Toon posts:

Te lang een spelletje --> Frozen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit al een tijdje met een probleem. Als ik een spelletje speel op mijn PC loopt ie na een tijdje (20 minuutjes tot 1 uur) vast. Het beeld bevriest en het laatste stukje geluid wordt heel snel geloopt. Ik verdenk een slechte koeling van processor/videokaart, maar als ik de temps check zijn die ruim OK, ook na een uurtje stressen. Bij San Andreas kapt ie er vaak al na 20 minuutjes mee, terwijl hij CSS met alles op high zeker 2 uur trekt. Bij San Andreas moet ik nota bene spelen met een resolutie van 800x600, alles op z'n laagst en dan nog kapt 'ie ermee. Hoe hoger ik de settings zet hoe sneller.

Specs:
AMD 64 3000+ @ Arctic Freezer 64
MSI RS480M2
7600GT @ Coolermaster VF7000-Cu
Samsung 930BF

Waar kan dit aan liggen? Kast openzetten, koeler veranderen naar Stock koelers, extra fans, andere RAM, niks werkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, vervang dus eens onderdeel voor onderdeel om te kijken welke het probleem veroorzaakt.
Uiteraard is een schone windows install ook een goed iets om te testen :)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Wel eens de temperatuur gevoeld, vlak nadat hij ophoudt? Ik zou overigens eens kijken naar de voeding, dat is ook vaak de bron van't euvel.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
-Ik denk dat een van je koelers niet helemaal goed zit. Als je aan de koelers voelt moeten ze lauwwarm worden: te heet is niet goed, maar te koud ook niet, dan is de geleiding naar het heatblock waarschijnlijk niet goed.
-Bovendien waar heb je de temps mee gemeten? Meestal zijn die uitlezers namelijk niet te vertrouwen.
-Het klinkt wel heel erg als een videokaart probleem. Heb je overgeclocked, dan dit terugdraaien.
-Anders nog eens de spanningen van de voeding controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is dik in orde, daar heb ik een tijdje terug al veel heisa mee gehad. Koeler van de videokaart heb ik gistermiddag eraf gehaald, het contactpunt opnieuw nat opgeschuurd, laagje pasta en weer erop, maar het probleem blijft. Temperatuur van de sinks zijn prima.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:47

Theo

moederbord

Als je een programma pak als Prime95 (zware cpu bel;asting) en je laat deze een nacht runnen, loop de pc dan nog steeds vast?? Je probleem kan namelijk alleen maar aan de cpu of gpu liggen. Als de voeidng niet goed zou zijn dan zou je niet eens een spel op kunnen starten. Ook als de software niet goed is dan moet je ook amper (minder dan een minuut) kunnen spelen.

Het probleem zit dus in je vidseokaart of je cpu. Als je met prime95 je cpu een nacht zwaar kan belasten dan weet je zeker dan je cpu goed is en dat de koeleing van de cpu ook goed is.

Persoonlijk denk ik dat je cooler van de videokaart niet goed zit. (als je deze niet heb overgeklokt)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28
Kijk eerst hier eens of je te maken hebt met een bug. Zelfs ik kan GTA SA spelen op 1280 x 1024 met mijn GMA 900

[ Voor 19% gewijzigd door Joep op 26-01-2007 10:58 ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:14:
Voeding is dik in orde, daar heb ik een tijdje terug al veel heisa mee gehad. Koeler van de videokaart heb ik gistermiddag eraf gehaald, het contactpunt opnieuw nat opgeschuurd, laagje pasta en weer erop, maar het probleem blijft. Temperatuur van de sinks zijn prima.
Welke voeding heb je dan?

Wat bedoel je met een laag pasta erop? Klinkt niet echt gezond in m'n oren, hoeft maar een puntje op.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1