Wie woont in Utrecht of Maarssen en heeft KPN-lijn?

Pagina: 1
Acties:

• Feestkabouter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02-2023
Ik zoek iemand bij mij in de buurt (liefst Utrecht of Maarssen) die een KPN-telefoon-lijn heeft en daarop de dienst nummerherkenning aan heeft staan.

Ikzelf heb vaste telefonie van Casema, en ik heb net een nieuwe dect-set van Panasonic gekocht. Er gaat echter een klein detail niet goed.

Iedereen denkt uiteraard dat dat wel aan Casema zal liggen, ik in principe ook, maar ik vind het gedrag van de telefoon dermate opmerkelijk dat ik toch niet uitsluit dat het ook wel eens aan de telefoon kan liggen. Ik wil het gewoon even met mijn eigen ogen zien.

Wat ik wil doen: mijn telefoon bij jou thuis inpluggen en dan een paar keer naar je nummer bellen, kijken hoe de telefoon reageert. That's all, gaat je dus geen cent kosten.

Wie wil me even helpen?
Mijn dank is bij voorbaat groot, want ik irriteer me mateloos!
internetadres@gmail punt com (ja mijn voornaam is inderdaad "internetadres")

Voor wie met suggesties komt: ik denk dat al het denkwerk al is gedaan.

Nummerherkenning werkt wel (voor het allergrootste deel tenminste), en de telefoon kan zowel FSK als DTMF aan (dual dus), en Casema heeft trouwens als enige kabelboer DTMF ipv. FSK.
KPN is de enige andere met DRMF, wil het met zoveel mogelijk dezelfde situatie vergelijken.

Ik heb hierover al contact gehad met Casema, op zich is het probleempje dat ik heb erg klein maar vreemd (daar zijn Panasonic, Casema en ik het over eens), Casema wil er wel wat aan doen (onderzoeken) als ze zeker weten dat het aan hen ligt. Ik heb eerlijk tegen hen gezegd dat ik de telefoon nog niet op een andere DTMF-lijn met nummerherkenning had kunnen proberen. En zoals gezegd wil ik ook graag zelf met eigen ogen zien dat het met mijn telefoon op een andere lijn goed gaat voordat ik daar ook vanuitga.

Maar vindt tegenwoordig nog maar eens iemand met een KPN-lijn, die ook nog eens nummerherkenning aan heeft staan (bij KPN betaal je daar extra voor).
Ik heb al mijn vrienden hier in de buurt al gevraagd.

Het probleem klinkt een beetje pietluttig misschien, maar dat is het voor ons niet.

Heel specifiek:
Als iemand belt die zijn nummer NIET onderdrukt, zien we netjes zijn nummer of geprogrammeerde naam in het display.
Als iemand belt die zijn nummer WEL onderdrukt, zie we staan: "onbekend".
Tot zover niets vreemds.

Als we weg zijn geweest en weer thuiskomen, zien we bijvoorbeeld staan: 2 oproepen.
Het toestel geeft dan echter alleen weer hoeveel oproepen MET nummer er zijn gemist, de oproepen ZONDER nummer telt ie niet.

Je zou kunnen zeggen dat het toestel niet zozeer het aantal oproepen weergeeft, maar het aantal nummers (van bellers) dat ie heeft opgeslagen. Nee, want als 1 persoon 4 keer belt, telt ie dat als 4 oproepen (ook al heeft ie dan maar 1 nummer, hij geeft wel alle 4 de tijdstippen weer).
Volgens Panasonic moet het toestel ALLE oproepen tellen, MITS je op de ontvangende lijn nummerherkenning aan hebt staan.

Wel geprobeerd: KPN-lijn ZONDER nummerherkenning. Dan telt ie geen enkele oproep, maar volgens Panasonic klopt dat ook.

Probleem is dus o.a.: als we thuiskomen en we hebben alleen een aantal oproepen ZONDER nummer gemist, dan geeft het toestel niets aan.

Je zou op zich zeggen: nummerherkenning of niet, DRMF of FSK, als iemand zonder nummer belt heeft het toestel toch geen protocol nodig om te kunnen onthouden hoe laat er gebeld is zonder nummer?
Dat dacht ik op zich ook, en dat klopt ook, maar zo is ie dus simpelweg niet geprogrammeerd.

Ook als geen nummer meekomt moet ie volgens Panasonic en volgens de handleiding de oproepen bijhouden in het logboek. Maar dan alleen als de lijn nummerherkenning (dus DRMF) aan heeft staan.
En om verschillende redenen wil ik dus ook de oproepen zonder nummer zien in het logboek.