Toon posts:

tijdelijk pci vga kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ga een nieuwe pc kopen maar nu heb ik het volgende probleem omdat ik iets over de budget kom wil ik de vidiokaart later bestellen omdat er toch geen leuke spellen zijn op moment

om deze moederbord gaat het
http://azerty.nl/producte...emium-wifi-ap-retail.html

er past een pci kaart op maar gaat het ook werken krijg ik ook beeld
moet de bios het ondersteunen ofzo dat die oude kaarten er in werken?

pci vga kaart heb ik nog liggen hier een oude 32 mb kaart

zodra de prijs zakt van de ge-force 8800GTX ga ik 1 kopen (onder 250 euro) de GTS versie wil ik niet hebben.

waarom dit gekloot simpel ik wil in 1x een goede vidiokaart kopen met directx 10
ik weet het zo kan je vooreeuwig wachten er komt steeds een nieuwe kaart maar omdat directx 10 een enorme verbetering is wacht ik even

kan iemand me helpen?

EDIT: het gaat om een PCI SIS305 kaart directX 7

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
Gaat gewoon werken, geen probleem, alleen retetraag wss.
Maar misschien is het toch verstandiger om een MB uit te kiezen met een onboard videokaart ? Heb je iig beter prestaties dan met een pci kaart (Is natuurlijk wel erg oud ondertussen..)

Verwijderd

moet gewoon werken, np

Verwijderd

Topicstarter
MEN-O schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:01:
Maar misschien is het toch verstandiger om een MB uit te kiezen met een onboard videokaart ? Heb je iig beter prestaties dan met een pci kaart (Is natuurlijk wel erg oud ondertussen..)
als je me text goed had gelezen staat er in dit is een tijdelijke oplossing een onboard vga kan je nooit meer uit hallen zit op moederbord vast kan alleen uitgeschakeld worden, En ik heb die pci 32 mb kaart hier liggen wrom meer uitgeven.

gewoon vista draaien met alle eyecandy uitgeschakeld dan moet ut wel te doen zijn dacht ik zo

maar bedankt allemaal voor jullie hulp.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:11:
[...].....een onboard vga kan je nooit meer uit hallen zit op moederbord vast kan alleen uitgeschakeld worden.....
En waarom is het een probleem dat je onboard er nooit meer uit kan halen?

is je pci videokaart wel DirectX 9 Capable?

[ Voor 16% gewijzigd door nowell op 25-01-2007 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
nowell schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:15:
[...]

sjit directX7 dan maar windows xp :(

weet iemand dat ik hem ook in pci-express slot kan druken is ie down-capeble?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:58:
hallo ik ga een nieuwe pc kopen maar nu heb ik het volgende probleem omdat ik iets over de budget kom wil ik de vidiokaart later bestellen omdat er toch geen leuke spellen zijn op moment

om deze moederbord gaat het
http://azerty.nl/producte...emium-wifi-ap-retail.html

er past een pci kaart op maar gaat het ook werken krijg ik ook beeld
moet de bios het ondersteunen ofzo dat die oude kaarten er in werken?

pci vga kaart heb ik nog liggen hier een oude 32 mb kaart

zodra de prijs zakt van de ge-force 8800GTX ga ik 1 kopen (onder 250 euro) de GTS versie wil ik niet hebben.

waarom dit gekloot simpel ik wil in 1x een goede vidiokaart kopen met directx 10
ik weet het zo kan je vooreeuwig wachten er komt steeds een nieuwe kaart maar omdat directx 10 een enorme verbetering is wacht ik even

kan iemand me helpen?
De prijs van een 8800gtx zal pas over 1 a 1,5 jaar zakken onder de 250 euro :)
Om 1 jaar lang met een pci kaartje te doen.... tja ik zou het niet uithouden.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je er niet bij zegt wat voor kaart het is worden onze antwoorden natuurlijk wat algemener.

