Computer bij Dell.. geheugen is duur

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik wil een onderstaand systeem aanschaffen bij Dell..

maar... de geheugen is tering duur lijkt het wel...

voor 2 gb (4x512) betaal je 350 euro minder...
en als je 4 gb wilt (4x1024) betaal je in feite voor 2 gb 350 euro...
bij webshops heb je kingston 2 gb (2x1) voor 166 euro...

waar zit het prijsverschil dan? is dell geheugen veel beter of...?

en heeft het uberhaubt wel nut om 4 gb te nemen voor vista?
aangezien ik nogal veel dingen open heb staan en veel met photoshop en imageready / autocad bezig ben...

Dimension 9200

Intel® Viiv™ Core™2 Duo E6600 Processor (2,4 GHz, 1.066 MHz, 4 MB)
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Dell™ 20" UltraSharp™ Wide Aspect Digital/Analogue Flat Panel (2007FPW) - European [20" 800:1 16ms S-IPS panel]
4.096 MB [4 x 1.024] 677 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
500 GB [2 x 250 GB] Serial ATA RAID 0 Stripe harde schijf (7.200 rpm) met DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB nVidia® GeForce® 7900GS grafische kaart
Accessoires
Geintegreerde Dolby 7.1 audio
Geen luidsprekers
Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser - VS Int. (QWERTY)
Muis inbegrepen in optie 'Draadloos toetsenbord en muis'
Interne 13-in-1 geheugenkaartlezer
Geen modem

€ 1855,- voor bovenstaande configuratie... (is dat duur voor zo'n systeem?)

[ Voor 6% gewijzigd door Imperium op 25-01-2007 13:49 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48

Pinjataaa

Hit me!

Als je zelf een systeem samensteld met die componenten weet ik sowieso wel zeker dat je veel goedkoper uit komt.
Dus ik zou deze configuratie eens bij een webshop bekijken, kijken hoeveel het dan scheeld

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Maar dan heb je niet de collect en return garantie die je dell je biedt.
Het is een beetje wikken en wegen.. Wil je extra betalen voor de service.. of wil je zo goedkoop mogelijk uitzijn.

Wat je systeem betreft, waarom schaf je windows mce aan?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
job schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:53:

Wat je systeem betreft, waarom schaf je windows mce aan?
Die heeft een behoorlijk goedkope upgrade naar vista!

Ik vind het inderdaad veel geld. 4 gig is sowieso overkill. Met 4x1 gig kan je eignelijk ook niet meer je geheugen upgraden, aangezien je maar 4 slots hebt.

Kijk eens bij de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007 voor inspiratie

[ Voor 33% gewijzigd door Kurios op 25-01-2007 13:56 ]

Verwijderd

Ik wil niet vervelend zijn, maar je zit in het verkeerde subforum met jouw topic dit hoort in Complete systemen en Labtobs thuis.

En om antwoord op jouw vraag te geven koop gewoon een kloon systeem, kun je zelf de onderdelen uitzoeken en scheelt over het algemeen in jouw portemonee, plus eventuele upgrades in de toekomst zijn makkelijker te realiseren.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:55:
Ik wil niet vervelend zijn, maar je zit in het verkeerde subforum met jouw topic dit hoort in Complete systemen en Labtobs thuis.

En om antwoord op jouw vraag te geven koop gewoon een kloon systeem, kun je zelf de onderdelen uitzoeken en scheelt over het algemeen in jouw portemonee, plus eventuele upgrades in de toekomst zijn makkelijker te realiseren.
labtobs.. ? En hij zit hier wel goed, zie titel ;) Geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 25-01-2007 14:04 ]

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:55:

De TS wil weten of hij teveel betaalt bij dell voor 4Gb dus zit hij wel goed toch? :?

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Verwijderd

Imperium schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:48:
ik wil een onderstaand systeem aanschaffen bij Dell..

maar... de geheugen is tering duur lijkt het wel...

voor 2 gb (4x512) betaal je 350 euro minder...
en als je 4 gb wilt (4x1024) betaal je in feite voor 2 gb 350 euro...
bij webshops heb je kingston 2 gb (2x1) voor 166 euro...

