[Excel] Knoppenbalk delen met meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:48
Ik heb een aantal macro's ontwikkeld, die ik opstart met knoppen op een aparte knoppenbalk. Ik zou deze macro's èn de knoppenbalk willen delen met andere gebruikers in het netwerk.

Voor de macro's heb ik een werkbare oplossing: in de XLSTART folder bij elke gebruiker een shortcut naar een file op het netwerk, waarin de macro's (al dan niet beveiligd) staan:
Excel opstarten, document verbergen, Excel afsluiten, wijzigingen opslaan!
Vervolgens start Excel keurig op met de nieuwe file met macro's, zonder dat de gebruiker het ziet.

Voor de knoppenbalk gaat dit echter niet op. In tegenstelling tot Word worden de Excel knoppenbalken niet opgeslagen in een .xls file en ook niet zoals de FAQ zegt in de Normal.dot file. Ik ben er niet achter gekomen waar de knoppenbalken dan wel worden opgeslagen en dus ook niet hoe ik deze zou kunnen delen met andere gebruikers.

We gebruiken:
MS Office 2003
Windows XP Professional
Windows Server 2000

Wie heeft er suggesties.

[ Voor 5% gewijzigd door Bryne op 25-01-2007 18:24 ]

System specs

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:48
Ik ben er inmiddels zelf uitgekomen:

De custom toolbars e.d. worden opgeslagen in
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Excel
Voor Excel 2003 is de bestandsnaam: Excel11.xlb

De oplossing ligt echter in de mogelijkheid een knoppenbalk te verbinden aan een workbook (zie: http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP051986401033.aspx). De knoppenbalk wordt hiemee dus geladen met het document. Als je dit aan een gedeeld document doet, deze in de XLSTART folder opslaat en verbergt als boven beschreven, komen automatisch de knoppenbalken ter beschikking.

System specs