Toon posts:

Stuk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Steeds vaker zie ik dat de layout van tweakers.net naar zijn moer loop.
Ook rare foutmeldingen komen steeds vaker in beeld.
Is de server dan weer eens stuk of hoe zit het ook het fok forum (post daar nooit) vertoond dan kuren.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, ik weet het niet... ik krijg vandaag allemaal 'Error 404 - Not found', 'Error 500 - Internal Server Error', 'Error 502 - Bad Gateway' en 'Error 504 - Gateway timeout' errors op tweakers.net. Vreemd overigens dat het altijd Athena is, Aphrodite gaat wel goed.

Lijkt me tijd om die rottige Athena eens door het raam te smijten, en een server te plaatsen die doet waar-ie voor is: serven.

Virussen? Scan ze hier!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hey onnoWildhagen, waar denk je dat die gateway errors aan liggen? Zou dat niet heel misschien je eigen gateway kunnen zijn?

Wat betreft die andere errors; Af en toe zijn er teveel bezoekers die de servers niet helemaal aankunnen. Een refresh verhelpt het meestal wel. Een derde webserver is in de planning om de extra load op te vangen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hey onnoWildhagen, waar denk je dat die gateway errors aan liggen? Zou dat niet heel misschien je eigen gateway kunnen zijn?
Nee hoor, want :

1) GoT en andere sites werken wél OK.
2) http://tweakers.net werkt wél OK
3) http://www.tweakers.net (en [url="http://tweakers.net)"]http://tweakers.net)[/url] werken NIET.

En nee, een refresh helpt ook niet. En nee, het ligt niet aan de browser want ik heb er 4 geprobeerd: IE5.01 SP1, IE5.5 SP1, Opera 5.02 en Netscape 4.76

Conclusie ligt me duidelijk: Athena deugt niet, want het is niet de eerste keer, en het valt wel op dat het altijd Athena en nooit Aphrodite is. Tijd om hem even opnieuw te installeren met de master dus.
Een derde webserver is in de planning om de extra load op te vangen.
Niet om lullig te doen, maar dat haalt de performance dus nog verder omlaag. Ga nou eens ff na: als je met 2 webservers en 1 db-server al veel te vaak down is (met de MySQL-error) dan zal dus met nóg een webserver alleen maar toenemen. Waarom geef je de databaseserver niet meer connecties?

Trouwens, ik heb nog één goedbedoelde tip voor je: volg een cursus Communicatie-training.

Als jij in de toekomst zo met je klanten omgaat zul je zéér snel kennismaken met het gat in de deur (lees: ontslagen worden).

Virussen? Scan ze hier!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 03 februari 2001 20:22 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Nee hoor, want :

1) GoT en andere sites werken wél OK.
2) http://tweakers.net werkt wél OK
3) http://www.tweakers.net (en [url="http://tweakers.net)"]http://tweakers.net)[/url] werken NIET.

En nee, een refresh helpt ook niet. En nee, het ligt niet aan de browser want ik heb er 4 geprobeerd: IE5.01 SP1, IE5.5 SP1, Opera 5.02 en Netscape 4.76

Conclusie ligt me duidelijk: Athena deugt niet, want het is niet de eerste keer, en het valt wel op dat het altijd Athena en nooit Aphrodite is.
Okay, toch vreemd dat hij dan een Gateway error geeft. Errors 500 en 404 hebben trouwens niks met de webserver te maken, maar met de scripts die erop draaien. Nu ik erover nadenk, die foutmeldingen kun je alleen maar krijgen als de webserver functioneert. Anders krijg je een gewone Server not found or DNS error. Wat wel kan, is dat de Apache even moeilijkheden gaf, waardoor je gateway hem niet meer kon bereiken en dus een foutmelding teruggaf. Ik heb net inderdaad Apache moeten restarten, dus dat zou het kunnen zijn.
Tijd om hem even opnieuw te installeren met de master dus.
[..]
De master? Naja enniewees, dit is onzin. Als je naar de statistieken kijkt, zie je dat Athena netzoveel (al dan niet meer) serveert als Aphrodite. Hij (zij moet ik eigenlijk zeggen) doet zijn werk dus goed. Ik weet dat er problemen zijn met Apache op Athena, en dat komt vermoedelijk door de mod_ssl die er meedraait. Er is net een nieuwe mod_ssl en apache uit geloof ik, dus ik zal er begin volgende week eens naar kijken.
Niet om lullig te doen, maar dat haalt de performance dus nog verder omlaag. Ga nou eens ff na: als je met 2 webservers en 1 db-server al veel te vaak down is (met de MySQL-error) dan zal dus met nóg een webserver alleen maar toenemen. Waarom geef je de databaseserver niet meer connecties?
Dat doen we ook. Maar aangezien de load op Aphrodite en Athena eenvoudigweg te hoog is door het aantal requests, moet er een derde webserver bijkomen. Het aantal connecties zal derhalve per webserver afnemen, maar in totaal toenemen. Dit zorgt voor een load-afname op Aphrodite en Athena, en wat meer werk voor de MySQLd, die dat nog wel aankan.
Trouwens, ik heb nog één goedbedoelde tip voor je: volg een cursus Communicatie-training.