Dat zijn zo van die marketingtrukjes van Dell. Om de zoveel dagen komen ze wel met een nieuwe promotie van: verdubbel dit en dat gratis. De totale prijs van het systeem zal echter nagenoeg niet veranderen.

In jou geval vermoed ik dat ze de klanten willen laten denken dat ze 4GB voor de prijs van 2GB kunnen krijgen, maar in feite betaal je wel degelijk voor 4GB.

Verwijderd

Imperium schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:48:

Ik betwijfel of het geheugen beter is dan gerenomeerde merken zoals Twinmoss, Kingston of Corsair. Het enigste voordeel is dat de kans kleiner is dat ze defecte reepjes in die configuratie stoppen. Ik neem aan dat die Dell machines getest worden op hardware fouten voordat ze fabriek uit gaan.

Bij losse reepjes of dualchannel kits is het percentage wat de fabriek verlaat en eventueel niet goed is toch hoger.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
voor een upgrade vraagt dell gewoon veel te veel geld. De kwaliteit is zeker niet beter van het geheugen en ook niet sneller.

Je zou idd zelf een systeem kunnen samenstellen je hebt dan wel niet zulke garantie maar als je bij dell iets kapot hebt duurt het volgens mij wel een tijdje voor je je pc terug hebt, Het is maar waar je waarde aan hecht.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 21:15
Ik zou 2 GB nemen en eventueel later upgraden.

De volgende leverancier verkoopt geheugen wat gecertificeerd is voor Dell systemen.

http://www.crucial.com/eu...?mtbpoid=0EF2F95FA5CA7304

Levenslange garantie en goedkoper dan Dell. Heb van hun geheugen in mijn Dell XPS Gen 4 zitten

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Ook in Dell systemen past normaal geheugen. Dell is alleen leuk als standaard configuratie. Een kloon zal in het weekend echt niet goedkoper zijn dan een standaard Dell. Bestel je op vrijdag, kan je het meeste afdingen. Prijzen staan echt niet vast, behalve als je denkt dat het zo is. Zo werkt Dell. Nietsvermoedende burgers geld afhandig maken, speel je slim, doe je geen miskoop.

Handig lijkt de extra garantie, er zit evenveel garantie op Dell systemen als op een kloon. Betaal je niets extra's voor.

Bij Dell krijg je wel extra's, zoals software enzo.

Jou vermoeden dat je teveel betaald voor geheugen klopt. Maar dit is niet alleen zo met geheugen, ook harde schijven (vandaar vind ik dit topic ook verkeerd geplaatst, het is niet alleen het geheugen). Neem je een upgrade van een 80GB naar een 320GB, betaal je alleen al 1,5x zoveel dan je er thuis zelf een 320GB BIJ plaatst.

Mijn tip, wil je zelf een systeem samenstellen, doe dat dan ook zelf en niet bij Dell. Wil je toch een Dell, neme een standaard config en upgrade zelf, of ga voor korting op vrijdag en gratis verzenden in het weekend.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

schaf gewoon een complete pc aan bij een grote computerboer, ben je net zoveel geld kwijt, heb je dezelfde garantie + dat je onderdelen stukken goedkoper zijn.

vaak is het bij dell zo dat er maar een select type geheugen in past, welke uiteraard moeilijk of niet verkrijgbaar is via de normale weg ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Hardware Junk
KatirZan schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:39:
schaf gewoon een complete pc aan bij een grote computerboer, ben je net zoveel geld kwijt, heb je dezelfde garantie + dat je onderdelen stukken goedkoper zijn.

vaak is het bij dell zo dat er maar een select type geheugen in past, welke uiteraard moeilijk of niet verkrijgbaar is via de normale weg ;)
Dat proberen ze je wijs te maken en je tegelijkertijd veel geld afhandig te maken. Ik heb nog nooit gehad dat een reepje geheugen niet werkte in een Dell systeem. Ze zouden me moeten clonen met veel handen, wil ik het op mijn vingers na kunnen tellen hoeveel Dell systemen ik gehad heb.

Onderdelen zijn voor Dell zelf veel goedkoper. Daarom staan prijzen niet vast. Je moet ze niet benadreen van 'ik moet korting want jullie zijn f****ng duur', hoe netter je het formuleerd, hoe meer er af kan :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hardware Junk op 25-01-2007 15:46 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dell gebruikt gewoon dezelde Intel chipsets die op andere mobo's zitten.
Vroeger hadden ze wel eens RIMM geheugen en dat soort onzin, maar tegenwoordig is het ook gewoon DDR(2).

