Hoï
Mijn moeders pc is heengegaan denk ik. Desalnietemin hulp welkom:
Systeembeschrijving:
Het is een HP Club 1500A (ja idd oud)
AMD K611 500Mhz
Houston mobo (denk ik)
on board graphics (van 2 tot 8 mb naar keuze)
64MB RAM
windows 98 second edition
moederbord een paar jaar geleden moeten vervangen
processor kort nadien ook moeten vervangen
HD vervangen mits die ook kapot was gegaan (seagate nu)
onlangs nieuwe voeding mits de vorige plop had gezegd.
(heeft dus pokkeveelmeer gekost aan onderdelen dan dat het waard is)
Het probleem:
Als ik de powerknop induw start de computer op maar zonder beeld. Waarom denk ik dat hij opstart omdat alle ventilatoren beginnen te draaien en hij niet begint te piepen of geluidjes begint te produceren.
Er komt echter geen beeld. De monitor blijft met zijn oranje led pinken alsof het systeem uit is. En het is niet de monitor die ribedebie is mits mijn SynMaster ook geen beeld toont op analoog. Maar tevens gaat hij wel over op digitaal om daar te zeggen dat er geen digitaal signaal is wat nogal wiedes is omdat die kabel er niet inzit en die pc dat ook niet aankan.
Ik heb de case eens geopend maar ik kan nergens zwarte plekken zien (zoals wel het geval was met de voeding (idd gevaarlijk om te openen en mag je niet doen)) en het ruikt ook niet verbrand.
Ik denk dat het Mobo kapot is omdat het on-board graphics zijn en dat die nu net niet werken. Wel zou ik dan verwachten dat het boeltje zou beginnen piepen en doen wat dan weer niet het geval is. De IR muis die via USB is aangesloten geeft ook geen blijk van leven...
Dus wat is het oordeel? (nieuw systeempje in elkaar zetten?
)
Bedankt voor jullie tijd
Mijn moeders pc is heengegaan denk ik. Desalnietemin hulp welkom:
Systeembeschrijving:
Het is een HP Club 1500A (ja idd oud)
AMD K611 500Mhz
Houston mobo (denk ik)
on board graphics (van 2 tot 8 mb naar keuze)
64MB RAM
windows 98 second edition
moederbord een paar jaar geleden moeten vervangen
processor kort nadien ook moeten vervangen
HD vervangen mits die ook kapot was gegaan (seagate nu)
onlangs nieuwe voeding mits de vorige plop had gezegd.
(heeft dus pokkeveelmeer gekost aan onderdelen dan dat het waard is)
Het probleem:
Als ik de powerknop induw start de computer op maar zonder beeld. Waarom denk ik dat hij opstart omdat alle ventilatoren beginnen te draaien en hij niet begint te piepen of geluidjes begint te produceren.
Er komt echter geen beeld. De monitor blijft met zijn oranje led pinken alsof het systeem uit is. En het is niet de monitor die ribedebie is mits mijn SynMaster ook geen beeld toont op analoog. Maar tevens gaat hij wel over op digitaal om daar te zeggen dat er geen digitaal signaal is wat nogal wiedes is omdat die kabel er niet inzit en die pc dat ook niet aankan.
Ik heb de case eens geopend maar ik kan nergens zwarte plekken zien (zoals wel het geval was met de voeding (idd gevaarlijk om te openen en mag je niet doen)) en het ruikt ook niet verbrand.
Ik denk dat het Mobo kapot is omdat het on-board graphics zijn en dat die nu net niet werken. Wel zou ik dan verwachten dat het boeltje zou beginnen piepen en doen wat dan weer niet het geval is. De IR muis die via USB is aangesloten geeft ook geen blijk van leven...
Dus wat is het oordeel? (nieuw systeempje in elkaar zetten?
Bedankt voor jullie tijd