Toon posts:

DVD erin en systeem wordt super langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe mainboard MSI P965 NEO en Intel duo core 6400, moederbord gekocht, maar
zodra ik onder windows XP een CD/DVD in mijn brander druk en deze bijvoorbeeld wil copieren,

bijvoorbeeld 10 bestanden a 100 MB dan loopt mijn systeem super traag en kan ik niks meer doen,
net of de Harddisk en DVD of systeem niet samenwerken, mis ik een driver of moet ik iets veranderen in de bios. iemandd een idee'

Met een externe DVD brander via USB geen probleem

Verwijderd

Gebeurt dit op het moment van Lead in & Lead out van de CD of DVD? Dat kan wel kloppen, want zulk soort acties laten je systeem goed hangen (in gebruik van de IDE / S-ata Bus)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien draait de betreffende speler of je harde schijf in PIO-modus? In dat geval is er veel tussenkomst van de CPU wat alles sterk vertraagt. Probeer deze in te stellen op DMA via Apparaatbeheer » IDE ATA/ATAPI-controllers

[ Voor 24% gewijzigd door Rone op 25-01-2007 22:03 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Dit gebeurt ook tijdens het installeren van een spel of bijvoorbeeld NORTON , zoals Rome duurt soms wel 3 a 4 minuten voordat hij start, heb het gevoel dat het moederbord dat ook SATA heeft /RAID weet ik het, conflict heeft met de IDE poort , HDD is aangesloten op die aparte poort

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 07:43
Welke brander is het?

Verwijderd

Topicstarter
LG DVD brander GSA 4167b

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kijk of de speler niet in PIO staat. Moet in DMA staan, vooral met hedendaagse branders/spelers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:58:
Dit gebeurt ook tijdens het installeren van een spel of bijvoorbeeld NORTON , zoals Rome duurt soms wel 3 a 4 minuten voordat hij start, heb het gevoel dat het moederbord dat ook SATA heeft /RAID weet ik het, conflict heeft met de IDE poort , HDD is aangesloten op die aparte poort
wat ik hier uit concludeer is dat niet alleen het gebruik van een DVD/CD de boel vertraagt maar ook het starten van een spel, heeft dat spel op dit moment cd/dvd access nodig??? probeer het anders eens met een NO-CD crack om zo uit te sluiten dat het alleen aan de DVD ligt of dat je HD ook errug traag reageert... indien hij dan wel snel start ligt het aan je DVD-speler. beide gevallen moet je zorgen dat DMA voor je IDE channels is geactiveerd, misschien kan je dit ook wel afdwingen door dit rechtstreeks in de bios op te geven...

controleer iig ook of je de laatste chipset drivers hebt (moederborddrivers)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 05:02 ]

Verwijderd

Dit probleem had ik dus ook met mijn moederbord ( MSI P965 Platinum ). Bij mij bleven de dvd-drives constant in PIO-modus staan. Ik had letterlijk alles al geprobeerd.

Uiteindelijk heb ik een BIOS-update gedaan en toen was het probleem direct opgelost.
Indien er dus een nieuwe versie is van je BIOS, update je BIOS dan eens.

Gerritske

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 08:41
Volgens mij ligt dat aan die crappy JMicron® JMB361 controller.
Heb zelf een MSI P965 NEO-F en had ook enorme problemen met m'n brander gekoppeld aan deze controller (is nu eenmaal de enige IDE-aansluiting). Na wat zoeken in fora en googlen kwam ik ergens een ß-driver tegen die de problemen (voor mij) oplostte :)

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

probeer autorun eens uit te schakelen en kijk dan eens of het probleem zich dan nog voordoet?

Beroeps brabander

Verwijderd

Dit is een bekend probleem (heb het zelf ook gehad), je moet de jmicron raid drivers installeren en alles werkt weer :).

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal die drivers eens opnieuw installeren, maar feit blijft dat het het F#ck is. Trouwens onder Vista had ik dit porbleem niet, alleen die heb ik er afgegeooid omdat veel games niet lekker draaide

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44
Check deze link eens: http://www.cdr-zone.com/forum/about4719.html . Die gaat over conflicterence drivers die aan ATAPI apparaten hangen. Lees ook mijn tips over hoe één van deze drivers te deinstalleren: http://forums.viaarena.co...px?catid=6&threadid=72216 .

Het kan een behoorlijk zoekplaatje zijn om de boel goed te krijgen.

Waarom worden er zulke slechte driver geschreven in godsnaam? 8)7 |:( :r
Pagina: 1