Als jij in de toekomst zo met je klanten omgaat zul je zéér snel kennismaken met het gat in de deur (lees: ontslagen worden).
Gelukkig ben jij geen klant van mij.

• Onno
  • Niet online
Op zaterdag 03 februari 2001 20:19 schreef RickJansen het volgende:
Hey onnoWildhagen,
Dat jij mij niet mag is je goed recht. Mij dat zeggen ook. Dat in threads over mij ook nog.

Maar dit niet. Ik ben wildhagen niet en heb niets met wildhagens reacties te maken. En omgekeerd.

Leer je zelf eens gedragen voordat je anderen hun gedrag verwijt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De master?
Ja. Je weet wel, dat ding wat je direct maakt na installatie van een machine (zowel servers als workstation).
Gelukkig ben jij geen klant van mij.
Euh.. pardon? Ik bezoek tweakers.net, dus ik ben wel degelijk klant van je.

En ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, de hele IT-business denkt er zo over.

Virussen? Scan ze hier!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 03 februari 2001 20:47 schreef RickJansen het volgende:
Okay, toch vreemd dat hij dan een Gateway error geeft. Errors 500 en 404 hebben trouwens niks met de webserver te maken, maar met de scripts die erop draaien.
404 is toch Access Denied? Dat heeft niet direct met scripts te maken volgens mij.
De master? Naja enniewees, dit is onzin. Als je naar de statistieken kijkt, zie je dat Athena netzoveel (al dan niet meer) serveert als Aphrodite. Hij (zij moet ik eigenlijk zeggen) doet zijn werk dus goed. Ik weet dat er problemen zijn met Apache op Athena, en dat komt vermoedelijk door de mod_ssl die er meedraait. Er is net een nieuwe mod_ssl en apache uit geloof ik, dus ik zal er begin volgende week eens naar kijken.
Ja mod_ssl is wel vaker vervelend :( Ik zou aan die apache upgrade nog even niet beginnen; 1.3.17 fixt wat bugs maar brengt er meer terug. Ik had daar net in HWS een mooie quote over neergegooid... Waarschijnlijk komt volgende week .18 uit. Met hele nieuwe bugs en oplossingen voor een paar oude.
Dat doen we ook. Maar aangezien de load op Aphrodite en Athena eenvoudigweg te hoog is door het aantal requests, moet er een derde webserver bijkomen. Het aantal connecties zal derhalve per webserver afnemen, maar in totaal toenemen. Dit zorgt voor een load-afname op Aphrodite en Athena, en wat meer werk voor de MySQLd, die dat nog wel aankan.
Vergeet niet het maximaal aantal verbindingen van de DB dan weer te verhogen... Max # apache-processen per server *3 is het minimum, anders gaat de db dus weer moeilijk worden als we ge/. worden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

404 is toch Access Denied? Dat heeft niet direct met scripts te maken volgens mij.
Nee. 403 = Acces Denied, 404 = Not Found.

Edit: Stupid typo.

Virussen? Scan ze hier!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 03 februari 2001 21:04 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Nee. 401 = Acces Denied, 404 = Not Found.
Nee. 403 = Access Denied, 401 = Authorize.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Hmm ik heb duidelijk te weinig koffie gehad vandaag :Z 404 is inderdaad Not Found. Maar goed, komt dus wel degelijk van de webserver, die foutmelding.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Op zaterdag 03 februari 2001 20:56 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Ja. Je weet wel, dat ding wat je direct maakt na installatie van een machine (zowel servers als workstation).
Ehm, waarom zouden ze een master maken? Als je een server opnieuw moet installeren is er ergens iets fout gegaan de eerste keer bij een nieuwe installatie kijk je misschien niet over die fout heen. Het is btw ook makkelijker om in 1 keer allernieuwste software e.d. te installeren.
[..]

