2de pc op internet via stopcontact?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-03 16:02
Hoi,

Als eerste m'n excuses als dit topic verkeerd is gepost.

Wij zijn hier pas verhuisd en we hebben gekozen voor internet via een adapter die je in het stopcontact moet steken. Wij hebben dit laten aansluiten door Telenet en dit was bedoeld om maar 1 pc aan te sluiten. Nu zijn ze hier bezig om een laptop bij te kopen. Is het mogelijk om nog een dezelfde adapter ergens in huis te kunnen steken zonder enige netwerk problemen of andere problemen ?

En het internet is dus van Telenet maar op de laptop word nog gebruik gemaakt van een Skynet emailadres. Geeft dit problemen of moet er een emailadres worden aangevraagd bij Telenet?

Met vriendelijk groet Lenn. :)

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

klinkt alsof het goed te doen is, maar heb geen ervaring met internet via stopcontact. Naar wat ik begrepen heb was het concept niet al te goed opgepakt ivm storingen etc.

Indien het stopcontact afhankelijk is, zou je zo en zo in dezelfde groep de adapter moeten kunnen gebruiken. Ik kan je niet vertellen of het ook buiten groep kan. Maar als je even in de stoppenkast kijkt of de telnet monteur iets geks gedaan heeft, weet je het wel (vreemd apparaat op groep, gaat niet werken, op alles - gaat werken, geen verdacht apparaat gaat ook werken)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
Heb het getest bij iemand, hij kon beneden een stekker in het stopcontact steken, dan had hij boven nog internet. Maar, hoe verder de stopcontacten van elkaar verwijderd zijn, hoe slechter het signaal wordt....

Verwijderd

Wij hebben telenet thuis en we hebben ook stopcontact internet gehad
2 verschillende computers gaat nog ( telenet geef maximum 2 ip adressen vrij bij expressnet)
normaal gaat dit dus perfect, gewoon een extra stopcontact ontvangertje in een stopcontact en het werkt.

persoonlijk vind ik wel dat stopcontact internet zeer traag is (700kbyte/sec maximum, het gaat hier om de accespoints van netgear Wall-plugged bridge XE102)

mvg

Jens

Verwijderd

blubbers schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:13:
En het internet is dus van Telenet maar op de laptop word nog gebruik gemaakt van een Skynet emailadres. Geeft dit problemen of moet er een emailadres worden aangevraagd bij Telenet?
Als je je abbonement bij Skynet opzegt om volledig over te gaan op telenet zal je emailadres uiteraard ook verloren gaan. Of je enkel je skynet-adres apart kunt huren weet ik niet, ik dacht het niet. Gewoon een telenet adres nemen, je krijgt toch 4 emailaccounts gratis.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Telenet biedt zelf de mogelijkheid om meer computers aan te sluiten, dus waarschijnlijk kunnen ze ook wel vertellen wat er allemaal komt kijken bij het aansluiten van meerdere computers. Ze hebben ook een simpel introductiefilmpje.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-03 16:02
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:31:
Wij hebben telenet thuis en we hebben ook stopcontact internet gehad
2 verschillende computers gaat nog ( telenet geef maximum 2 ip adressen vrij bij expressnet)
normaal gaat dit dus perfect, gewoon een extra stopcontact ontvangertje in een stopcontact en het werkt.

persoonlijk vind ik wel dat stopcontact internet zeer traag is (700kbyte/sec maximum, het gaat hier om de accespoints van netgear Wall-plugged bridge XE102)

mvg

Jens
Wij wonen op een appartement dus ver weg van elkaar is het niet. Misschien kleine 10 meter ofzo. Ik merk niets van snelheidsverschil. bedankt allemaal voor jullie reacties. :)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
het skynet adres kan je nog blijven gebruiken zolang het bijhorende abo ook nog actief is
(of de mailbox nog blijft bestaan onder een skynet abo - van bv kennissen/vrienden)

je moet dan enkel de uitgaande mailserver aanpassen naar die van telenet
inkomende mailserver + gebruikersnaam en wachtwoord blijven die van skynet natuurlijk
Pagina: 1