Toon posts:

[XP] Kopieerfout bij Installeren XP Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

mijn probleem is het volgende:
Als ik Windows XP Home Edition opnieuw probeer te installeren, dan gebeurt er het volgende:
Ik stop de cd in de computer, en ik boot vanaf die cd
Dan vraagt ie of ik Windows XP opnieuw wil installeren, dus ik druk op ENTER
Dan selecteer ik mijn schrijf en dan druk ik dat ik deze ook wil formatteren.
Vervolgens gaat de computer de schrijf formatteren, en daarna kopieert ie de Windows XP installatie bestanden naar de doelmap (zal wel c:\WINDOWS zijn).
Oké tot zover gaat het goed.
Na het kopieren van de Windows XP installatiebestanden start de computer opnieuw op, en begint hij aan het installeren van Windows. Maar dan krijg ik dus soms de melding dat sommige randapparatuur niet aan de Windows Logo test voldoet (ik heb al meldingen van de Battery, Kernel audio-echoapparatuur en dergelijke gehad, meestal had het iets te maken met audio).
Dan kan je dus kiezen of je verder wilt met installeren, dat doe ik dan. Als de installatie klaar is dan start de computer weer opnieuw op en dan laad ie dat balkje onder het Windows XP logo en dan zegt de computer dat hij weer opnieuw de setup start.

Soms krijg ik ook BSOD's. Stopcodes oa: 0x00000024, 0x000000ea

heeft iemand misschien een idee wat ik nog kan doen?

mvg govert

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 15:38 . Reden: onvolledigheid ]

Verwijderd

Dit probleem heb ik vaker gezien, meestal ligt dit (de BSOD´s) aan het intern geheugen. Als ik jou was zou ik ff een memtest86 draaien. Even een diskette hiervan maken en daarmee opstarten en dan een uurtje of 3 laten lopen. Als deze fouten aangeeft kan het zijn dat het geheugen niet helemaal goed is aangedrukt of gewoon naar de 7e hemel is. Als je meerdere reepjes hebt test ze dan afzonderlijk.

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

je zegt dat je hem opnieuw doet installeren.. je moet zelf handmatig die partitie weg gooien tijdens de setup.. weer opnieuw aanmaken en dan proberen.
als ik het op de manier doe zoals jij het doet krijg ik ook BSOD's.

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de meerdere reepjes al afzonderlijk getest, dus lijkt me niet dat het aan mijn geheugen ligt.
Aan mijn harde schijf ligt het ook niet, want ik heb er 2 en beide al geprobeerd erop te installeren.

Oh ja, soms geeft ie ook aan dat ie een bestand van de windows XP cd niet verplaatst krijgt naar de bronmap, dus ik druk op bladeren, dan krijg ik soms een BSOD (welke weet ik niet meer) en anders kan ik het bestand aanklikken maar dan doet ie nog niets...:S

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT

Wat ik in ieder geval mis is de volledige specificatie van je PC. Aan de hand hiervan kan misschien verklaard worden dat je tijdens de installatie iets niet goed doet omtrent drivers. Verder zijn er meerdere topics over kopieerfout of BSOD maar ik krijg even niet duidelijk of je die al hebt gelezen en/of iets van geleerd hebt.

*edit*
Handige links:
Windows XP en 2000 BSOD guide
Windows Crash/Memory dumps FAQ
Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2007 16:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik heb ooit een keer bij iemand gehad dat Windows de RAID-controller niet herkende.
Misschien dat dat het is.
Informatique heeft toen uiteindelijk bij hem Windows XP geinstalleerd (ook door gebrek aan kennis op dat moment...)

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry dat ik niet aan die gedragsregels hebt gehouden, maar ik heb al in die topics gekeken en ik werd er niks wijzer uit.

Mijn specs:
Intel Pentium 4 2,8 Ghz Hyper-thread
Maxtor Diamondmax 9 & 21
1536 MB Ram
MSI 962 L mobo
ATI Radeon x1600 Pro 512 MB AGP

• MAX3400

MAX3400

Gezien de specs van het board en jouw summiere gegevens; bij deze mijn vermoedens:

- je hebt geen chipset-drivers en/of IDE-drivers geinstalleerd tijdens/na setup.
- je geheugen (2 bankjes max.) loopt langs elkaar te babbelen want niet hetzelfde type/timings.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:54
IDE kabels tijdelijk vervangen door andere. Misschien zijn deze brak.

Verwijderd

Topicstarter
tijdens of na de setup kan ik heel windows xp weer opnieuw installeren omdat windows xp niet opstart, krijg alleen dat ie setup opnieuw opstart terwijl ik dat daarvoor ook al heb gedaan

wat doe ik aan mijn geheugen dan? want ik heb ze ook al afzonderlijk getest?

wat wil je verder nog weten over mijn systeem?

Verwijderd

Heb je de geheugen reepjes ook al samen getest? Zoals max3400 al zegt werken ze misschien niet goed samen.

• MAX3400

MAX3400

Ik denk dat het wel duidelijk is; als je je genoemde fout-codes even afzonderlijk door Google trapt, vind je zelf ook een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb ik allemaal al gedaan, ook door google gehaald, daar ben ik mee begonnen, maar omdat ik er niet uitkwam heb ik jullie maar ter hulp geroepen, ik heb zelfs nieuwe IDE-kabels geprobeerd, maar jullie kunnen me dus ook niet echt meer helpen:( nja jammer dan

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:14:
Ik denk dat het wel duidelijk is; als je je genoemde fout-codes even afzonderlijk door Google trapt, vind je zelf ook een oplossing.
denk je dat ik dat nog niet gedaan heb?

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:45:
[...]

denk je dat ik dat nog niet gedaan heb?
Pfff..
Link
En dat betekent precies het zelfde als hier al gezegd is.

Link
En dat lijkt me duidelijk...

Welke versie van Google gebruik jij?

- knip -

Pagina: 1