Notebook komt niet in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Wat wil ik ?

Mijn notebook in het netwerk hangen

Gegegevens:

Notebook
HP DV1030

Server:
- win 2003
- Elke netwerkshare is weer gedeeld.
- Er zijn verschillende Mapjes gemaakt voor verschillende gebruikersgroepen. De meesten hebben een eigen password e.d.
- Netwerkprinter aanwezig

Probleem:

De server is gewoon zichtbaar, maar alleen in verkenner :? Dus als ik in verkenner het IP invul van de server verschijnen de mapjes (na inlog). Ik kan ook gewoon pingen. Maar wil ik een netwerklocatie toevoegen dan wil dat niet ! Dan zegt hij (=wizard): Map niet beschikbaar (ofzo).
Als ik wil printen, moet ik in verkenner de server oproepen en dan kan ik pas printen (opzich logisch, maar misschien wordt het dan duidelijker)
Pingen lukt van beide kanten ook gewoon. Het aparte is ook dat hij al goed werkend in het netwerk heeft gehangen.

Wat heb ik al gedaan ?
- netwerkinstellingen
- pingen
- rechten toewijzen (voor zover dat wilde *NOT*)
- Firewall uit.

Mijn vraag:
Wat kan dit zijn ? En beter nog hoe los ik het op ?

• Bertuss
Niemand ?

• Bertuss
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem ... niemand een oplossing ?

Verwijderd

* Kuch * misschien een wat onduidelijke topictitel, ik kreeg het idee dat je uberhaupt je netwerk niet op kwam (geen verbinding, IP).

Werkt het met andere bakken wel?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoeveel verbindingen mag je server hebben? Ik doel hiermee op het aantal werkstations voor je licentie van de server. Als dat net het limiet heeft bereikt heb je pech en zal je een andere licentie moeten aanschaffen dat meerdere werkstations aankan. Stel je hebt een licentie voor 20 stations, en de laptop is nummer 21 en alle 20 staan aan met verbinding, dan kan nummer 21 er niet op, of heel lastig. Ik zou het anders ook niet weten.

Commandline FTW