[PHP] Hypotheek berekenen?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Ik probeer een script te schrijven om de maandelijkse lasten van een Hypotheek te berekenen.
Ik ben er nog niet uit of ik op 'annuiteiten' basis ga werken, of op 'lineaire' basis.
Ik heb een 5tal uren gebrainstormt over beide maar kom er niet uit om een bruikbare formule te bedenken, (mijn niveau van wiskunde ligt net iets boven 5+5 = 10 :P ).

Gegeven voor de berekening zijn:
-Bedrag wat geleend wordt
-Lening in jaren (ik wil uitgaan van 20)
-De rente per jaar
-De rente aftrek per jaar

Hiermee wil ik de maandelijkste kosten berekenen, maar eruit komen doe ik niet.
Als iemand me kan helpen met een bruikbare formule. _/-\o_ _/-\o_

Het mag op 'annuiteiten' of op 'lineaire' basis zijn, ze lukken me beide niet , alleen een formule waar ik mee kan werken zou me al helpen

[ Voor 0% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-01-2007 20:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:07

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je wilt dus de kant en klare formuler hebben? Dan hoef je dus niks meer zelf te bedenken wat dat betreft. Je bent daarnaast nog niet met het daadwerkelijke ontwikkelen begonnen omdat je al vast loopt met de formule?
De vraag voor een formule komt nu nogal scriptrequesterig over..

Ga gewoon eens aan de slag en probeer gewoon eens wat. Als je er dan echt vastloopt op het ontwikkelen dan kan je een nieuw topic openen maar geef dan wel precies aan welke zaken je nu zelf al hebt bedacht en geprobeerd.

Als je voor een volgende keer Programming Beleid eens door zou willen kijken, dan graag :)

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 25-01-2007 20:38 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.