Toon posts:

Langzame Login wanneer wireless netwerkkaart enabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee hp compaq nc6120 laptops met het zelfde probleem. Hier zit een Intel/Pro Wireless 2200BG netwerkkaart in. Als de driver van deze netwerkkaart disabled staat is er niks aan de hand. Maar Als ik de driver enable en met deze laptops wil aanloggen op het domein dan duurt het ongeveer 2 tot 3 minuten voordat ze ingelogd zijn. Aanloggen gebeurt niet met deze wireless netwerkkaart maar gewoon met de normale netwerkkaart.

Nu kan ik ze natuurlijk uitschakeld laten staan maar de gebruikers willen af en toe deze wireless netwerkkaart gebruiken voor een wireless verbinding thuis.

- Ik heb de laatste drivers al gedownload van de intel site.
- Op de HP faq's doorzocht
- de intel faq's doorzocht.
- gegoogled.

Weet er iemand misschien een oplossing voor dit probleem???

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 20:15
Wat is de volgorde van je netwerkkaarten? (Advanced options in je netwerkscherm) wellicht komt het daar door... Tenminste ik ga er van uit dat je Windows XP hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:29:
Wat is de volgorde van je netwerkkaarten? (Advanced options in je netwerkscherm) wellicht komt het daar door... Tenminste ik ga er van uit dat je Windows XP hebt?
Op de laptops staat inderdaad XP. Ik heb de laptops nu niet bij de hand, maar het lijkt me een hele goed tip en ga het zeker proberen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Komt me zeer bekend voor, en naar mijn weten is dit altijd zo.... Bij mijn vorige stage plaats was het iig zo dat je dan gewoon WLAN moest disablen omdat andere "oplossingen" geen nut hadden.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
TommyGun schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:36:
Komt me zeer bekend voor, en naar mijn weten is dit altijd zo.... Bij mijn vorige stage plaats was het iig zo dat je dan gewoon WLAN moest disablen omdat andere "oplossingen" geen nut hadden.
Ik heb het in ieder geval alleen bij compaq nc6120 laptops. Andere laptops hebben dit probleem niet. Maar ik ga het in ieder geval proberen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Schakel voor de gein eens ALLES uit wat aan die WLAN NIC hangt, behalve TCP/IP. En onder TCP/IP iig NetBIOS en WINS enzo uitzetten. Alleen kale TCP/IP. Dat wil nog wel eens helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
yes, ik heb het opgelost. Er bleek een stuk of tien voorkeurs netwerken opgenomen te zijn in de configuratie van de draadloze netwerkkaart. Allemaal verwijderd en de laptop logt binnen 2 seconden in. Bedankt voor de snelle reacties :D
Pagina: 1