Toon posts:

[CSS] Dynamisch aantal images met float:left centreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uren geklungeld, geen succes, dus hulp nodig :)

Probleem:
Ik wil dat maximaal 4 div's naast elkaar geplaatst worden, met daarin een plaatje met link enzo, op de pagina zouden er 5 naast elkaar passen... De rest moet dus onder elkaar geplaatst worden. Met float=left lukt dat natuurlijk prima, en als je de container instelt op een bepaalde waarde blijven ze er netjes binnen.
Waar het mis gaat is echter als ik die container weer wil centreren. Het lukt me prima als de container een vaste waarde heeft, maar zodra hij auto wordt (omdat er ook een situatie mogelijk is waarbij er maar 1 div met een plaatje getoond hoeft te worden), gaat het niet meer.

Dit heb ik tot nu toe (eventjes simpel weergegeven, dus niet letten op losse CSS sheet etc..)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div style="width: auto; height:auto; position:absolute; border: 1px solid black; margin: auto;">
<%while not rs.eof%>
    <div style="width:120px; height:120px; border:1px solid black; float:left; margin:3px; background-color:#00FFFF;">
    <%=RS("productgroep")%>
    </div>
<%rs.movenext
wend%>
</div>

Kan dit uberhaupt wel wat ik wil? Kort samengevat dus het centreren van een div met daarin left gefloate images, onbekend aantal naast elkaar...

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Waarom gebruik je geen table hiervoor? Zou ik doen. Een table valt met stylesheets netjes te centreren en is dynamisch te vullen.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat iedereen altijd schreeuwt: gebruik geen tabellen, maar DIV's, dus ik dacht, laat ik me 'n keer van m'n goede kant zien :D. Maar met 'n tabelletje is het zo voor elkaar inderdaad....

• Tepel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Het is volgens mij vrij simpel op te lossen, om de <x> foto's een clear ding toevoegen
bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
int i = 0;
while (!rs.eof)
{
     i++;

// laat foto zien

// om de 4 elementen clearen
     if (i % 4 == 0)
            // "clear" element
}

0x7F

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

2 dingen.

1. Tabellen zijn voor data, div KAN gebruikt worden voor styling. Als je bijvoorbeeld thumbnails van images wil laten zien, dan geld dat toch ook als data?

2. Absolute positioning is vout. Het geeft veel problemen wanneer je content langer is dan je verwacht had, of wanneer je tegen andere rare dingen aanloopt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.