UDMA66-vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:50

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
Misschien al voor de zoveelste keer gesteld, maar ik heb al veel gezocht en gevraagd zonder duidelijke antwoorden te krijgen.

Ik heb een UDMA66 HD (IBM-Pluto 20gb) en een UDMA66-ondersteunend moederbord (MSI-K7pro). Heb ik hier een speciale UDMA66-platkabel voor nodig? en hoe weet ik dat de communicatie tussen mobo en HD idd op UDMA66 verloopt?

Een vriend van me zegt dat ie wel een speciale IDE-kabel nodig heeft om UDMA66 mogelijk te maken, met 2x zoveel 'draadjes', anderen zeggen dat de bij het MSI-mobo geleverde kabel (gewone IDE-kabel volgens mij) afdoende is.. Wie komt met het verlossende antwoord??

Plux

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je mobo het ondersteund krijg je er ook een kabel bij. Het is idd een kabel met 2x zoveel draadjes, maar wel gewoon 40 gaatjes aan de uiteinden. Je kan het verschil zo zien, bij de een zijn de draadjes veeel dunner dan de andere, ook is die kabel een stuk steviger.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Je hebt inderdaad een 80-aderige IDE kabel nodig. Die kreeg ik ook bij m'n Abit KA7-100 moederbord.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:50

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met de MSI-K7pro?

En hoe kan ik zien dat idd UDMA66 werkt..?

danks, Pluk

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

Verwijderd

Je hebt een 80-aderige flatcable nodig. Deze is meestal te herkennen aan een blauwe stekker.

Als de drive op ATA/66 aangestuurd wordt. is dat meestal tijdens het opstarten te zien: de ATA/66 controller geeft voor de POST een lijstje van devices die hij heeft gevonden. Daarachter staat ook via welk protocal dit device aangestuurd wordt.
(althans, de HotRod en Promise doen dat op die manier)