[Kubuntu] werkt niet op abit ab9

Pagina: 1
Acties:

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 21:20
Dit is dus een veel voorkomen probleem. Het moederbord heeft een P965 chipset en is echt een pain in the ass.

Het is me op dit moment EINDELIJK! gelukt om het geheel te installeren. Eerst zag deze de cdrom speler of hardeschijf niet en nog meer van dat soort grapjes. Op het moment dat ik echter Kubuntu op wil starten vanuit grub gaat deze weer vrolijk op zijn mondje...

Ik loop weer keihard tegen de onderstaande fout aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
PCI:JMB36x: enabling dual function on 0000:04:00.0
PCI:cannot allocate resource 0 of device 0000:04:00.0
PCI:cannot allocate resource 1 of device 0000:04:00.0
PCI:cannot allocate resource 2 of device 0000:04:00.0
PCI:cannot allocate resource 3 of device 0000:04:00.0
PCI:error while adapting region 0000:04:00.0/0
PCI:error while adapting region 0000:04:00.0/1

Controller in het bios op "raid" of "ide" zetten maakt niet uit. Ook deze bootopties toevoegen helpt niets: "noapic nolapic acpi=off pci=noacpi"

Verder heb ik ook geen flauw idee wat die betekenen dus als iemand mij dat kan vertellen graag.

De kernel is: 2.6.17-10
De vraag is nu dus, wie o wie heeft er linux met succes op een ab9 moederbord geinstalleerd en HOE want ik zit nu al zeker een paar maanden zonder. :'(

Verwijderd

Je moet een kernel 2.6.19 of hoger hebben en dan de JMB36x modules inbakken bij ATA en SATA support.

Feisty Fawn schijnt de 2.6.19 kernel te gebruiken. Probeer die Kubuntuversie eens.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 15:46 ]

• Gehakt
Ok dan ga ik die proberen. Heb nu de alternate install cd gebruikt. Maar met Feisty Fawn zit ik loop ik dus telkens de kans dat het systeem gaar is aangezien die nog beta is.

Is het niet gewoon mogelijk om die 2.6.19 kernel op een edgy installatie cd te gooien?
Ik heb beneden een pc met edgy gewoon geinstalleerd staan en ik kan eventueel met wat hulp ook wel wat compileren.

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Ah! Het is toch gelukt! Je had over die installatieproblemen hier gepost toch?

Ik heb die errors en de AB9 Pro ook, maar het start allemaal wel op. Ik heb er wel eens naar gezocht, maar niemand schijnt zich er druk om te maken. Ik ook niet, want alles werkt... na het gebruikelijke prutsen natuurlijk.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• Gehakt
Jah ik heb over die installatie problemen gepost. Ik heb mijn hardeschijf nu aangesloten hebben op de sata aansluitingen tussen de pci sloten. Verder de alternate installatiecd gebruikt en die herkende eindelijk de cdrom speler tijdens de installatie.

Die is verder goed verlopen maar zoals ik al zei het start nog steeds niet op. Bij jou gaat ie om de een of andere reden wel door na die errors en die bij mij blijft glashard hangen.

Ik zou toch graag willen weten waarom het bij jou wel werkt en bij mij niet Crakie. Ubuntu forums bieden geen oplossing en Feisty Fawn hangt bij het installeren maargoed dat valt te verwachten van een alpha.

[ Voor 7% gewijzigd door Gehakt op 25-01-2007 19:23 ]

• Crakie

Crakie

Hij werkt bij mij wel omdat ik een andere CD speler/HD heb? Heb je nog andere connectors vrij om te proberen?

Ik moet trouwens zeggen dat de installatie inderdaad wel eens hing. Dan probeerde ik het gewoon nog eens.

• Gehakt
Maar welke distro heb jij geinstalleerd? edgy alternate? Die heb ik nu geinstalleerd staan maar die wil dus niet opstarten.

• Crakie

Crakie

Ik heb Edgy van de LiveCD geïnstalleerd.

Pagina: 1