Vandaag een nieuwe sacd-dvd-speler gekocht, de Marantz DV-6500. Deze heeft zo'n mooi metalen front in zilverkleur. Maar, als ik nu na een tijd dvd geluisterd te hebben, het frontje aanraak krijg ik een schok net als statische electriciteit.
Ik heb het al wel eens eerder gehad bij mijn oude kruidvat dvd-speler, maar is al tijd geleden. Nu is het dus terug.
DVD-speler zit op een reciever (Marantz SR-2400) via optische kwaliteits kabel (Oehlbach ****). Ook zit deze op de TV aangesloten dmv scart-kabel (instapkabel v. IXOS, de xft-01). De TV is aangesloten op analoge kabeltv van Essent. Hierop zitten nog weer diverse apparaten door het hele huis, waaronder TV's, videorecorder en een PC met tvkaart.
Op de reciever zit behalve mijn 5.1 set en de dvd-speler, niets aangesloten.
Alles zit op hetzelfde stopcontact, via een stekkerblok. De stekker van de dvdspeler zit achterin de reciever.
Nu mijn vragen:
- Is dit schadelijk voor mn dvd-speler?
- Wat is/kan de oorzaak zijn? En wat er tegen te doen.
Ik heb het al wel eens eerder gehad bij mijn oude kruidvat dvd-speler, maar is al tijd geleden. Nu is het dus terug.
DVD-speler zit op een reciever (Marantz SR-2400) via optische kwaliteits kabel (Oehlbach ****). Ook zit deze op de TV aangesloten dmv scart-kabel (instapkabel v. IXOS, de xft-01). De TV is aangesloten op analoge kabeltv van Essent. Hierop zitten nog weer diverse apparaten door het hele huis, waaronder TV's, videorecorder en een PC met tvkaart.
Op de reciever zit behalve mijn 5.1 set en de dvd-speler, niets aangesloten.
Alles zit op hetzelfde stopcontact, via een stekkerblok. De stekker van de dvdspeler zit achterin de reciever.
Nu mijn vragen:
- Is dit schadelijk voor mn dvd-speler?
- Wat is/kan de oorzaak zijn? En wat er tegen te doen.
edit:
Ik kreeg net ook stroom toen ik mijn reciever aanraakte, ze staan trouwens boven op elkaar.
Ik kreeg net ook stroom toen ik mijn reciever aanraakte, ze staan trouwens boven op elkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door zandpaddo op 25-01-2007 14:51 . Reden: toevoeging ]