Verkleuring op CRT, vanaf een bepaalde kleur

Pagina: 1
Acties:

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Toen ik vanochtend mij PC aanzette bleek dat de kleuren een beetje raar deden. De titebalkjes van Windows Classic theme waren linksbovenin groen, en al het andere blauwe (zoals mijn wallpaper) zijn ook groen. Toen ik het ATi control panel opstarrte was het grijze ook in een geelgroene kleur veranderd. Ook de "personal messages" in msn zijn geelgroen, net als de codes voor de smilies die onder het editvenster van deze post staan (en mijn sig ook :'().

Ik heb er een screenshot van gemaakt, maar ik vrees dat jullie daar niks groens op kunnen ontdekken, en dat het aan mijn monitor ligt (ik heb het ook aan iemand anders laten zien).
Edit: image verwijderd ivm msn adres, en er was niks te zien.

Wat heb ik al gedaan:
-degaussen
-klappen erop geven
-resoluties veranderen
-nieuw kleurenschema proberen
-refreshrates wijzigen
-kabels 3x gecheckt
-andere aansluiting op videokaart geprobeerd
-andere dvi-->analoog converter
-andere monitor
-nieuwe drivers

Is zoiets nog op te lossen, of moet ik gewoon een nieuwe halen?
Het lijkt er op dat het probleem niet aan de monitor ligt, maar aan de videokaart (Sapphire x1950 Pro)
Het probleem is echter voor anderen niet te zien op een screenshot, waar zit het probleem dan?

[ Voor 25% gewijzigd door marcieking op 01-03-2007 23:10 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 13:36

ThunderNet

Flits!

Toevallig een magneet dichtbij gehouden? If so, trekt het meestal met een paar dagen wel weer weg :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Niet dat ik me kan herinneren. Het vreemste is nog dat de overgang van het verkleurde groen in het blauw zoals het hoort te zijn haarscherp is. Er is dus geen groene waas ofzo.

Het probleem is opgelost. De reden was waarschijnlijk dat een ander programma het color management van de ATi drivers had overgenomen. Toen ik in het Control Panel het color management weer door de ATi drivers liet doen deed alles het weer perfect.

[ Voor 41% gewijzigd door marcieking op 25-01-2007 15:26 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/