Toon posts:

Pc Reboot Na Installatie 2de Sata Harde Schijf, reboot tijde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 2de SATA schijf(Samsung 200gb) aangesloten op mijn systeem.

Deze gaat dienen als extra HD.

Nu zit er op SATA1 een samsung 80gb HD.

Nu heb ik op SATA2 dus die nieuwe HD geinstalleerd. Alles correct aangesloten.

In BIOS wordt HD herkend.

Als het systeem windows gaat laden, dan komt het windowsXP logo en dan reboot de PC telkens weer.

In veilige modus, geen probleem, HD gevonden en geformateerd. Hierna blijft probleem voordoen.

Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand een oplossing?

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:50

TNO

cake.

Voordat Windows laadt (net na de bios dus :P), ram op F8 en kies voor Automatisch opnieuw opstarten bij systeem crash uitschakelen, als je dan een eventueel blauw scherm krijgt, zoek dan de stop code eens op :P

Verwijderd

Topicstarter
STOP: 0x000000A5

en dan een verhaal over ACPI COMPLIANT.

Dit kwam me weer bekend voor. Toen ik de PC pas had toen kreeg ik die meldingen ook. Toch aan de praat toen gekregen. Want toen wilde ik ook een keer een IDE eraan hangen en eigenlijk zelfde probleem.

Toen BIOS geflashed, want ook in foutmelding staat, om bios te updaten.

Maar dit is het laatste wat ik wil doen, want dat heb ik toen ook gedaan, en dat mislukte, toen bioschip moeten opsturen om te resetten.

Ik heb ACPI ook al in BIOS uitgeschakeld maar dat kom komt hangt die al vast net voor windows logo.

Wat te doen?

Verwijderd

Topicstarter
PC opnieuw proberen te installeren door tijdens de installatie op f7 en/of f5 te drukken om acpi uit te schakelen, kies dan voor standaard PC.

later ook nog drivers voor sata installeren, maar later crached die toch weer tijdens kopieren files of erna.

foutmelding 0x0000019.

Ook al eens van te voren in bios acpi uitgeschakeld, zelfde effect.

Komt dus gewoon door die 2 sata schijf erbij.

Ook al eens geprobeerd met die nieuwe sata schijf alleen erin om eriets op te installeren maar dan start xp installatie nog niet eens op.

wat kan ik nog doen? tips iemand...

/edit

ook al eens geprobeerd om met acronis disk creator schijf proberen te benaderen, maar kan niks ermee doen, want geeft aan dat het een dynamische schijf is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee,

om ACPI uitteschakelen in windows. Want dat is het probleem.

IN bios al geprobeerd, geen resultaat pc, start dan niet verder op.

Ook in nieuwe installatie op F7 gedrukt bij vraag voor F6 voor extra drivers, geen resultaat. Ook al op F5 gedrukt en standaard PC gekozen. Geen resultaat.

Iemand een idee, of oplossing?

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Gekke vraag mischien.
Is je nieuwe Samsung toevallig een S-ATAII schijf?
Kan je MoBo overweg met S-ATAII, of alleen S-ATA? Zo nee, zet dan die schijf eens op S-ATA protocol ipv S-ATAII.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus a8n32sli -deluze moederbord.

nieuwe HD is samsung spinpoint 200gb 2004c, en volgens mij is het een sata 2.

je bedoelt met protocol omzetten naar sata, door jumper erop teplaatsen wat op de HD staat om snelheid terug te zetten ofzoiets. Want die heb ik al een geprobeerd

Ik in windows zit, met nieuwe HD nog niet aangesloten, en dit tijdens windows aansluit, dan herkent die hem wel en kan ik hem benaderen,

dus doe ik een herstart, en dan direct bij windows logo herstart die weer

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw HD met een tool van Samsung site(UTIL) laten controleren.

Zaten innderdaad fouten, advies was om een "erase" te doen, dit dus gedaan, duurde een tijd.

Daarna setup weer gedraaid van XP als ging goed, schijf werd ook herkend, in setup, toen maar direct een partitie van gemaakt. Want is toch later nodig, voor data enzo.

Xp gewoon dus weer op oude schijf geinstalleerd. alles goed, ook in windows geweest. Na een herstart.
Kwam het probleem weer, net voor WINXP logo, reboot die vanzelf, Alleen als die nieuwe HD niet aangesloten is werkt alles gewoon perfect.

Denk dus dat echt iets is met die nieuwe HD. Morgen maar eens contact opnemen met Samsung om het te laten opsturen.

Weet iemand, mocht er toch niks aan blijken te zijn, of er kosten aan verbonden zijn, zit trouwens nog volledige garantie op.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23

The Third Man

The Third Jellyfish

Kick met hetzelfde probleem:

Mobo: Asrock K8-Combo-Z met Ali 1689 chipset.

Echter het probleem is het dat het systeem sowieso reboot na het Windows logo als er meer dan 1 sata schijf aangesloten is, ongeacht of het eentje is met een bruikbare partitie.

Originele config was met één schijf, een Maxtor 160 GB. Toen Raptor van 74 GB erbij gekocht 2e hands, de boel over geghost, en nu boot het systeem alléén door met alleen die Raptor aangekoppeld. Als ik die Maxtor ook aansluit blijft hij dus rebooten elke keer, ook in veilige modus! Als ik echter terwijl het systeem draait de Maxtor aansluit mount Windows hem wel en is hij gewoon bruikbaar...

Dus het zijn niet de kabels en het is ook niet de 2e schijf die het probleem geeft want het mobo heeft gewoon al die tijd met die Maxtor gewerkt. Ook de SATA mode in het bios (laatste versie trouwens) veranderen van SATA naar SATA-RAID helpt niet...

Wie o wie heeft een idee?
Pagina: 1