[Vista] Routeren werkt onvoorspelbaar met mediaserver

Pagina: 1
Acties:

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vroeger onder XP Tversity Mediaserver gedraaid om via mijn UPnP receiver, denon4306, mp3's af te spelen, geconnect via mijn Wlan router.
Nu heb ik een mini-ITX boardje in de huiskamer met 3x Gb aansluitingen waarvan ik mijn 'hoofd'PC wil laten syncen met de htpc met een directe kabel, en de HTPC laten routeren als internet router voor de hoofd PC en denon Receiver.
Moeizaam heb ik het nu aan de praat, maar meestal vind de Denon de mediaserver niet meer of geeft disconnects. Nu is er op netwerk gebied nogal wat veranderd op Vista en hoop dat jullie kunnen vertellen wat ik fout doe.

HTPC:
nic1 IP : 10.0.0.10/24 , GW: 10.0.0.254 (wlanrouter die op de adsl livebox zit)
nic2 IP : 10.0.1.10/24 , GW - ( hoofd PC)
Nic3 IP: 10.0.2.10/24 , GW - ( Denon receiver)

hoofd pc:
IP :10.0.1.1/24 , Gw 10.0.1.10

Denon IP: 10.0.2.15/24 , GW 10.0.2.10

Routing&remote access service automatic enabled
De 'incoming Connections' properrties die dan onder networks verschijnt, bij de properties van ipv4 ' allow callers to access my network' aangezet , aangezien het routen anders niet lijkt te werken.

Onder Netowks, Advanced, het 10.0.2.10 segment van de Denon als eerste in het rijtje gezet onder bindings, IPv4 bovenaan, en ipv6 uitgevinkt.
Mediasharing van MP11 uitgezet

Firewall comleet disabled, UAC ook uitgezet.

Als de receiver soms toch de mediaserver Tversity ziet kan ik lekker afspelen, echter op willekeurige momenten kan ik niet meer browsen, maar gaat het spelen wel door. Als ik dan naar het hoofdmenu ga, is de mediaserver plots niet meer zichtbaar. Soms na een 5 minuten , begint het allemaal weer bij te komen, of krijg ik ' not authorized' of moet ik opnieuw booten aangezien de service ook niet geweldig draait.
Op mijn hoofdpc de mediaserver laten draaien, maar die komt al helemaal niet aan bij de receiver.
Ik heb dus het idee dat het ergens met de routing misgaat, en niet zozeer met Tversity.
Internet radio van de Denon werkt daarintegen wel weer goed, en ook de WMP11 sharing komt moeiteloos tevoorschijn.
Verder kan ik ook probleemloos bij van de htpc naar de hoofdpc, en denon, en vice versa. Ook wordt de denon gedetecteerd onder Vista.
Ook nog met public en private class gewerkt voor de netwerken, maar dit is meer voor de firewall als hij aan staat heb ik het idee. Ik probeer ze altijd op Private te houden, maar de Denon en Hoohdpc lijn worden nogal eens als Public teruggezet.

Kortom ik word gek. |:( Ook bij Tversity wijden ze het probleem aan de 'unieke' netwerk config.
Lang verhaal, maar ik heb al mijn kennis en kunde aangewijd en geprobeerd.... :X
:X

*-Specs-*

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Investeer een tientje in een 4ports switch en je bent van al je problemen af

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• R1
  • Niet online
een giga switch is wat duurder.... en dit scheelt weeeeer een kastje, aanzicht etc,,,,,
ik ben opzoek naar experts die mij kunnen vertellen waarom windows het niet kan ipv aankoop advies O-)

*-Specs-*

• R1
  • Niet online
heeft er dan niemand tips of post ik in het verkeerde forum ? :X
kan ik niet iets doen met master browser instellingen of vaste routes ? ;(

*-Specs-*