Zoals al vaker gezegd is, ik zou geen pc bij Dell kopen. Loop een lokale pc winkel binnen kijk welke systemen ze hebben staan. Upgraden kan je bij een normale winkel ook gewoon, maar dan wel voor normale prijzen. En die garantie bieden ze misschien ook aan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 21:15
Hardware Junk schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:37:

Handig lijkt de extra garantie, er zit evenveel garantie op Dell systemen als op een kloon. Betaal je niets extra's voor.
Dell biedt uitgebreiderde garantie zoals next bussiness day een monteur op de stoep. Grotere Computerboeren doen dit vaak niet. Je betaald er wel voor bij Dell maar je hebt je systeem ook sneller weer werkend.

Zelfde geldt bv voor Plextor. Brander stuk, binnen 2 dagen een vervangend exemplaar via DHL.

• KatirZan
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Hardware Junk schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:44:
[...]

Dat proberen ze je wijs te maken en je tegelijkertijd veel geld afhandig te maken. Ik heb nog nooit gehad dat een reepje geheugen niet werkte in een Dell systeem. Ze zouden me moeten clonen met veel handen, wil ik het op mijn vingers na kunnen tellen hoeveel Dell systemen ik gehad heb.

Onderdelen zijn voor Dell zelf veel goedkoper. Daarom staan prijzen niet vast. Je moet ze niet benadreen van 'ik moet korting want jullie zijn f****ng duur', hoe netter je het formuleerd, hoe meer er af kan :P
Helaas is de ervaring hier anders ;) Nu is de laatste Dell waar ik mee gewerkt heb een kleine 5 jaar oud geweest (was van een kennis van mij) die serieus geen enkele geheugenkaart op een (toen) er dure chip van TwinMOS na pakte ;)

Ik spreek dus puur uit ervaring, niet wat die knakkers je wijs proberen te maken ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Hardware Junk
fsfikke schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:46:
Dell gebruikt gewoon dezelde Intel chipsets die op andere mobo's zitten.
Vroeger hadden ze wel eens RIMM geheugen en dat soort onzin, maar tegenwoordig is het ook gewoon DDR(2).

Zoals al vaker gezegd is, ik zou geen pc bij Dell kopen. Loop een lokale pc winkel binnen kijk welke systemen ze hebben staan. Upgraden kan je bij een normale winkel ook gewoon, maar dan wel voor normale prijzen. En die garantie bieden ze misschien ook aan.
Voordeel, een nieuw gekochte Dell zal gewoon werken en is robuust afgewerkt. Ook vandaag de dag zie je kickass systemen verkocht worden met een Qtek voeding. Bij Dell hoef je jezelf daar geen zorgen over te maken.

Ikzelf zou ook nimmer een nieuwe PC bij Dell kopen. Dit alleen al omdat het de eerste week al met 30% in waarde daalt. Ik koop alles tweedehands om mijn hobby niet te kostbaar te maken. Wil ik een no-nonsens stabiel en goedwerkend systeem, is het echt wel een tweedehands Dell. Zoals ik al heb aangekondigt, dat moeizame upgraden is een fabeltje. Heb vaker gehoort van kennissen die bij verschillende hardware boeren een PC hebben besteld dat bepaalde dingen niet stabiel werkten (harde schijven en/of geluidskaarten met chipsets). Die hadden beter afgeweest met een Dell aanbieding en eventueel later te upgraden met losse onderdelen, ditmaals wel gekocht bij een doorsnee PC boer.

Ikzelf ben wel een grootverbruiker betreft geheugen. Mijn Dell systemen bouw ik altijd zsm vol met maximale aan geheugen. Willekeurig. Dan weer Corsair, dan Kingston, dan Samsung, dan Infineon, wat het goedkoopst is :) Alleen met een oude XPS D300 gaf het iets problemen, Dimm 2 met 3 omwisselen en werkte toch.

Wil je upgraden mogelijk houden met 2GB, wel 2x 1GB nemen ipv 4x 512MB.
KatirZan schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:52:
[...]

