KPN digitene stoort bij spelen van game.

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 21:03
Ik kan normaal TV kijken echter wanneer ik een game opstart in de kamer waar DigiTene staat. gaat Digitene storen.

iemand een gelijk probleem of bekend met dit? Ik heb zelf hier nog nooit van gehoord ook op Google kan ik niet zo snel vinden wat een oorzaak zou kunnen zijn.

Met storen bedoel ik artifacts in het beeld. geluid dat happerd.
..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Is dit tijdens het spelen, of al bij het starten. Gebeurt dit ook als je je PC op een andere manier veel load geeft, zoals bij het booten? Of bijvoorbeeld bij veel dataverkeer (BitTorrent)? Verder: het gaat om een aparte Digitenne decoder, of eentje in je PC? En maak jij gebruik van wifi of andere draadloze technologieen?

[ Voor 27% gewijzigd door RSpliet op 25-01-2007 18:02 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier stoort DigiTenne als:

- de kat ertegenaan ligt te slapen
- er een brommer langs scheurt
- als de versterker meer dan x W aan output levert

Het is dus niet echt stabiel nee...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-02 23:20
Mijn moeder heeft ook Digitenne, en daar stoort het signaal wanneer ze met een bepaalde gasaansteker de kaarsen aansteekt. Dit, gecombineerd met de matige beeldkwaliteit, zorgt ervoor dat ik lekker op de kabel blijf :)

omniscale.nl

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vermoed dat je videokaart een tandje hoger schakelt als hij een game moet weergeven en dat daardoor de storing veroorzaakt wordt.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
- Andere opstelling van het ontvangstkastje
- Een buitenantenne gebruiken
- onstoor ferrietkernen om de (alle!) kabels van je pc doen

[ Voor 29% gewijzigd door joopv op 25-01-2007 18:13 ]

• To_Tall
Seven of Nine schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:01:
Is dit tijdens het spelen, of al bij het starten. Gebeurt dit ook als je je PC op een andere manier veel load geeft, zoals bij het booten? Of bijvoorbeeld bij veel dataverkeer (BitTorrent)? Verder: het gaat om een aparte Digitenne decoder, of eentje in je PC? En maak jij gebruik van wifi of andere draadloze technologieen?
1 Dit gebeurt alleen bij het DAADWERKELIJK spelen van een spel dus niet bij booten PC of laden van de game (test is batlefield 2142)
2 Downloaden maakt niet uit geen storingen
3 Benchmark 3dMark 2005 geeft geen problemen
4 Tis echt een digitene kast van KPN (Topfield)
5 Deze PC is niet WIFI hebben wel WIFI apraten in de huis kamer maar met deze uit zelfde probleem GSM, Computer PDA,

de artifacts komen ook naar boven wanneer de koelkast, beertender, magnetron, kookplaat e.d. aangaat.

• posttoast
To_Tall schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:16:
[...]

1 Dit gebeurt alleen bij het DAADWERKELIJK spelen van een spel dus niet bij booten PC of laden van de game (test is batlefield 2142)
5 Deze PC is niet WIFI hebben wel WIFI apraten in de huis kamer maar met deze uit zelfde probleem GSM, Computer PDA,

de artifacts komen ook naar boven wanneer de koelkast, beertender, magnetron, kookplaat e.d. aangaat.
Misschien eens met KPN bellen? Want dit gebeurt blijkbaar bij veel mensen, maar het is natuurlijk wel ontzettend belachelijk...

omniscale.nl

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:42

KroeT

[...]

Staan al die zaken op dezelfde groep?

Peace is not simply the absence of war.

• posttoast
KroeT schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:14:
Staan al die zaken op dezelfde groep?
Die apparaten misschien wel. Maar mijn moeders gasaansteker en de voorbijrijdende brommers in ieder geval niet ;)

omniscale.nl

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had met kerst een Elandje die op 3 batterijen een geluid kon produceren en zijn hoofdje heen en weer schudde. En alhoewel de DigiTenne ontvanger van de TV in de woonkamer in de slaapkamer erboven staat, viel alles weg. HEEL stabiel.

