[PHP] Vaste lasten van een Hypotheek bereken

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Blijkbaar zag me vorige topic eruit als een script request,
dit is het absoluut niet,

Ik heb het hele verhaal neergezet om goed duidelijk te hebben wat mijn bedoeling is, om zo goed mogelijk geholpen te kunnen worden,

Ik wil dus graag tips, aanwijzingen, of een bruikbare formule :P , om dit te kunnen berekenen.
Aan de hand van dat ga ik zelf me script schrijven, hier verwacht ik geen problemen mee.

Het gaat me puur om de formule
Dit was ook te lezen op de laatste regel van me gesloten topic :/ ,

dit is wat ik tot noch toe bedacht had, (het moet de formule van een lineaire hypotheek voorstellen:
(ik heb om het voormezelf duidelijker uit te knobbelen, 250.000 Euro gebruikt als voorbeeld lening,
code:
1
2
3
4
5
Aflossing per maand
250.000 euro / 240 maanden = 1041,61 euro [Vaste last iedere maand]

250.000 euro * 0.042 (4.2)procent = 10.500 euro / 12 maanden = 875 Euro,    875 euro / 100 procent = 8,75 * 42 procent = 367,50 euro
Totale aflossing maand 1 = 1041,61 euro + 367,50 euro = 1409,11 euro

//Oude topic\\
Ik probeer een script te schrijven om de maandelijkse lasten van een Hypotheek te berekenen.
Ik ben er nog niet uit of ik op 'annuiteiten' basis ga werken, of op 'lineaire' basis.
Ik heb een 5tal uren gebrainstormt over beide maar kom er niet uit om een bruikbare formule te bedenken, (mijn niveau van wiskunde ligt net iets boven 5+5 = 10 ).

Gegeven voor de berekening zijn:
-Bedrag wat geleend wordt
-Lening in jaren (ik wil uitgaan van 20)
-De rente per jaar
-De rente aftrek per jaar

Hiermee wil ik de maandelijkste kosten berekenen, maar eruit komen doe ik niet.
Als iemand me kan helpen met een bruikbare formule.

Het mag op 'annuiteiten' of op 'lineaire' basis zijn, ze lukken me beide niet , alleen een formule waar ik mee kan werken zou me al helpen

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-01-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
CrashOverDrive schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:51:
Blijkbaar zag me vorige topic eruit als een script request,
dit is het absoluut niet,

Ik heb het hele verhaal neergezet om goed duidelijk te hebben wat mijn bedoeling is, om zo goed mogelijk geholpen te kunnen worden,

Ik wil dus graag tips, aanwijzingen,
Lijkt me prima
of een bruikbare formule :P , om dit te kunnen berekenen.
Lijkt me een scriptrequest. We verwachten hier iets meer inzet van je voordat je een topic opent.
Aan de hand van dat ga ik zelf me script schrijven, hier verwacht ik geen problemen mee.

Het gaat me puur om de formule
De formule is dan ook het enige waar echt iets bedacht moet worden. Je vraagt nu naar een kant en klare formule zonder dat je zelf iets hebt geprobeerd.
Dit was ook te lezen op de laatste regel van me gesloten topic :/ ,

dit is wat ik tot noch toe bedacht had, (het moet de formule van een lineaire hypotheek voorstellen:
(ik heb om het voormezelf duidelijker uit te knobbelen, 250.000 Euro gebruikt als voorbeeld lening,
code:
1
2
3
4
5
Aflossing per maand
250.000 euro / 240 maanden = 1041,61 euro [Vaste last iedere maand]

250.000 euro * 0.042 (4.2)procent = 10.500 euro / 12 maanden = 875 Euro,    875 euro / 100 procent = 8,75 * 42 procent = 367,50 euro
Totale aflossing maand 1 = 1041,61 euro + 367,50 euro = 1409,11 euro
Prima.Maar je vergeet nu wel te melden wat er dan niet precies goed aan is en waarom je hier niks mee kan ontwikkelen. Een linieare hypotheek is relatief simpele wiskunde (of economie, maar net hoe je het bekijkt). Daarnaast kan je met google vrij snel een volledige berekening inclusief complete voorbeelden van nagenoeg elke hypotheek variant vinden.

Het spijt me, maar deze gaat weer dicht. Neem nu aub het beleids topic eens goed door zodat je weet wat we hier van je verwachten *voordat* je een topic opent. Je topic heeft daarnaast, alweer, niks met het daadwerkelijke programmeren te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 25-01-2007 21:12 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.