Wereldwijd TV kijken via USB stick???

Pagina: 1
Acties:
  • 2.792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:52
Ik hoorde onlangs dat er nu een oplossing is om over de gehele wereld tv te kunnen kijken op je pc/laptop dmv een usb stick. Dit lijkt mij heel erg sterk, je moet zo lijkt mij toch altijd een kabelaansluiting oid hebben.

Maar is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:45

FaceDown

Storende factor.

Ja: dat kan niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
Er bestaan digitale tv-tuners in usb-stick vorm, waarmee je digitale signalen uit de ether kan ontvangen en met de juiste software dus kan bekijken. ze kosten iets van een paar tientjes ofzo. en zijn al te krijgen.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/910/xx/xx/103/9/criteresn.html

in NL houdt dat in dat je de publieke omroep overal in NL, of waar dat signaal te ontvangen is kan bekijken. er zijn vast plekjes op de wereld waar je geen d-TV signalen hebt. de meeste d-TV heeft trouwens ook een decoder nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Molybdenum op 25-01-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 22:25

Klippy

Still Game

Misschien een applicatie die ze op een USB stick leveren waarmee je via het interent TV streams kan kijken.
Dat soort software komt er op nu, zijn diverse projectjes nu, maar die kwaliteit is over het algemeen slecht. En die USB stick heeft dan natuurlijk weinig toegevoegde waarde.

Maar heb er nog nooit van gehoord, dus ik roep ook maar wat :P

[edit]
Bovenstaande is ook mogelijk ja, lijkt me logischer.
Maar dan heb je waarschijnlijk toch een abbo nodig, iets als Digitenne ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Klippy op 25-01-2007 16:51 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:52
Klippy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:50:
Misschien een applicatie die ze op een USB stick leveren waarmee je via het interent TV streams kan kijken.
Dat soort software komt er op nu, zijn diverse projectjes nu, maar die kwaliteit is over het algemeen slecht. En die USB stick heeft dan natuurlijk weinig toegevoegde waarde.

Maar heb er nog nooit van gehoord, dus ik roep ook maar wat :P

[edit]
Ja, dat leek mij ook al....

Is dus geen oplossing voor mij om op vakantie tv (lees:voetbal) te kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Klippy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:50:
[edit]
Nee, niet altijd. Er zijn genoeg FTA (Free-to-Air) kanalen. In Nederland zijn dit de publieke omroepen, in belgie is het Canvas en één geloof ik en zo heeft ieder land wel wat.
Wil je commerciele kanalen kijken dan heb je dus wel een abo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Terw_Dan schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:59:
[...]

Nee, niet altijd. Er zijn genoeg FTA (Free-to-Air) kanalen. In Nederland zijn dit de publieke omroepen, in belgie is het Canvas en één geloof ik en zo heeft ieder land wel wat.
Wil je commerciele kanalen kijken dan heb je dus wel een abo nodig.
Ohja ik wist niet eens dat die kanalen ook nu gratis digitaal werden uitgezonden. Wel logisch ja nu het analoge signaal weg is. Dacht dat ze alleen via de satelliet gratis waren :)
Weer wat geleerd dan :P
Vraag me wel af hoe goed de ontvangst is met een USB stick, want een PC staat vaak in een hoekje op de grond.

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 25-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

Klippy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Ohja ik wist niet eens dat die kanalen ook nu gratis digitaal werden uitgezonden. Wel logisch ja nu het analoge signaal weg is. Dacht dat ze alleen via de satelliet gratis waren :)
Weer wat geleerd dan :P
Vraag me wel af hoe goed de ontvangst is met een USB stick, want een PC staat vaak in een hoekje op de grond.
toch eens wat opzoekwerk leren doen. je sluit er een antennetje op aan van 10 cm lang of zo. en dat is -in verstedelijkt gebied dan toch- voldoende voor ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

In stedelijk gebied ja. Ik ben wel op de hoogte van het systeem, maar ik zie vaak genoeg nog mensen met raamantennes.
En met een externe antenne vind ik het al niet meer USB stick formaat, maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 15:18
In stedelijk gebied gaat dat pas werken aan het eind van 2007 met een binnen antenne.
Nu heb je over het algemeen nog een buiten antenne nodig.
Nu hebben wij een buiten antenne nodig om de zender uit eindhoven te ontvangen terwijl wij in etten leur wonen later als de steunzender in breda komt zal het met een binnen antenne lukken.

snameroc

Pagina: 1