Toon posts:

MP3 collectie opnieuw indelen

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb op het moment een MP3 collectie van 29,88 Gb (5255 files) maar alles staat door elkaar heen. Filenames en ID3 tags kloppen in sommige gevallen van geen kant, dus dacht ik. Ik ga opzoek naar een stukje software waarbij de ID3 tags van internet afgehaald kunnen worden, en wat dan op basis van die ID3 tags een filename genereerd, en de directory structuur van mijn mp3 kan herorganiseren.

Op mijn zoektocht, kwam Tag&Rename 3.3 tegen, dat was het net niet helemaal. Hij kan wel ID3 tags van internet afhalen maar niet hele directories opnieuw indelen. Toen kwam ik Musicbrainz ( http://musicbrainz.org/ ) precies hetzelfde verhaal als met Tag&Rename.

Ik wil graag mijn muziek/mp3 collectie zo indelen :

code:
1
2
3
<artist> (dir)
  <album naam> (dir)
    <nummer MP3> (file)

Wie o wie kan mij hierbij helpen ?

PS. Alles met de hand doen, dat is geen optie want dan ben ik zowiezo 5 weken bezig denk ik xD

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat wil je nu gaan gebruiken?
T&R doet wat je wilt, mits de tracks in de juiste volgorde in een directory staan. Musicbrainz doet wat je wilt aan de hand van een acoustische vingerafdruk'', en geen van beiden doen het automagisch.
Je zult er bij moeten zitten en opletten. Een deel van het sorteren met de hand doen en de uitkomsten ten alle tijden moeten controleren.
Als je ervoor gaat zitten is met beide tools je klus toch een avond of twee, drie werk. Ik gebruik allebei door en vooral naast elkaar, maar ik wil dan ook graag mijn MP3's van een MBID voorzien ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Hertog,

Er is al twee weken niet gereageerd, kans bestaat dat je al een antwoord heb gevonden. Zo niet: Ik denk dat ik het programmatje voor je hebt. Het kan onder andere bestanden hernoemen, of kopiëren naar andere locaties op basis van een zelf in te vullen filter zoals bv 'Artiest\Album\01 - Titel.mp3'.
Eigen bakkelij, ik gebruik m om m'n mp3 collectie te herstellen van m'n iPod (die prutst ook met de namen)
Op het moment kan ik m niet uploaden, als je interesse hebt, stuur even een mailtje.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:41

Cyphax

Moderator LNX/AI
2 weken? Je bedoelt 8 maanden? :+

Waarom zet je het programma niet hier neer, dan heeft iedereen er wat aan :)
Desnoods alleen de naam, als ie ook op het internet te vinden is ergens.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 18-10-2007 14:10 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:05

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tag&Rename heeft deze functies ook volgens mij :)

Wauw, een sig!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Ik gebruik zelf ID3 Tag-It 3.
De persoon die het gemaakt heeft is ermee gestopt, maar er is een download link.

Ikzelf heb een iets kleinere database, maar afgezien van dat ik zelf mappen heb gemaakt en die een naam gegeven, doet het programma voor de rest alles wat betreft de mp3's.
Je kunt de hele map selecteren en hier dan bijvoorbeeld in de tags in één keer voor elke mp3 bijvoorbeeld de artist en album naam invullen.
Daarnaast kunt je tag versie 1 of 2 naar bestandsnaam of andersom doen.
Ikzelf gebruik dan de eerste mogelijkheid, maar je bent er hoe dan ook best lang mee bezig.
Zorg er in iedergeval voor dat je alle informatie die je wilt hebben ook hebt, dan gaat het het snelste zoals bijvoorbeeld de albumart e.d.
Als een mp3 al redelijk de naam heeft, dan kun je dit vrij makkelijk even over typen. Artiesten en album namen zijn ook best snel te doen.
Voor de rest is het dan echt gewoon bijhouden wanneer je weer nieuwe muziek hebt.

Ik lees nu de TS goed, en zie dat het van het internet afgehaald moet worden. Tja, geen idee eigenlijk dan. Ik doe het zelf eigenlijk handmatig, aangezien ik een hele eigen manier van werken heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 18-10-2007 14:16 ]

Verwijderd

Ik wil m hier best neerzetten, maar op dit moment zit ik op m'n werk en kan ik niks uploaden.
Vanavond zal ik m ff uploaden. Het is m'n eigen creatie, dus hij is nergens op internet te vinden. Zelf gebruik ik m met veel verlichting van frustratie van alle "betaal je suf voor iets wat je niet wilt"-software pakketten.

Check dit bericht vanavond nog ff. Denk dat ie er dan wel in staat.

Edit:
http://software.vanleeuwenweb.eu/ID3_Manager.zip

Het is een .Net 2.0 Programma, dus je moet je framework wel binnen hebben. Verder zit er iets van een handleiding bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 17:36 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

MediaMonkey kan fysiek files verplaatsen op basis van de tags.

Gebruik dit zelf ook, en werkt erg prettig.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Pierre

Van nature lui!

Hmm dit klinkt goed zo te horen, heb ook wel interesse _/-\o_ voor mijn iPod

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 14:41

Dxue

PSN:EvilDrunk

nou ik zal vanavond ff checken en zal die mediamonkey ook eens opzoeken.
heb trouwens in winamp 5.5 (de laatste versie iig) een auto tag functie gevonden, werkt aardig goed, vind album art en titels en namen enzo. ook al heb je helemaal geen info in je id3-tag en/of bestandsnaam. heb het alleen nog maar toegepast op chinese nummers, kan het niet echt lezen, dus weet niet of het klopt. moet het nog door iemand laten checken. ik zal het later ook op wersterse nummers loslaten, dan weet ik meer. mocht dit goed werken, dan het taggen al voro groot gedeelte gedaan (hij vindt niet overal de informatie van) en hoef je alleen nog maar te verplaatsen :)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Pagina: 1