Toon posts:

Laptop ontzettend langzaam bij opstarten, HD kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Even het volgende; Ik heb een aantal dagen geleden een laptop gekocht via marktplaats en wel een:

Dell, pentium 3 1000mhz
256mb
10 gig IBM travelstar

Op het moment van de koop was de laptop ontzettend langzaam. Maar mijn inziens kwam dat door alle trojan's en dialer's die overal op de pc geinstalleerd stonden.

Thuis meteen de hele handel geformateerd en xp installeren en dat duurde alles bij elkaar zo'n 3a 4 uur (!?) daarna windows opstarten, zeker 30 mins. Daarna driver installeren,het installeren van drivers van 3 mb duurde gewoon 5 a 10 mins.

Kortom er was niet mee te werken en bij elke handeling constant een irritant getik van van mn HDD, niet alsof die aan het schrijven was, maar elke keer 2 vreemde tikjes achter elkaar...

Rebooten van de pc duurt ongeveer. 30 mins... (!?)

Waarschijnlijk HDD kapot, maar de test met DFT gaf geen fout, duurde wel weer ontzettend lang, iemand een idee. Toch de harde schijf kapot, of de controller?

hoor het graag!

Joost.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57

lier

MikroTik nerd

Als je eens met een bootcd (neem bijvoorbeeld een livecd als knoppix). Is het systeem dan nog steeds zo traag ?
DMA/PIO ?
Bios al een keer nagelopen ?
Bios update ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Eventviewer

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 25-01-2007 14:59 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
@lier

Heb het systeem met de bootcd UBCD gedraaid, dan draait die alles gewoon prima en naar behoren snel.

Daarnaast is de bios geflashed met de laatste update....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Geheugen meerdere uren gechecked met Memtest86+ ?
Hardeschijf gechecked met tooltje van fabrikant?

En 256MB en Windows XP is sowieso niet supersnel, maar zo traag als jij het beschrijft klopt inderdaad niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Heb ook memtest gedraaid en voor mn HDD drivefitness-test. Maar beide geven geen fouten.

Ik blijf toch sterk het idee hebben dat mn HDD kapot is, omdat die bij elke handeling zo irritant begint te tikken. En bij memtest86 geeft aan dat mn geheugen gewoon 100% is.

en over die 256. Ik heb hier nog een laptop staan een 400mhz en 128mb die draait prima op XP, dus zou die 256 mag helemaal geen prob moeten zijn.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31
Ik heb het recentelijk ook gehad (enorm traag door kapotte hdd) en zoals hierboven al vermeld werd stond het Eventlog vol met (enigszins cryptische) meldingen.

Heb je met die bootcd ook even flink gebruik gemaakt van de hdd, en wat waren de resultaten daarvan?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens voor alle info en hulp. Ik heb even een oude 6 gig harde schijf ingezet en XP geinstalleerd in een tijdsbestek van een goed half uur en alles draait perfect.

dus toch de HDD...

Dus bij deze heeft iemand misschien nog een HDD liggen. 10, of 20 gig. 2.5 inch ATA?... dan is dat ook meteen opgelost

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mooi dat je het probleem hebt gevonden en dat netjes vermeldt :) Maar het is niet de bedoeling om GoT te gaan misbruiken als een verkoopadvertentieforum. Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT. Dit topic gaat dan ook dicht.

Alternatieven: http://tweakers.net/aanbod, www.marktplaats.nl, www.speurders.nl, etc :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.