Maar PCI is prima backwards-compatible, zo'n kaartje gaat vast en zeker keurig werken.
Alleen moet je kwa performence niet veel verwachten. Maar voor enkel Windows is dat vast wel voldoende.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:36:
[...]

weet iemand dat ik hem ook in pci-express slot kan druken is ie down-capeble?
dat wordt hard drukken ;)
Nee helaas, hij moet in een gewoon PCI slotje!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Zo'n pci kaartje gaat nog wel acceptabel werken hoor. Enige wat je eigenlijk wel kan vergeten is games, maar daar zou ik persoonlijk wel even zonder kunnen dan.
Voor zover ik weet is pci-express echter niet compatible met de oude pci kaarten. Of ik lees je vraag verkeerd...?

edit: En ik ben weer eens traag... :P

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 25-01-2007 14:52 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En idd, neej niet in een PCIe slotje proppen. Dat is toch echt iets anders :+

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:11:
[...]

als je me text goed had gelezen staat er in dit is een tijdelijke oplossing een onboard vga kan je nooit meer uit hallen zit op moederbord vast kan alleen uitgeschakeld worden, En ik heb die pci 32 mb kaart hier liggen wrom meer uitgeven.

gewoon vista draaien met alle eyecandy uitgeschakeld dan moet ut wel te doen zijn dacht ik zo

maar bedankt allemaal voor jullie hulp.
Dude, zoek het ff lekker zelf uit ! :(
Probeer alleen maar mee te denken, als ik dan zo'n reactie krijg, hoeft het voor mij niet meer hoor :D
Toedeledokie.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Kom op, het is bijna weekend... :D
Wat de TS'er bedoeld, is dat ie gewoon liever niet onboard wil omdat ie dan wel betaald voor het onboard gedeelte terwijl ie toch al een pci kaartje heeft liggen. (en het is tijdelijk)
En zoveel beter is een gemiddelde onboard nou ook weer niet. Met beide kun je films/dvd bekijken, en met beide kun je niet fatsoenljik gamen. (oke sommige onboard wel, maar dan betaal je ook al snel 20-30 euro meer voor het mobo)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, als het om Vista gaat is de performance volstrekt irrelevant, zolang het maar DX9 ondersteunt.

Wat dat betreft is een integrated geval helemaal niet zo slecht (onboard VGA heb ik al tijden niet meer gezien, imho haalt iemand integrated en onboard door elkaar :o ), waar nog bij komt dat borden met integrated VGA juist vaak goedkoper zijn dan zonder. Enige wat je dan moet missen is meestal SLI-support, wat IMHO meest overhypte ding in jaren is. Als je nu iets goeds wilt, ben je beter af met een snelle dan twee tragere, en als je nu een tragere koopt met het idee om straks een tweede erbij te doen kom je erachter dat dan een enkele nieuwe sneller beter presteert dan de twee tragere tegen minder geld dan de tweede oude trage...

Maar goed, aangezien TS nog steeds niet gemeld heeft om welke PCI kaart het gaat kunnen we ook weinig zinnigs zeggen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost pci kaart werkt in me pc

winvista draait een beetje laggie maar het werkt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34

Mentalist

[avdD]

Het is een SiS 305 dus. Daar zijn wel XP drivers voor, losse Vista drivers zijn er niet, maar of er drivers in Vista zelf zitten?

Ook als die er niet zijn, geen man overboord, met de VESA driver kan je ook interpretten. Alleen Flashjes worden een aanslag op je systeem en DVD's afspelen met goed fatsoen kan je vergeten. Maar wat tekstverwerken of iets op het web opzoeken lukt er prima mee.

Met WinXP moet een DVD sowieso geen probleem zijn, aangezien daar gewoon een driver voor is..

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 04-02-2007 15:16 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:51:
probleem is opgelost pci kaart werkt in me pc

winvista draait een beetje laggie maar het werkt
Dus jij gaat nu een directx7.0 kaartje gebruiken net zo lang totdat de 8800gtx onder de 250 euro zakt? En dan met Vista? 8)7 Waarom zou je uberhaupt vista draaien met zo'n kaartje. Waarschijnlijk wordt je zo gehinderd door de performance dat Vista langzamer zal draaien dan XP...
Als ik jou was zou ik een 2dehands/budget PCI-E kaartje van rond de 20-30 euro kopen en deze zo lang gebruiken totdat de 8800GTX onder de 250 euro zakt (wat nog minstens een jaar zal duren...).

