Toon posts:

Hoe maak je een virituele cd/dvd schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Heb op mn pc een aantal bestanden staan die je alleen maar vanaf een cd kunt instaleren.
Op de PC van een vriend van mij zit een soort van virituele schijf waar je dan de software die anders alleen maar via cd kan kan importeren en zo instaleren. Je importeert dan de software naar die "nep" cd speler en de PC denkt dan dat hij de software van een cd haalt maar je houdt hem voor de maf.

Onder deze computer heb je dan de volgende stations staan.

A: diskette
C: HD
D: cd/dvd speler
E: dvd brander
F: virituele schijf hier doe je dan rechtermuisknop en vervolgens op importeren en je selecteerd een file en je doet dan net alsof hij een cd aan het lezen is maar alles software staat als op de pc zelf.

Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? een virituele schijf

Heb de zoek functie ook al gebruikt maar kon niet echt een antwoordt vinden.

Alvast bedankt!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-02 11:16

IEF

Why so serious?

FileDisk (command-line) of WinImage.

Hiermee kun je floppy's , cd's en hd images mounten en images maken.

Voor alleen CD/DVD's kun je bijvoorbeeld Daemon Tools gebruiken.

Verwijderd

deamon tools

gratis en mount bijna alle images

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

Ik weet niet waar je op gezocht hebt maar [google=virtuele dvd cd schijf] levert genoeg bruikbare resultaten op lijkt me.

And I'm the only one and I walk alone.

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:24
Laat maar vele reactie voor mij

[ Voor 77% gewijzigd door Gerrit Jan op 25-01-2007 20:13 ]

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 09:18
Virtuele CD-image... Iets als Alcohol 120% CD's kan je branden met Nero... Branden naar de Image recorder (Iso)

Met Alcohol kan je ze dan inladen, of Deamontools. Deze laatste gebruik ik veel en is freeware. Zie ook deze site.

Ik ben veel te langzaam :/

[ Voor 51% gewijzigd door sander85 op 25-01-2007 20:16 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 05:51
je installeert daarvoor bv programma's zoals daemon tools...
hierdooor kan je een virtuele schijf maken. maar je meot dan wel eerst een image maken van de orginele cd. en deze op je harde schijf opslaan, en dan laad je hem gewoon met het prgammatje en denkt je pc dat er een cd in je cdrom zit

maar je meot wel weten hoe je de image meot maken. want de meeste cd's zijn tegenwoordig beveiligd. maar dat mogen we je hier niet vertellen hoe je dat kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
zozo in minder dan 2 minuten 5 reacties :D

Zal het proberen.
Bedankt voor de hulp!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

MagicDisc, gratis, klein, simpel.
Zoals hierboven al gezegt is wordt er dus een virtuele schrijf aangemaakt. Als je dan dingen er op wilt draaien moet je wel een image van die media hebben. Maar het is dus bijvoorbeeld heel handig voor gedownloade dingen (OS, bijv) om te kijken wat er in dat image zit, zonder het te branden.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste valt dit onder software (virtueel != hardware), dus had je je vraag beter in Client Software Algemeen kunnen stellen.

Ten tweede is het antwoord makkelijk te vinden door de op het Internet beschikbare informatiebronnen te raadplegen. Bijvoorbeeld de GoT-search en Google. Je kunt bijvoorbeeld uitstekend je huidige topictitel "Hoe maak je een virituele cd/dvd schijf?" gebruiken als sleutelwoorden. Haal wel eerst die typo uit "virituele" weg om meer succes te boeken ;)

Verkeerd subforum & gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.