Euh.. pardon? Ik bezoek tweakers.net, dus ik ben wel degelijk klant van je.
Rick is in dienst van T.net, T.net is niet van hem, dus je bent geen klant van hem.
En ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, de hele IT-business denkt er zo over.
Nutteloze opmerking, als je kritiek geheel terecht is hoef je er geen andere mensen bij te halen.

Verwijderd

Wat doen jullie allemaal ontzettend moeilijk, jullie vinden het gewoon leuk om te zeuren. Ik snap niet dat het jullie allemaal zo dwars zit hier, wat doen jullie hier dan nog?? Get a life en ga je buurman afzeiken ofzo :r Ik vind dat het hier allemaal prima geregeld is en ik heb zelden foutmeldingen. Laat je eigen computer en bovenkamer eens nakijken.
Ja, ik ben heeerlijk onprofessioneel :). Reageer lekker geirriteerd of negeer deze "gek" helemaal. Ik weet dat jullie me gehoord en begrepen hebben :P.

• McVirusS
BTW:
• 400 = Bad Request
• 401 = Authorization Required
• 403 = Forbidden
• 404 = Not Found
• 500 = Internal Server Error

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07-2025
heb je nog nooit van opbouwende kritiek gehoord wildhagen? ik denk dat jij eerder degene bent die een cursus Communicatie-training nodig heeft. Tuurlijk mag je je mening geven en wat kritiek, maar dat kan je ook op een nette en niet afkrakende/smart-ass manier doen!

\o/

• Chaos
  • Niet online
Hellup.. girl-friends attack :)

• Arshia
Op zaterdag 03 februari 2001 21:37 schreef Chaos het volgende:
Hellup.. girl-friends attack :)
heej... ik ben dan wel de vriendin van rick, maar dat betekent niet dat ik niet voor mezelf kan praten of denken hoor!

\o/

Verwijderd

En ik ben gewoon een zeikerd!! :P >:) :P

• McVirusS
Op zaterdag 03 februari 2001 21:48 schreef Jessica het volgende:
En ik ben gewoon een zeikerd!! :P >:) :P
Dat kan ik beamen :P :P :P.

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 21:54 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Dat kan ik beamen :P :P :P.
Eeeeej, tenminste niet zo erg als enkele andere "klanten" :P van GoT >:)

• Femme
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Misschien kan Wildhagen ook aangeven onder welke omstandigheden zijn 404's, 500's, 502's en 504's voorkomen? :?

Mocht er daadwerkelijk een probleem zijn dan is het waarschijnlijk beter om een oplossing te zoeken ipv Athena uit het raam gooien zodat Appie overbelast wordt :D.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zaterdag 03 februari 2001 21:46 schreef Arshia het volgende:

[..]

heej... ik ben dan wel de vriendin van rick, maar dat betekent niet dat ik niet voor mezelf kan praten of denken hoor!
Nee, je lijkt te denken dat Rick niet voor zichzelf kan praten!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Chaos
  • Niet online
Op zaterdag 03 februari 2001 22:45 schreef Femme het volgende:
Mocht er daadwerkelijk een probleem zijn dan is het waarschijnlijk beter om een oplossing te zoeken ipv Athena uit het raam gooien zodat Appie overbelast wordt :D.
Kondig in ieder geval even aan wanneer jullie athena uit het raam gooien, dan kom ik helpen vangen ;).

• Arshia
Op zaterdag 03 februari 2001 22:49 schreef Hyp Hyper het volgende:

[..]

Nee, je lijkt te denken dat Rick niet voor zichzelf kan praten!
dat heb ik ook niet gezegd! Ik ben ik en rick is rick! we kunnen hartstikke goed voor onszelf praten.... heeft hij net toch ook gedaan en ikke toch ook... dus i don't see your problem :?

\o/

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zaterdag 03 februari 2001 22:53 schreef Arshia het volgende:

[..]

dat heb ik ook niet gezegd! Ik ben ik en rick is rick! we kunnen hartstikke goed voor onszelf praten.... heeft hij net toch ook gedaan en ikke toch ook... dus i don't see your problem :?
Geen probleem. Slechts een observatie. Je wekt toch op zijn minst de schijn voor hem in de bres te springen. Zie ook het woord 'lijkt'.

Als je het ook doet (of reeds hebt gedaan) als er over/tegen iemand anders gezanikt wordt, wil ik mijn insinuatie wel weer intrekken hoor.

Het is overigens wel schattig, hoor.. :)

Edit: shit.. ik heb een stopwoordje.. 'hoor'

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1