Ik heb vlak voor oud en nieuw een BMW 316i compact uit 1995 aangeschaft.
Voor zover ik na kan gaan is deze auto altijd goed onderhouden (hij is altijd in onderhoud geweest bij een BMW dealer) en hij vertoont op het moment op wat ouderdoms dingetjes (uitlaat versleten enzo)na geen mankementen.
Toch wil ik hem graag een keer een goede onderhoudsbeurt laten geven door een garage (eventueel weer een BMW garage), waarbij in iedergeval motorolie koelvloeistof en diverse filters (lucht, benzine en olie) worden vervangen en indien nodig de olie in het diff en versnellingbak en de remvloeistof en remmen nagekeken.
Even een paar puntjes die voor/door mij al afgewerkt zijn:
Maar wat zijn nog meer puntjes die nuttig kunnen zijn om extra aandacht aan te geven?
Voor zover ik na kan gaan is deze auto altijd goed onderhouden (hij is altijd in onderhoud geweest bij een BMW dealer) en hij vertoont op het moment op wat ouderdoms dingetjes (uitlaat versleten enzo)na geen mankementen.
Toch wil ik hem graag een keer een goede onderhoudsbeurt laten geven door een garage (eventueel weer een BMW garage), waarbij in iedergeval motorolie koelvloeistof en diverse filters (lucht, benzine en olie) worden vervangen en indien nodig de olie in het diff en versnellingbak en de remvloeistof en remmen nagekeken.
Even een paar puntjes die voor/door mij al afgewerkt zijn:
- Koplampen zijn door een oud-collega van Hella onlangs gecontroleerd en opnieuw afgesteld
- Distributieriem is niet aanwezig (deze motor heeft een ketting) en hoeft dus nooit vervangen te worden
- Uitlaat is nog niet vervangen, maar dat ga ik waarschijnlijk zelf doen (tenzij het prijsverschil met laten doen niet al te groot is)
- Banden zijn onlangs vervangen voor een set goede winterbanden
Maar wat zijn nog meer puntjes die nuttig kunnen zijn om extra aandacht aan te geven?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier