Volgende week Vista - 64-bit kopen of toch maar 32??

Pagina: 1
Acties:

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-01 02:30

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Dag mensen,

Met de komst van Vista volgende week ben ik niet in staat om te beslissen welke versie ik moet kopen. De editie is duidelijk - dat wordt Ultimate. Maar - 64 bit of 32 bit???

Ik kom er maar niet uit. Aan de ene kant begrijp ik dat je meer kan met de 32 bit versie (lekker kijken of het op die Pentium III ook loopt ;) ) maar we zitten nu al ruim twee jaar met royaal beschikbare 64 bits processors en het lijkt me duidelijk dat dit uiteindelijk de toekomst gaat zijn, no questions asked.

Dus - wat denken JULLIE dat de beste keus is? Welke versie zal van de hardware people de beste ondersteuning krijgen? Want ik zie nu al dat je voor bijvoorbeeld nVidia zowel x86 als 64-bit drivers hebt - het systeem is nog niet uit of er is nu al gezeik!!

Want ik heb dus het gevoel dat als je denkt van - Vista is nieuw, modern, advanced, dan is het redelijk om aan te nemen dat de 64-bit versie waarschijnlijk het meest gaat worden ontwikkeld, maar aan de andere kant moet je ook rekening houden met die miljoenen machines die nog 32 bits zijn en makkelijk Vista kunnen draaien?

Het lijkt me duidelijk dat nVidia, ATI etc altijd wel drivers voor beide zullen maken, maar ik denk aan tokos zoals Promise, CREATIVE, Logitech, Realtek, etc - gaan die ook allemaal drivers voor beide systemen maken, of is het daar 32-bit en anders heb je pech? Dit is echt een serious probleem voor mij want ik heb best veel oudere maar coole hardware liggen die ik nog wel evt. wil gebruiken...

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:34

PromoX

Flying solo

Hier is al een topic over:
[Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie
Misschien kun je daar al een antwoord vinden op je vraag, of 'm anders nog 's daar stellen :).

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 25-01-2007 20:17 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-01 02:30

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Dank je - niet gezien. Close this topic maar

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 12:44
Daar ben ik nou ook benieuwd naar. Ik schaf volgende week een computer aan (Core2 duo 6300) en wil daar uiteraard een originele windows op draaien. Vanaf volgende week is echter ook Vista te koop, en ik denk dat ik dat uiteindelijk toch wel wil draaien, dus zou het zonde zijn om nu XP aan te schaffen en dan later met de coupon alsnog over te gaan naar Vista.

edit: te laat