Toon posts:

Nieuwe Harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een aantal onderdelen gekocht en alles in elkaar gezet. Hij boot van floppy de cd-rom herkent ie zonder problemen.

In het overzicht dat meteen na de memorycheck komt ziet ie de maxtor 30 GB. Maar als ik later "dir" of "format c:" of "fdisk" op de c-prompt intik, zegt ie:

"Het mediumtype is ongeldig. bezig met lezen station c:. Afbreken, opnieuw proberen, mislukt?"

Ik heb een Asus A7V mobo met de HD op het ATA 100 primary slot. De jumpers staan ook op primary master. De cd-rom zit op ATA 66 secondary master.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

dit moet je ook doen vanaf een bootflop met daarop fdisk, format, sys, enz.
Deze flop kan je aanmaken op een draaiend w9x systeem. En dan ff die bestanden uit je windows\command directory kopieeren.

(disk maak je aan met format a:/s en dan de bestanden kopieeren)

suc6

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij boot ook van een win 98 bootdisk. Fdisk heb ik dus op de bootdisk staan. Maar bij elk commando dat ik geef geeft hij dus die foutmelding.

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04-2023

aphrodisiac

*zzz*

Je moet op de A: (of op die ramdisk) blijven zitten wil je fdisk kunnen starten en niet eerst naar de C:, anders gaat ie proberen om vanaf de hd fdisk te starten en die is natuurlijk leeg.

pc specs | mijn specs

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

en op je normale controller ?? (dus niet die ata 66???
Als ie dan nog dit probleem geeft ff in een ander systeem>> nog niet?? Waarschijnlijk een defecte mee gekregen.

suc6

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kon ik nou ZO stom zijn... aphrodisiac heeft gelijk. (Schaam, schaam) Volgende keer ga ik bier weggeven als iemand een probleem van me oplost! Iedereen prettige avond en niet teveel zuipen.
Pagina: 1