Toon posts:

Geen beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden is m'n voeding geknapt. Teruggestuurd en ik heb vandaag een nieuwe binnen. Het probleem is, met deze voeding krijg ik het systeem niet aan de praat. Alles zit er goed in, ik heb dat al meerdere keren nagelopen. Ik druk op de aanknop, de fans gaan draaien, de fans in de videokaart maken heel merkwaardig veel geluid, maar er komt geen beeld. Is toen de voeding is geknapt de videokaart meegenomen?
Deze voeding is 430 Watt van Antec. De vorige was een 500 Watt van Antec maar die had 2 videokaart-connectoren, en deze 430 Watt heeft er maar 1. Het ligt er dus niet aan dat deze voeding niet sterk genoeg is.

Verder mijn systeem:
- E6600
- GeForce 7950GX2
- 1GB DDR2
- P5NSLI van Asus

Wat moet ik doen, en als de videokaart inderdaad kapot is, kan ik dan mijn geld terugkrijgen voor de videokaart?

Alvast bedankt voor de reacties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem hoeft niet eens bij de videokaart te liggen. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om alle onderdelen van je pc te troubleshooten en kijken waar het fout gaat. Het kan goed ijn dat je mobo het loodje gelegd heeft en dan krijg je echt geen beeld meer uit het ding, ook niet met een werkende vidkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan heb je het defecte onderdeel te pakken lijkt mij. Als je dat vervangt dan zou je machine het toch weer moeten doen? Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Is toen de voeding knapte mijn videokaart meegenomen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:39:
Is toen de voeding knapte mijn videokaart meegenomen?
Dat zou kunnen. Wat doet een andere videokaart in je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik ergens een pci-e videokaart vandaan zien te krijgen.. ik zal morgen mijn vrienden langs lopen om te kijken of die wat voor me hebben om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Een 7300GS geprobeerd, nog steeds geen beeld.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:47:
Een 7300GS geprobeerd, nog steeds geen beeld.
Dan is je videokaart waarschijnlijk niet het probleem.
Daarom raad ik je aan die troubleshooter stap voor stap door te nemen (dus ook iedere stap uit te voeren) en op die manier kun je achterhalen waar het probleem ligt. Anders blijft het voor jou en ons giswerk wat het probleem kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al gezegt, ik heb die troubleshooter al doorgenomen.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Blijkbaar niet goed. anders wist je nu wel wat er mis mee was.

Verwijderd

Topicstarter
Lees zelf die troubleshooter dan, er zijn maar enkele problemen die rekening houden met het feit dat je geen beeld hebt. Mijn scherm gaat gewoon niet uit de stand-by stand. En de problemen die wel rekening houden met het feit dat ik geen beeld heb, heb ik al gedaan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:17:
Lees zelf die troubleshooter dan, er zijn maar enkele problemen die rekening houden met het feit dat je geen beeld hebt. Mijn scherm gaat gewoon niet uit de stand-by stand. En de problemen die wel rekening houden met het feit dat ik geen beeld heb, heb ik al gedaan.
Zo werkt de troubleshooter niet helemaal. De troubleshooter gaat uit van een niet werkend systeem. Dat je geen beeld hebt is duidelijk een gevolg en niet de oorzaak.

Het is dus aan te raden bovenaan te beginnen en stap voor stap door te lopen. Post vervolgens hier wat je gedaan hebt bij iedere stap en wat de uitkomst daarvan was. Als je dat op die manier doet kom je het probleem vanzelf tegen.

Wij kunnen ook wel dingen roepen, maar dat zijn dan toch dingen die in de TS staan.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 26-01-2007 20:33 ]

Pagina: 1