• posttoast
Exorcist schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:55:
Ik had met kerst een Elandje die op 3 batterijen een geluid kon produceren en zijn hoofdje heen en weer schudde. En alhoewel de DigiTenne ontvanger van de TV in de woonkamer in de slaapkamer erboven staat, viel alles weg. HEEL stabiel.
LOL, dat klinkt op de een of andere manier ontzettend grappig! Ik zie het helemaal voor me...

omniscale.nl

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

To_Tall schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:16:
[...]

Heb je tijdens het spelen toevallig ook boxen aan staan? Als die apperaten aan gaan dan onstaat er een electro magnetisch veld door de trafo (dacht ik (?)), in het radiogolfen gebied van de digitene, wat de ruis veroorzaakt. Hetzelfde probleem kan je hebben bij onweer / zware regenval / hagel / enzo. Alleen digitene zou er geen last van moeten hebben...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

posttoast schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:27:
[...]

LOL, dat klinkt op de een of andere manier ontzettend grappig! Ik zie het helemaal voor me...
Elandje voor mn vriendin ;)

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:42

KroeT

[...]

Ik had hetzelfde probleem met de gasaansteker en mijn scheerapparaat, maar sinds de 40kW zender hier om de hoek aan staat heb ik er weinig last meer van. De computer kan je op een andere groep proberen, dat kan schelen. De gasaansteker inderdaad niet, maar dat is een klein probleem. De brommers zijn vervelender, daarvoor kan ik slechts een lichte proppenschieter voor aanbevelen.

Peace is not simply the absence of war.

• To_Tall
ibmos2warp schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:34:
[...]

Heb je tijdens het spelen toevallig ook boxen aan staan? Als die apperaten aan gaan dan onstaat er een electro magnetisch veld door de trafo (dacht ik (?)), in het radiogolfen gebied van de digitene, wat de ruis veroorzaakt. Hetzelfde probleem kan je hebben bij onweer / zware regenval / hagel / enzo. Alleen digitene zou er geen last van moeten hebben...
Ik heb de machine net gebouwd.. de machine stond in test fase. in de kast zonder geluid.

Asus p5b
Intel C2D E6400
Asus Nvidia 7600 GT Silent.
KINGSTON 1 GB dual DDR2 800 Mhz
WD 3200JS
WD 3200KS

echter alleen windows install en Batle field om de machine te testen..

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 20:33
To_Tall schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:57:
[...]

Ik heb de machine net gebouwd.. de machine stond in test fase. in de kast zonder geluid.

Asus p5b
Intel C2D E6400
Asus Nvidia 7600 GT Silent.
KINGSTON 1 GB dual DDR2 800 Mhz
WD 3200JS
WD 3200KS

echter alleen windows install en Batle field om de machine te testen..
Wat voor monitor heb je ? Indien het een CRT betreft, is het misschien dat die naar 60hz springt bji het spelen van spellen ? Wat dan weer storing veroorzaakt...

Makkelijk te testen, start een spel, zet de monitor tijdens het spelen even uit en check je beeldkwaliteit op de tv.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 20:33
En ? De oorzaak al gevonden ? Zo ja, laat het dan even weten, ben benieuwd !

• To_Tall
Ik heb de oorzaak niet gevonden. helaas.
PC staat nu op zijn plek.

Ook hier heb ik een digitene pakket staan. maar totaal geen problemen. Antenne staat dichter bij de PC..

Me Setup is gelijk, ik heb een LCD Beeldscherm.
Wilde KPN bellen echter lijkt me dat nuteloos aangezien ik de pc ergens anders hoort te staan.
Heb tevens een HP machine C2D E6300 ongeveer specs gelijk aan me eigen machine die staat 20 cm bij de Topfield vandaan en WIFI internet en geen problemen met deze setup..

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je mijn suggesties uitgeprobeerd?
Pagina: 1