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Kijk anders eens naar de 8600GT. Deze komt nu ongeveer uit en is ook hardstikke vlot. Kost een stuk minder en je kan er weer even tegen aan tot we een generatie DX10 kaarten verder zijn. (Of haal een low-budget €30,- PCI-E kaart met DX9 totdat je genoeg geld hebt voor een 8000-serie kaart.)

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:23:
[...]

Dus jij gaat nu een directx7.0 kaartje gebruiken net zo lang totdat de 8800gtx onder de 250 euro zakt? En dan met Vista? 8)7 Waarom zou je uberhaupt vista draaien met zo'n kaartje. Waarschijnlijk wordt je zo gehinderd door de performance dat Vista langzamer zal draaien dan XP...
Als ik jou was zou ik een 2dehands/budget PCI-E kaartje van rond de 20-30 euro kopen en deze zo lang gebruiken totdat de 8800GTX onder de 250 euro zakt (wat nog minstens een jaar zal duren...).
_/-\o_

Inderdaad, ga dan terug naar Windows XP, en met wat meer acceptabele performance tov Vista.
Ik zou er niet tegen kunnen Vista, meer als een jaar lang, zo beperkt te draaien.
Maar zoals hier al gezegd werd, de 8600 is een zeer goeie DX10 kaart.. die wat goedkoper zal zijn als de 8800GTX. Tegen de tijd dat jij de 8800 wilt/kan kopen is er vast weer een nieuwe lijn ;)

-= Very annoying forum person =-

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ga lekker WinXP draaien ipv Vista
Dat moet hij dan wel kunnen. Als hij geen WinXP (licentie) heeft lijkt het me niet dat hij zin heeft om die aan te gaan schaffen.
Dat hij gelimiteerd gaat draaien is idd zo.

Als ik hem was zou ik ook een andere oplossing zoeken. Bijvoorbeeld iets met integrated video of een enorm goedkope DX9 PCIe kaart, 6200LE anyone?. nVidia SLi of Crossfire is iets wat ik persoonlijk toch niet zal draaien, enige SLI wat hier ooit gedraaid wordt is 3dfx SLI.
Als ik zie dat er gespaard wordt voor een 8800 verwacht ik ook niet dat de TS serieus overweegt om SLI te draaien maar misschien wil hij het als optie houden.
Er zijn zeker alternatieven, maar het kan goed dat dat niet in zijn bereik ligt of hij dat niet wil.

Verwijderd

Topicstarter
nowell schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:15:
[...]

als ik dat heb onboard vga heb ik dat ding jaren op me moederbord zitten je kan die er moeilijk gaan af solderen lijkt me ik erger me er kapot aan een vga kaart in pc die ik nooit meer ga gebruiken(is wel uit te schakelen in de bios dat weet ik)

het is een directx 7 kaart en ja draait gewoon in vista heb de pc binnen en die 32 mb kaart zit er in op moment de lag valt nog mee af en toen klein beetje happerende vensters

vista score
grafish(aero): 1,9
grafische weergave voor spellen: 1,0

ik schrok wel een beetje van die hoge score 1,9 deze score had ik nadat ik de driver geinstalleerd had

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op maandag 05 februari 2007 @ 01:36:
[...]
Dat moet hij dan wel kunnen. Als hij geen WinXP (licentie) heeft lijkt het me niet dat hij zin heeft om die aan te gaan schaffen.
Dat hij gelimiteerd gaat draaien is idd zo.

Als ik hem was zou ik ook een andere oplossing zoeken. Bijvoorbeeld iets met integrated video of een enorm goedkope DX9 PCIe kaart, 6200LE anyone?. nVidia SLi of Crossfire is iets wat ik persoonlijk toch niet zal draaien, enige SLI wat hier ooit gedraaid wordt is 3dfx SLI.
Als ik zie dat er gespaard wordt voor een 8800 verwacht ik ook niet dat de TS serieus overweegt om SLI te draaien maar misschien wil hij het als optie houden.
Er zijn zeker alternatieven, maar het kan goed dat dat niet in zijn bereik ligt of hij dat niet wil.
ik heb geen winxp licensie daarom gebruik ik winvista.
heeft weinig nut nu windows xp kopen en later overgaan op vista ben je bakken met geld kwijt.