Helaas is de ervaring hier anders ;) Nu is de laatste Dell waar ik mee gewerkt heb een kleine 5 jaar oud geweest (was van een kennis van mij) die serieus geen enkele geheugenkaart op een (toen) er dure chip van TwinMOS na pakte ;)

Ik spreek dus puur uit ervaring, niet wat die knakkers je wijs proberen te maken ;)
Dit is dan 1:20, 1:30. Vaker mee gemaakt dat een kloon bepaald geheugen niet pakte. Dus dit is appels met peren vergelijken. Je moet feiten niet omdraaien. Het is een mythe dat Dell moeilijker doet met geheugen dan een kloon. Dit is een fabel.

[ Voor 15% gewijzigd door Hardware Junk op 25-01-2007 16:04 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Echt standaard systemen kunnen erg goedkoop zijn, ik zou even wachten tot Vista er gewoon af fabriek op zit trouwens. Schijven en geheugen zijn veeeel te duur bij Dell, maar ook de 7900GS is veel te duur.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dan is dat puur toeval KatirZan ;)
De meeste Dell bakken pakken alle RAM die je er in smijt.

Dell bied heel goedkoop standaard systemen aan en maken je enorm veel geld afhandig als je upgrades wil. Dat is gewoon een bekend feit.
Daarom bestel ik ook nooit bij Dell. Ik wil mijn eigen customised systeem, tegen de scherpste prijs die ik krijgen kan. Daarvoor hoef je niet bij Dell aan te kloppen iig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hardware Junk schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:56:
[...]

Voordeel, een nieuw gekochte Dell zal gewoon werken en is robuust afgewerkt. Ook vandaag de dag zie je kickass systemen verkocht worden met een Qtek voeding. Bij Dell hoef je jezelf daar geen zorgen over te maken.

Ikzelf zou ook nimmer een nieuwe PC bij Dell kopen. Dit alleen al omdat het de eerste week al met 30% in waarde daalt. Ik koop alles tweedehands om mijn hobby niet te kostbaar te maken. Wil ik een no-nonsens stabiel en goedwerkend systeem, is het echt wel een tweedehands Dell. Zoals ik al heb aangekondigt, dat moeizame upgraden is een fabeltje. Heb vaker gehoort van kennissen die bij verschillende hardware boeren een PC hebben besteld dat bepaalde dingen niet stabiel werkten (harde schijven en/of geluidskaarten met chipsets). Die hadden beter afgeweest met een Dell aanbieding en eventueel later te upgraden met losse onderdelen, ditmaals wel gekocht bij een doorsnee PC boer.

Ikzelf ben wel een grootverbruiker betreft geheugen. Mijn Dell systemen bouw ik altijd zsm vol met maximale aan geheugen. Willekeurig. Dan weer Corsair, dan Kingston, dan Samsung, dan Infineon, wat het goedkoopst is :) Alleen met een oude XPS D300 gaf het iets problemen, Dimm 2 met 3 omwisselen en werkte toch.

Wil je upgraden mogelijk houden met 2GB, wel 2x 1GB nemen ipv 4x 512MB.

[...]

Dit is dan 1:20, 1:30. Vaker mee gemaakt dat een kloon bepaald geheugen niet pakte. Dus dit is appels met peren vergelijken. Je moet feiten niet omdraaien. Het is een mythe dat Dell moeilijker doet met geheugen dan een kloon.
Natuurlijk zijn er ook computerwinkels die troep verkopen. Maar er zijn ook genoeg winkels die wel weten wat ze doen. De winkel waar ik werk bijvoorbeeld. We verkopen voor een groot deel kant en klare Acer systemen die niet slecht zijn. Maar als we zelf een computer bouwen gaat daar ook alleen maar goed spul in (coolermaster voeding, asus mobo, kingston geheugen).
Maar ik geloof best dat een hoop winkeltjes volop gebruik maken van q-tek en asrock :P

Dus je moet er wel voor zorgen dat je bij een beetje betere winkel koopt. Niet een of ander achterkamertje dat is omgebouwd tot computerwinkel.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 25-01-2007 16:07 ]

• Hardware Junk
McKaamos schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:57:
Dan is dat puur toeval KatirZan ;)
De meeste Dell bakken pakken alle RAM die je er in smijt.

