Toon posts:

[feature request]Software update verbeteringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een grote fan van het software gedeelte van de meuk-tracker. Het is een geweldige manier om de laatste versies van software bij te houden. Maar volgens mij zou het zoveel beter kunnen met het implementeren van een aantal simpele features (hoop ik in ieder geval). Een klein wensenlijstje O-) :
  • Waardering van software. Het zou leuk zijn als mensen met ervaring met een bepaald stuk software daarover een review kunnen schrijven. Voor een overzicht is het misschien net zo makkelijk als mensen een rating kunnen uitbrengen (van 1-10 bijv). Zodat mensen in een oogopslag kunnen zien of een bepaald programma wordt gewardeerd of niet. Een probleem misschien: er is de mogelijkheid dat problemen met vroegere versies in latere versies worden opgelost. Je zou daarvoor bijvoorbeeld per "hoofd-versie" nummer kunnen laten raten.
  • Een ander iets dat ik mis is het relateren van vergelijkbare producten. Vandaag stond bijvoorbeeld de Bittorrent-client Azureus in de tracker. Het zou handig zijn als dan in dat stukje een lijstje vergelijkbare software komt te staan, zoals in het geval van Azureus andere Bittorrent clients in de tracker zoals utorrent, bitcomet, etc. Met hulp van het vorige puntje kun je dan meteen de rating per software weergeven, zodat je zien welk alternatieven het populairst is. Een andere manier is om de software met de meeste pageviews weer te geven.
  • Filter opties. Het zou mooi zijn als de software-lijst kan worden gefilterd en er uberhaupt meer informatie in de overzichtslijst wordt gegeven. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als je alleen software voor een bepaald OS of op type (shareware, freeware, open source) kunt filteren. Het zou ook mooi zijn als je deze opties in je profiel kunt zetten, zodat als ik ingelogd ben ik bij software-updates alleen de software zie die niet gefilterd is. Andere filter-opties zuoden kunnen zijn, software uit een bepaald tijdsinterval en software met een bepaalde rating (zie request 1).
  • RSS feeds. Misschien de lastigste request om te implementeren. Je hebt nu een algemene meuktracker rss feeds. Het zou heel erg fijn zijn als je ook hier filter-opties kunt instellen. Of juist zou kunnen aangeven voor welke software je alleen bericht wil in je RSS-feeds. Ik stel me hierbij voor dat je een query meegeeft aan de remote. Al kan ik me hierbij voorstellen dat dat performance issues met zich mee zou kunnen brengen.
Nou, dat lijkt me genoeg aan wenslijst. Is dit iets wat ook bij anderen leeft? Zijn er heel misschien mogelijkheden dat dit soort features ooit terug gaan komen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:33:

• Waardering van software. Het zou leuk zijn als mensen met ervaring met een bepaald stuk software daarover een review kunnen schrijven. Voor een overzicht is het misschien net zo makkelijk als mensen een rating kunnen uitbrengen (van 1-10 bijv). Zodat mensen in een oogopslag kunnen zien of een bepaald programma wordt gewardeerd of niet.Daar is toch de Product Survey voor? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Aha, nu je het zegt zie ik daar inderdaad ook software tussen staan. Maar als ik het goed begrijp kun je alleen reviews doen over betaalde software? En dan mis ik nog steeds de link met de software update in de meuk-tracker. Dan zou het mooi zijn als je vanuit de meuk-tracker software kunt reviewen. :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar wordt aan gedacht en aan gewerkt.De link tussen Productsurvey en Meuktracker is er nu niet direct, maar de engine van de frontpage biedt daar op dit moment niet de ruimte en de juiste functies voor. Het zou teveel tijd kosten om dat te implemteren, vandaar dat we overwegen om dit in het nieuwe design van de frontpage te zetten. Zoals het er nu uitziet zal de Meuktracker met de nieuwe layout van Tweakers.net een flinke overhaul krijgen, met diverse nieuwe mogelijkheden en layoutwijzigingen. Daar wordt zoals gewoonlijk aan gewerkt, maar hoe lang die nieuwe frontpage op zich laat wachten, staat in Wat zit er in de pijpleiding van Tweakers.net kwa frontpage? :P.
• Een ander iets dat ik mis is het relateren van vergelijkbare producten.
Goed idee!
• Filter opties.
De zoekmachine van de Meuktracker zal bij de nieuwe layout geheel onder handen genomen zijn. om juist te zoeken op besturingssysteem, licentie en dergelijke.
• RSS feeds.
Over uitgebreide rss-mogelijkheden kan ik niks zeggen, ook niet of er buiten de huidige feed nog andere feeds beschibkaar gesteld zullen worden. Ik kan begrijpen dat het heel erg gemakkelijk zou zijn om curomized rss-feeds te hebben, maar ik heb geen flauw benul hoe dat uit zal zien in de nieuwe layout.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback. :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

User reviews voor software en betere filter/zoekmogelijkheden zullen zeker opgenomen worden in een nieuwe layout voor de Meuktracker waaraan gewerkt wordt. RSS-feeds zullen in de toekomst waarschijnlijk ook wel tot de mogelijkheid behoren. Over het relateren van producten ben ik niet zo zeker. Het kan vrij veel tijd gaan kosten om dat voor ieder product te doen en eigenlijk biedt een goede categorie-indeling ook wel deze functionaliteit.
Pagina: 1