Toon posts:

stand alone dvd speler upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn dvd speler upgraden met firmware.

Ik heb nu 2 cd's met iso bestanden

de cd's heten allebij MIJN_SCHIJF, maakt dat niets uit? of moeten de cd's hetzelfde heten als het iso bestand?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WAT??

Kan je het nog eens herhalen maar dan rustig, duidelijk en stap voor stap want ik snap niet wat 2 ISO-bestanden te maken hebben met firmware?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-02 20:48
Je moet die ISO's eerst openen met bv deamon tools en dan pas al die bestanden branden. Simpelweg wat iso's op cd zetten gaat niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
haha zal het nog een keer proberen.
Ik wil mijn stand alone dvd-speler doormiddel van firmware updaten.
nu heb ik 2 iso bestanden, elk apart op een cd staan.. dit is mijn 'handleiding':

n de zip file bevinden zich twee iso bestanden. Die heb je allebei nodig.
Je brand beide iso bestanden op twee aparte cd's met bijvoorbeeld Nero. Als je niet weet hoe je iso bestanden moet branden, zoek dit dan eerst even op (elders op het internet, google). Veel mensen gebruiken een cd-rw. Ik neem dat risico echter nooit. Ik neem altijd een normale cd-r en brand altijd op de laagst mogelijke snelheid bij cd's voor firmware upgrades. Belangrijk is ook om met TAO (track at once) and finalize cd opties te branden (later toevoegen van bestanden UITZETTEN).
Als je zeker wilt zijn dat de cd's die je gebrand hebt in orde zijn kun je de firmware cd's controleren met MTKRemaker:
http://download.mtz.softp...rams/MTKReMaker.0.2.2.zip
Als dat programma geen foutmelding geeft bij het inlezen van de firmware cd's, is de cd in elk geval in orde.

Goed, je hebt nu twee cd's:
Een cd met de firmware gebaseerd op: UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
Een tweede cd met de firmware gebaseerd op: MEDION_MD81290.ISO

Zet nu je medion of lifetec 81290 aan.
Open de cd lade en plaats EERST de cd met de firmware UPGRADE_WITH_THIS_FIRST in de speler.
Sluit de lade met de afstandsbediening. De speler vraagt je om de update uit te voeren. Bevestig dit met de play/ok toets. Na een korte tijd opent de speler vanzelf de cd-lade. NEEM NU DE CD UIT de CD_LADE! Dit is belangrijk. Na een tot enkele minuten start de speler vanzelf weer op. NOOIT de speler uitzetten of de stroom eraf halen tijdens de update. Gewoon wachten totdat de speler weer opstart.
Na de eerste update heb je al een ander menu. Ga dan naar het preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok. Daarmee zet je alles op "fabrieks-instellingen". Deze optie is nieuw en was er in de orginele firmware niet.
Zet dan de speler op standby met de afstandsbediening. Zet daarna ook de speler echt uit met de aan/uit knop aan de achterkant van de speler. OOK DIT IS ERG BELANGRIJK.
Zet na een minuut of zo de speler weer aan (eerst aan/uit knop aan de achterkant dan met de afstandsbediening).
De de cd-lade weer openen en stop de tweede cd erin. De cd met de firmware MEDION_MD81290 dus.
lade sluiten, firmware upgrade bevestigen met play/ok. Weer opent de cd-lade zich. Weer de cd eruit halen. Weer wachten totdat de speler zichzelf opnieuw opstart. Daarna weer de fabrieksinstellingen optie kiezen en bevestigen (preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok).
Daarna weer stand-by met de afstandsbediening, uitzetten aan de achterkant en na een minuut weer aanzetten. Dat was het, je upgrade is klaar.
(Eventueel kun je op dezelfde manier nog een derde upgrade uitvoeren met een wasbaerbauch firmware, maar dat heb ik zelf (nog) niet gedaan. Die brengt voornamelijk een ander achtergrondje en de mogelijkheid het volume met de afstandsbediening te controleren. Vind ik zelf niet zo belangrijk.)

Nu is mijn vraag, omdat zo'n update nogal link schijnt te zijn voor je dvd speler..
Moet ik de naam vd cd (als ik nu naar deze computer ga, en zie daar de bestandsnaam MIJN_SCHIJF) ook hetzelfde maken zoals de naam van het iso bestand?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 18:10 . Reden: vergeten tekst bij te voegen ]

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
nee, de rest van de info staat al in het tekstje dat je gepost hebt.
Zoek voor de zekerheid eerst eens zelf uit hoe je een ISO bestand op een CD brand.

This message was deleted

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je schijven "mijn schijf" heten, dan heb je het fout,
dan heb gewoon het iso bestand op een cd'tje gezet.

Als je Nero gebruikt, kijk hier eens,
http://www.hiren.info/pages/how-to-burn-iso

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet hoe ik een iso bestand op een cd moet branden. Maar ik heb al zoveel gehoord over het feit dat een dvdspeler updaten fout kan gaan.. dat wil ik dus voorkomen..
Nu is de bestandnaam dit:
http://img260.imageshack.us/img260/372/mijnschijf5lu.jpg

Mijn vraag is of dat geen problemen oplevert, moet dat niet bijvoorbeeld zoals in de tekst staat UPGRADE_WITH_THIS_FIRST zijn..

Sorry voor de omslachtige vraag

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Waarom wil je je firmware upgraden? Als je dvd-spelert nog gewoon dvd's speelt (en je je verder nergens aan stoort), zou ik me de moeite besparen.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Leg eens uit hoe je die iso hebt gebrand? Dat is toch waarschijnlijk verkeerd gegaan.
En kun je de inhoud van de cd showen?

[ Voor 18% gewijzigd door bartvl op 25-01-2007 21:43 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-02 20:02
kort advies.....IIABDFI oftewel.... If it ain't broke doodoodoodoont fix IT

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt zo te zijn dat deze update de nodertiteling verbetert. Momenteel wanneer ik een divx afspeel valt de ondertiteling af en toe gedeeltelijk weg.. Door deze upgrade zou dat beter moeten zijn.. Ik heb gewoon een iso bestand gebrand dat als winrar icoontje staat gebrand met de teksten:
MEDION_MD81290.ISO
UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:59
Vrij simpel dit, brand gewoon dat iso bestandje op een cd. Doe de cd in je dvd speler kijk wat er gebeurd. Als je het goed hebt gebrand zegt je dvd speler: "firmware upgrade"
en als je het fout doet zegtie: "haha, verkeerd gebrand nu ben ik helemaaaal kapot"

Nee serieus, als je fout brand snapt die dvd speler er geen zak van en zegt iets van disc error oid.

Ik heb ook al een paar keer met een samsung dvd speler dat truckje gedaan. (worthless ding btw)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als ik het goed begrijp heb je dus de .iso gesleept naar het venstertje waar je te branden files neer plempt?
Met andere woorden: in de verkenner zie je als je de cd/dvd-rom drive aanklikt één bestand staan en dat is de iso?
(zo ja, dat is helemaal verkeerd:P)

Hoe het wel zou moeten:
(bij gebruik van Nero:)
Start Nero
Ga naar 'recorder' en kies dan 'image branden'/'burn image'.
Selecteer dan de .iso en dan moet je gewoon de stapjes doorlopen en branden.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1