Dell bied heel goedkoop standaard systemen aan en maken je enorm veel geld afhandig als je upgrades wil. Dat is gewoon een bekend feit.
Daarom bestel ik ook nooit bij Dell. Ik wil mijn eigen customised systeem, tegen de scherpste prijs die ik krijgen kan. Daarvoor hoef je niet bij Dell aan te kloppen iig.
Tweedehands is er prima te customizen :)

Dell Precision in een PowerEdge kast....... Ik wilde een andere kleur kast.
Quadro FX1000 werkt flawless op een 2000-er, AGP2x bus.
PC133 CAS3 3x 512MB werkt perfect op een max supported 100MHz bus in een Dell.

En laptops zouden nog specifieker geheugen nodig hebben. Mijn C400 eet echt ALLES tot nu toe, zakje Dimmetjes uitgeprobeerd welke niet afkomstig waren van Dell zelf.
fsfikke schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:06:
[...]

Natuurlijk zijn er ook computerwinkels die troep verkopen. Maar er zijn ook genoeg winkels die wel weten wat ze doen. De winkel waar ik werk bijvoorbeeld. We verkopen voor een groot deel kant en klare Acer systemen die niet slecht zijn. Maar als we zelf een computer bouwen gaat daar ook alleen maar goed spul in (coolermaster voeding, asus mobo, kingston geheugen).
Maar ik geloof best dat een hoop winkeltjes volop gebruik maken van q-tek en asrock :P

Dus je moet er wel voor zorgen dat je bij een beetje betere winkel koopt. Niet een of ander achterkamertje dat is omgebouwd tot computerwinkel.
Acer laptop, de slechtste ervaring tot nu toe. Dit merk 2x in handen gehad en valt niet normaal mee te werken. Ook na finetunen werkte de touchpad bagger. En dan praat ik nieteens over CPU HOGs.

Coolermaster voedingen komen er niet meer in. Toen ik een nieuwe iGreen van 100 euro open maakte knapte ik echt af van de slechte componenten die gebruikt werden. Van wat ik van Foxconn open heb gemaakt tot nu toe zag er beter uit.

Asus.... het melodietje komt weer in mij op.... RMA-RMA-RMA. De ene na de andere dual Xeon WS plank fikte door (ok, waren maar 3 stuks, ben geen handelaar doch poweruser). En zie zonder creditcard, wat in Nederland niet gebruikelijk is, als particulier RMA te mogen krijgen!

Het voordeel van een achterkamertje omgebouwt tot winkel, is dat de verkopers aldaar veel meer liefde hebben voor het vak dan een gemiddelde 'echte' PC zaak. Veelal zijn dit ziekenhuisingerichte plekken, te netjes, te geordent, teveel producten van hetzelfde in vitrinekasten. Kijk, een standaard plankje van Asus kennen we allemaal, plant een 2x2 in een virtine, das nog de moeite om naar te kijken. Zoek je simpel geheugen voor je PC. .... ehm... ECC ... wat is dat... U wilt uw product registreren of...

[ Voor 52% gewijzigd door Hardware Junk op 25-01-2007 16:28 ]

• rdfeij
  • Laatst online: 24-05 15:28
Ik heb deze ervaring ook met mijn 2 poweredge 1750 bakken.

wilde van 1GB naar 2GB uitbreiden, dat kon voor 400EU.
Heb ze toen gebeld waarom dat zo duur moest zijn; antwoord:

U krijgt dan speciaal voor Dell geselecteerd / gekeurd geheugen.
Hmmm, 1750 opengeschroefd, geheugen bekeken = Kingston.

Zoeken op site groothandel, zelfde artikelnummer gevonden, en voila, dikke 200 euro goedkoper.

Keuze was daarna makkelijk...

P.S. niet alle geheugen werkt vlekkeloos in een Dell hoor.
Heb ook een ander merk geprobeerd, zelfde details / timings van het geheugen, bij de 2 kingstonnetjes erbij geprikt... en absoluut niet willen werken... na veel gekloot, om en om zetten, andere volgordes etc, werkt het nu, maar vaak bij een opstart pakt ie het weer niet... 10x reboot, dan weer wel.

