[Digitale Decoder] - Reageert nergens op

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-02 22:19
Ik heb sinds 2 maanden geleden een Samsung Digitale decoder. Hier in Veendam zit op het normale kabelnetwerk een gratis digitaal aanbod van dezelfde zenders. Het enige wat de consument moet doen is het aanschaffen van zo'n digitale decoder.

In het begin ging het goed, maar niet zo lang daarna vielen ineens wat zenders weg en nu werkt ie helemaal niet meer. Het apparaat reageert nergens op. Alle kabels zijn goed aangesloten, maar wat ik ook in druk, het reageert nergens op. Het enige wat gaat branden is het HD-TV ledje.

Ik heb het apparaat al van het stroom gehad, zelfs al wat langer van de stroom gehad, maar telkens komt het HD-TV ledje weer tevoorschijn en reageert het apparaat nergens op. Nu acht ik de kans klein dat jullie weten wat dit is, omdat ik al elke knop heb geprobeerd en ik het vermoeden heb dat ie misschien kapot is. Wat wel vreemd zou zijn, want er zit geen bewegend deeltje in en het apparaat staat op een stevige ondergrond.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/decoder.jpg

Hieronder een Paint soep hoe bij mij alles aangesloten zit, ik ga er van uit dat dat allemaal wel goed zit, op een andere manier kan ook haast niet. Het was wel de bedoeling dat ik met de DVD/VCR combi de digitale beelden kon opnemen, vandaar dat er een kabel loopt van de Component Out (op de Decoder) naar een Scart-ingang op de DVD/VCR combi.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/aansluiting.png

Suggesties zijn welkom, maar ik denk dat ik eerdaags met het apparaat weer naar de winkel terug moet. :|

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

terug gaan inderdaad. Als ie het eerst wel doet en later niet meer, ligt het toch niet aan de bekabeling (tenzij je dat ook steeds veranderd).

Succes

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

Reinier

\o/

Mijn (gewone, niet HDTV) digitale ontvanger is ook spontaan overleden. Alleen daarvan deed ook het ledje niets meer. Deze heb ik gewoon terug kunnen sturen. Het ligt vast niet aan je bekabeling, maar je kan natuurlijk proberen om alles los te koppelen en kijken of het apparaat dan wel inschakelt.

• Snowwie
Shit, is de aankoopbon ook nog spoorloos, stop altijd alle bonnen in de map, en juist weer die bon die ik nodig heb is er ineens niet meer. Dit is kloten :( :( :(

Morgen eerst maar eens bellen, een oud klasgenoot werkt bij de Expert, die heeft mij dit ding ook verkocht, misschien kan ik em langsbrengen zonder bon.

Mijn YouTube Channel

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Hard reset = Smart card eruit, spanning eraf voor 15 sec. Spanning erop, smart card erin.
Als dit niet werkt, PM me even dan kijken we of dat we het telefonisch kunnen oplossen.

Paar dingen;

1; Coax komt van uit je wand contact doos
2; Daarna naar je decoder (tot zover is het goed).
3; Waarom via coax naar je tv?
----1; Je hebt een HD decoder dus ik neem aan ook een HD scherm
----2; Op ze minst HDMI of component naar je tv dan.
----3; Als ik het goed begreep is coax signaal uit uitgezet i.v.m overstuur o.i.d.
----4; Dus in uiterst geval gewoon scart naar je tv.
4: vervolgens ga je met scart naar je DVD recorder (dit klopt ook nog).
5: Maar vanuit je videorecorder hoef je helemaal niet naar je tv toch :? Die kabel mag zoiezo weg.

[ Voor 59% gewijzigd door battler op 26-01-2007 01:25 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Snowwie
Zie de opmerkingen:
battler schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:12:
Hard reset = Smart card eruit, spanning eraf voor 15 sec. Spanning erop, smart card erin.
Als dit niet werkt, PM me even dan kijken we of dat we het telefonisch kunnen oplossen.
Een Smart card zit er niet in, dit was volgens de SKV (Stichting Kabelnet Veendam) niet nodig

Paar dingen;

1; Coax komt van uit je wand contact doos. Klopt
2; Daarna naar je decoder (tot zover is het goed). Jep :)
3; Waarom via coax naar je tv? Analoog is nog gewoon optioneel aanwezig.
----1; Je hebt een HD decoder dus ik neem aan ook een HD scherm.Nee, ik heb geen HD scherm, "slechts" een Matchline 100hz Philips TV
----2; Op ze minst HDMI of component naar je tv dan. HDMI ???
----3; Als ik het goed begreep is coax signaal uit uitgezet i.v.m overstuur o.i.d.Ik begrijp je vraag je niet, "Coax Signaal uitgezet en overstuur" ??
----4; Dus in uiterst geval gewoon scart naar je tv.
4: vervolgens ga je met scart naar je DVD recorder (dit klopt ook nog). Het is niet helemaal een scart kabel, het is deels scart, maar aan de andere kant 3 tulp (1x video, 2x audio) die via een switch doosje op de scart van de DVD rw/VCR is aangesloten
5: Maar vanuit je videorecorder hoef je helemaal niet naar je tv toch :? Die kabel mag zoiezo weg.
De "videorecorder" is een DVD rw/VCR in 1, het is wel handig als ik een normale dvd afspeel, dat dit op de tv te zien is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 26-01-2007 01:56 ]

Mijn YouTube Channel

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Oww owke een HD decoder zonder een HD scherm verklaard een hoop ;)

1 :Coax naar decoder -
2: Via Component (3x video + 2x Audio) naar tv
3: Scart Naar Dvd recorder / Player
4: Scart van DVD naar TV

Antenne uit van je decoder hoef (lees moet) je niet gebruiken.

HDMI:
Ik was ervanuit gegaaan dat je een HD scherm had. Dan zou het zonden zijn om via Component je HD decoder aan te sluiten aangezien je dan toch signaal verlies hebt. Het beste in de geval is een digitale overgang vanuit je decoder naar tv ook wel High-Definition Multimedia Interface.

http://nl.wikipedia.org/w...tion_Multimedia_Interface

[ Voor 52% gewijzigd door battler op 26-01-2007 02:09 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
je kan sowieso de component niet gebruiken, want component is NIET gelijk aan RGB. Dit kan dus nooit over scart. Dus ALS je wilt opnemen met je dvd/vcr van je decoder, dan doe je het volgende

SCART van decoder naar scart in op vcr en vervolgens SCART van vcr out naar TV. Niet via component oid. Je gebruikt gewoon de SDTV poorten en gebruikt helemaal geen HDTV (kan je tv toch niet weergeven)

• Snowwie
Hij is inmiddels terug naar de winkel, daar hebben ze em even kort getest, maar daar kwam er ook geen leven uit. Dus die wordt opgestuurd. Gelukkig geen gedonder omdat ik de garantiepapieren niet meer had ( pluimpje voor Expert ) :)

Inderdaad, de verkoper adviseerde me ook al om de scart te laten lopen van de Decoder naar de VCR/DVD combi en dan naar de tv.

Nu zit ik nog met een ander probleempje, ik zou graag een kabel willen trekken van de Decoder naar mijn computer, zodat ik de beelden digitaal kan opnemen. Echter, als ik dit wil doen, en zo heb ik berekend is er een video/audio (tulp) kabel nodig van 15 meter. Ik vraag me af hoe het zit met signaal verlies over zo'n lange afstand. Zowel de pc als de decoder kunnen niet dichter bij elkaar.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1