen in je programmatje een TCP sessie op te starten met je Xbox, en aan de hand daarvan kijken of hij nog online is? Waarschijnlijk blockt je Xbox namelijk gewoon ICMP, maar geen TCP.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmm, wat heeft dit in hemelsnaam met Professional Networking & Servers te maken:?

Move naar NT.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Question Mark schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:34:
[...]
Klopt, daar dacht ik ook al aan... TTL van een arp-entry is ook 'slechts' 10 minuten. Daarna zou de entry weer moeten verdwijnen.
Bedoel je dat na 10 minuten het IP adres weer uit de ARP table wordt gehaald? Chips dat heb ik niet getest :( Dan werkt het hele systeem dus niet. Dan gaat m'n Xbox360 logo dus weer uit na 10 minuten 8)7 Ik heb het zo maar 'even' getest. Als de Xbox aan gaat staat het IP adres in de table, en als hij uit gaat wordt het uit de ARP table gehaald. Daarop test ik iedere 10 sec.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:00:
Je arp tabel is echt wel soft state hoor, dus juiste info is dat echt niet.
Kan je niet proberen in je programmatje een TCP sessie op te starten met je Xbox, en aan de hand daarvan kijken of hij nog online is? Waarschijnlijk blockt je Xbox namelijk gewoon ICMP, maar geen TCP.
Kun je me misschien iets verder in de richting helpen? Wat zal ik naar de Xbox sturen? En wat moet mijn programma dan ontvangen? ICMP wordt inderdaad geblokt. Dat heb ik tenminste ergens gelezen meen ik.
Equator schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:11:
Hmm, wat heeft dit in hemelsnaam met Professional Networking & Servers te maken:?

Move naar NT.
Tja, vond het daar wel passen omdat het toch gaat over iets ingewikkelders dan alleen "ping" ;) Bedankt voor het verplaatsen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

atmoz schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:34:
Bedoel je dat na 10 minuten het IP adres weer uit de ARP table wordt gehaald?
Als de entry niet gebruikt wordt wel ja
Elke dynamische vermelding in de ARP-cache heeft een potentiële levensduur van tien minuten. Nieuwe vermeldingen die aan de cache worden toegevoegd, worden voorzien van een tijdstempel. Een vermelding die niet binnen twee minuten na toevoeging opnieuw wordt gebruikt, verloopt en wordt uit de ARP-cache verwijderd. Als een vermelding wordt gebruikt, wordt de levensduur verlengd met twee minuten. Een vermelding die steeds weer wordt gebruikt, krijgt telkens opnieuw twee minuten extra levensduur, tot de maximale levensduur van tien minuten wordt bereikt.
Bron: http://technet2.microsoft...203a5331043.mspx?mfr=true

Nu kun je dus het geluk hebben dat je mediacenter op je pc continue via het netwerk verbinding zoekt met je XBox. In dat geval expired het record niet aangezien het record "continue" geraadpleegt wordt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

@ Atmoz:
Ik weet echt niet wat de TTL van die arp entry is. Maar 10 minuten lijkt me wel redelijk. Dat betekent dus dat hij na 10 minuten eruit gaat, als je Xbox 10 minuten geen verkeer genereert (wat vermoed ik wel niet zal voorkomen), maar ook dat hij dus nadat hij uit staat nog 10 minuten er in zou blijven staan (in theorie toch). Hiermee moet je dus eens testen hoe nauwkeurig dit tabel is.

De andere mogelijkheid die ik noemde: een TCP connectie proberen op te starten, heeft weinig kans van slagen bedenk ik mezelf, omdat er waarschijnlijk helemaal geen poorten open staat voor connecties van buitenuit.

Wat je misschien nog kan proberen, (wild idee ;)) is zelf arp query´s doen. Om de tien seconden bv. Daar moet je xbox wel op antwoorden als hij aanstaat. Ik heb er echt wel geen idee van of dit gaat werken...

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Thanks. Het IP adres blijft nog geen 5 minuten staan in de ARP cache.
Na een minuut of 4 is het alweer weg.

Is er geen mogelijkheid om te kijken of een bepaald MAC adres actief is op 't netwerk?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

atmoz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:02:
Is er geen mogelijkheid om te kijken of een bepaald MAC adres actief is op 't netwerk?
Een MAC-adress is niet actief, het MAC-Address zit in de data link layer van het OSI-model en is gewoon statisch. Pas vanaf de Network Layer (in dit geval ip-adres) is te kijken of iets actief is....

Komt de entry niet terug in de ARP-cache als je de XBOX probeert te pingen? De XBOX antwoord niet op ICMP-request, maar het kan best zijn dat het ARP-protocol wel werkt. Ping de XBOX eens gewoon en check je arp-cache.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:12:
[...]
Een MAC-adress is niet actief, het MAC-Address zit in de data link layer van het OSI-model en is gewoon statisch. Pas vanaf de Network Layer (in dit geval ip-adres) is te kijken of iets actief is....

Komt de entry niet terug in de ARP-cache als je de XBOX probeert te pingen? De XBOX antwoord niet op ICMP-request, maar het kan best zijn dat het ARP-protocol wel werkt. Ping de XBOX eens gewoon en check je arp-cache.
Werkt :)

Thanks. Nu krijg ik in ieder geval dit systeem weer een beetje werkend. Niet echt een super manier want je ziet om de 10 sec zo'n DOSbox open springen om het ARP commando uit te voeren. Maarja, het princiepe (logo aan bij Xbox aan) werkt hierdoor wel goed.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

atmoz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:36:
[...]

Werkt :)

Thanks. Nu krijg ik in ieder geval dit systeem weer een beetje werkend. Niet echt een super manier want je ziet om de 10 sec zo'n DOSbox open springen om het ARP commando uit te voeren. Maarja, het princiepe (logo aan bij Xbox aan) werkt hierdoor wel goed.
Als je al hebt vastgesteld dat de ARP entry 4 minuten bewaard blijft, is het niet zo zinnig om vaker dan eens per 4 minuten te pollen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Zoek eens een programma'tje dat zo'n script als service kan draaien, dan heb je er geen last meer van :)

Ik heb dat ooit gebruikt om stats te update van een website, maar ik weet niet meer hoe het heet..
Pagina: 1