[ Voor 29% gewijzigd door rdfeij op 25-01-2007 16:13 . Reden: add-on ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
rdfeij ik vind dat niet zo'n relevant geval want "the Dell PowerEdge 1750 takes the PC2100 Registered ECC DDR SDRAM DIMMs memory Type"
Server (en ECC) dus, voor een gewone Dell pc gaat het toch bijna altijd wel goed.

- Ik zou bij een Dell wel 3 jaar garantie nemen anders is het boem=ho als bijvoorbeeld het moederbord stuk is, reparatie wordt dan heeel erg duur.

- De E521 met AMD5000+ is een heel stuk voordeliger dan de Dimension 9200. Momenteel vind ik dat het enige redelijk interessante type, die E521 icm AMD X2.

[ Voor 41% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-01-2007 16:47 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hardware Junk schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Tweedehands is er prima te customizen :)

Dell Precision in een PowerEdge kast....... Ik wilde een andere kleur kast.
Quadro FX1000 werkt flawless op een 2000-er, AGP2x bus.
PC133 CAS3 3x 512MB werkt perfect op een max supported 100MHz bus in een Dell.

En laptops zouden nog specifieker geheugen nodig hebben. Mijn C400 eet echt ALLES tot nu toe, zakje Dimmetjes uitgeprobeerd welke niet afkomstig waren van Dell zelf.

[...]

Acer laptop, de slechtste ervaring tot nu toe. Dit merk 2x in handen gehad en valt niet normaal mee te werken. Ook na finetunen werkte de touchpad bagger. En dan praat ik nieteens over CPU HOGs.

Coolermaster voedingen komen er niet meer in. Toen ik een nieuwe iGreen van 100 euro open maakte knapte ik echt af van de slechte componenten die gebruikt werden. Van wat ik van Foxconn open heb gemaakt tot nu toe zag er beter uit.

Asus.... het melodietje komt weer in mij op.... RMA-RMA-RMA. De ene na de andere dual Xeon WS plank fikte door (ok, waren maar 3 stuks, ben geen handelaar doch poweruser). En zie zonder creditcard, wat in Nederland niet gebruikelijk is, als particulier RMA te mogen krijgen!

Het voordeel van een achterkamertje omgebouwt tot winkel, is dat de verkopers aldaar veel meer liefde hebben voor het vak dan een gemiddelde 'echte' PC zaak. Veelal zijn dit ziekenhuisingerichte plekken, te netjes, te geordent, teveel producten van hetzelfde in vitrinekasten. Kijk, een standaard plankje van Asus kennen we allemaal, plant een 2x2 in een virtine, das nog de moeite om naar te kijken. Zoek je simpel geheugen voor je PC. .... ehm... ECC ... wat is dat... U wilt uw product registreren of...
Er zit gelukkig nog iets tussen de hobbyist in een achterkamer en de MyCom.
Iedereen heeft zo z'n ervaringen met bepaalde merken. Ik heb voor persoonlijk gebruik bijvoorbeeld als meer dan tien Asus bordjes gebruikt binnen vijf jaar. Nooit problemen mee gehad. Ik heb een tijd geleden twee Seagate 7200.10's gekocht, gingen allebei meteen kapot, andere mensen hebben 5 van deze schijven al een jaar prima draaien. En Coolermaster voedingen zijn verder geen slechte dingen (zoals q-tek) maar er is natuurlijk een verschil tussen Coolermaster en OCZ/Tegan.

Maar we drijven een beetje af van het onderwerp hier :P

• Hardware Junk
Gianni Rombios schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:38:
rdfeij ik vind dat niet zo'n relevant geval want "the Dell PowerEdge 1750 takes the PC2100 Registered ECC DDR SDRAM DIMMs memory Type"
Server (en ECC) dus, voor een gewone Dell pc gaat het toch bijna altijd wel goed.

- Ik zou bij een Dell wel 3 jaar garantie nemen anders is het boem=ho als bijvoorbeeld het moederbord stuk is, reparatie wordt dan heeel erg duur.