mijn mening met SLI
ik doe altijd net zo lang door met een vidiokaart dat de vidiokaart zo ver verouderd is dat ik die games die ik speel brak lopen nog maar 10 fps haal en als ik dan nog een 2de kaart koop in SLI dan schiet ik er weinig mee op dan haal ik maar 20 fps

SLI kan helemaal niet uit bij mij ik zie het nut er ook niet voor in tegen die tijd dat je een 2de kaart koopt is er allang weer een betere vidiokaart voor minder geld (denk maar aan pixel shading, directx en al die andere dingen)

en ik wil wel SLI als optie houden dat klopt of ik het ooit ga gebruiken is nog de vraag zoals het nu lijkt in ICT wereld kan het helemaal niet uit of je moet direct een 2de bij kopen

ik hoop dat ik duidelijk ben geweest

Je hebt weinig aan 2 snelle kaarten als je er niks meer mee kan

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 18:11
Completely nuts !!....

Het gaat er bij mij niet in dat iemand de voor een 8800GTX aan het sparen is, het een jaar of anderhalf uit kan houden met een 32MB DX7 kaartje :-S. Tegen de tijd dat je dan budget hebt voor de SLI opstellig, koop je voor de helft van het geld een kaart die nog sneller is.
Zoek liever een PC die nu bij je budget past. Het verschil GTS/GTX ga je toch niet merken, en al helemaal niet waneer je zo'n 32MB kaartje gewend bent.

Verwijderd

MEN-O schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:01:
mobo's met onboard video zijn vaak van het kleine formfactortje ;) én 't zijn vaak niet zo'n geweldige bordjes, meer bedoelt voor kantoordingetjes en zoow.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:17:
heeft weinig nut nu windows xp kopen en later overgaan op vista ben je bakken met geld kwijt.
Dat is toch precies wat ik zeg?
mijn mening met SLI
ik doe altijd net zo lang door met een vidiokaart dat de vidiokaart zo ver verouderd is dat ik die games die ik speel brak lopen nog maar 10 fps haal en als ik dan nog een 2de kaart koop in SLI dan schiet ik er weinig mee op dan haal ik maar 20 fps

SLI kan helemaal niet uit bij mij ik zie het nut er ook niet voor in tegen die tijd dat je een 2de kaart koopt is er allang weer een betere vidiokaart voor minder geld (denk maar aan pixel shading, directx en al die andere dingen)

en ik wil wel SLI als optie houden dat klopt of ik het ooit ga gebruiken is nog de vraag zoals het nu lijkt in ICT wereld kan het helemaal niet uit of je moet direct een 2de bij kopen

ik hoop dat ik duidelijk ben geweest

Je hebt weinig aan 2 snelle kaarten als je er niks meer mee kan
Ik vind dat een erg aparte redenering.
Een geïntegreerde video-oplossing in de chipset waar je zodra je een andere kaart hebt geen gebruik meer van zult maken wordt als extra feature ofoplossing verworpen.
Terwijl je zegt dat je vrijwel zeker geen gebruik van SLi zult gaan maken maar dat wel als bruikbare feature wilt hebben.
Zoals ik al, apart. Maar het is jouw keuze dus als je dat wilt moet je dat doen.

Eigenlijk zit je kwa mening ergens op eenzelfde lijn met me, alleen zou ik geïntegreerde video handig vinden om mee te starten.
Wil je trouwens aub gebruik maken van leestekens in je tekst? Ik moet soms moeite doen om het te begrijpen en de eerste zin van je 3de alinea begrijp ik maar gedeeltelijk...

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:02
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:17:
[...]

Afhankelijk van de gebruikte versie maakt het uit of je nou wel of niet XP gebruikt. Als je namelijk een Vista Business, Enterprise of Ultimate licentie hebt dan mag je gebruik maken van het "downgrade"-recht. Hiermee kun je dan dus XP draaien en daar de Vista-licentie voor gebruiken. Dit is volledig legaal zolang je maar 1 van de 2 gebruikt en niet beide.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Pagina: 1