- De E521 met AMD5000+ is een heel stuk voordeliger dan de Dimension 9200. Momenteel vind ik dat het enige redelijk interessante type, die E521 icm AMD X2.
Geen garantie nemen lijkt duur, maar je krijgt op voorhand de advocaat kosten etc terug. Je heb al garantie namelijk. Dell laat vermoeden alsof je geen garantie hebt en je dit afkoopt. Tegendeel is echter waar. Ze proberen alleen vast te houden zodat de consument het laat schieten. Eigenlijk wordt er dus geld gestolen. Probleem is gewoon, je hebt een wet, een wereldbedrijf met miljarden en een juridische uitspraak is definitief. Dell heeft de langse adem maar ongelijk.

Garantie met Dell is verder heel makkelijk, als je maar alles juist en rustig formuleerd willen ze erg ver gaan. Als je na 5 jaar achter een computer te hebben gezeten ineens Dell belt dat je een brandlucht uit de achterkant van de PC ruikt..... Na 3 jaar hebben ze vaak geen support en vaak ook geen spare onderdelen meer. Dan krijg je zo een vervangende moderne. Als je kloon zijn voeding uit fikt, je hebt zo een andere voeding. Dan is opeens het moederbord een andere partij. Het wellis nietus spelletje, het moederbord is niet door een fabricagefout om het leven gekomen maar door de voeding. De fabrikant van de voeding dekt deze kosten niet hoor. De leverancier van de kloon kan hier ook tegen werken. Die zegt rustig "had u de PC maar moeten aarden". Ik heb hier thuis juist een negatieve feedback op de aarde, PC loopt juist vast met randaarde.

• JunkieLimbo
  • Laatst online: 17-09-2024
4 gig is duidelijk overdreven. Lijkt me nergens voor nodig. Verder is dell helemaal niet erg duur. Laatst voor mijn zwager een pc'tje met amd 5000+ gekocht voor 699 met monitor. Dat zijn echt wel goede deals. Van deze specifieke aanbieding loop ik niet echt warm maar de budget systemen van rond 700 euro zijn voor normale mensen echt uitstekend. Stuk beter dan een pc'tje van de dixons ofzo.

Het lijkt me voor zich spreken dat tweakers in principe niet vaak een dell zullen kopen omdat je de hele fun van het zelf bouwen van de pc en het uitzoeken van de onderdelen mist. Daarnaast valt er weinig aan te overclocken en dergelijke. Voor de meeste standaard gezinnetjes die een pctje zoeken om te internetten en wat office applicaties te draaien vind ik dell echt hele goede aanbiedingen hebben.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is in dit topic al vaker gezegd, je moet niet gaan upgraden aan een Dell (gelijk bij aankoop) maar gewoon een goeie aanbieding afwachten. Dan kun je best een hele goede koop hebben hoor. Echter ik denk wel dat als je wat meer high-end zoekt je idd beter iets samen kunt stellen bij een shop als 4Launch en dan voor 35 eurie het systeem laten bouwen door de shop. Dan zit je ook redelijk safe.

Overigens kun je ook eens kijken bij 'kleine ondernemingen' ipv bij de consumentenafdeling, dit zijn weer andere systemen. Deze zijn ex b.t.w. Je kunt ze als consument gewoon bestellen, zij het niet via de site, wel telefonisch (gister nog naar geïnformeerd)

[ Voor 24% gewijzigd door smvs op 25-01-2007 19:05 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
zal ik het dan maar ff doen:
# Product Prijs Subtotaal
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) € 161,86 € 330,72
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 98,- € 105,95
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 107,95 € 114,85
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 286,- € 292,95
Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser € 59,- € 66,-
Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) € 64,31 € 135,52
Microsoft Windows XP Media Center 2005 (OEM, NL) € 89,- € 95,90
Samsung SH-S182M 18x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart) € 31,90 € 36,90
Samsung SyncMaster 203B (20", 8ms, D-sub/DVI-D, Zilver) € 252,- € 259,50
TEAC 3,5" Diskette Drive 1,44MB / 8 in 1 Cardreader (USB 2.0) € 25,- € 31,95
XFX GeForce 7900 GS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) PV-T71P-UQF3 € 163,- € 170,50
Bijkomende kosten meegerekend Totaal € 1.640,74

Zo'n slechte deal is het nu dus ook weer niet, maar goed zoals gezegd koop de minimale zaken bij dell en upgrade het zelf, vooral met hdd/mem scheelt dat behoorlijk
Pagina: 1