Beste lezer,
Voor een nieuwe pagina zijn we bezig een registratie en inlog systeem aan het opzetten. Alles lijkt goed te gaan alleen toont de PHP code de formulier velden niet, Ik krijg ook geen foutmeldingen om te zien wat er precies mis gaat. Het gaat om de volgende code.
Mogelijk heb ik toch (bij het aanpassen) van dit script fouten gemaakt in het onderste deel, dus het formulier. Als iemand weet wat ik precies fout heb gedaan, of er meerdere fouten in dit script zitten. Dan hoor ik het graag. Voorlopig zie ik me toch nog steeds als PHP newbie.
Met vriendelijke groet,
Sang-Hyun
Voor een nieuwe pagina zijn we bezig een registratie en inlog systeem aan het opzetten. Alles lijkt goed te gaan alleen toont de PHP code de formulier velden niet, Ik krijg ook geen foutmeldingen om te zien wat er precies mis gaat. Het gaat om de volgende code.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <?php if ($_GET['actie'] == 'registreren') { // als men zich wil registreren if ($_GET['versturen'] == 'ja') { // als formulier reeds is verstuurd if (empty($_POST['inlognaam'])) { echo "Je hebt geen inlognaam ingevuld, <a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Probeer nogmaals</a>."; } else if (empty($_POST['passwoord'])) { echo "Je hebt geen passwoord ingevuld, <a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Probeer nogmaals</a>."; } else if (empty($_POST['passwoord_controle'])) { echo "Je moet ter controle ook het controleveld voor het passwoord invullen, <a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Probeer nogmaals</a>."; } else { if ($_POST['passwoord'] != $_POST['passwoord_controle']) { echo "De ingevoerde passwoorden kwamen niet overeen, <a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\">Probeer nogmaals</a>."; } else { $registreer = "INSERT INTO members (inlognaam, passwoord) VALUES ('".$_POST['inlognaam']."', '".$_POST['passwoord']."')"; mysql_query($registreer) or die(mysql_error()); echo "Uw gegevens zijn succesvol opgeslagen! Klik <a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\">hier</a> om in te kunnen loggen."; } } } else { // als formulier nog niet is verstuurd, toon registratieformulier ?> <?php echo "<form action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?actie=registreren\" method=\"post\"> <table> <tr><th colspan=\"2\">Registreren</th></tr> <tr><td>Inlognaam</td><td><input type=\"text\" name=\"inlognaam\" size=\"15\"></td></tr> <tr><td>Passwoord</td><td><input type=\"password\" name=\"passwoord\" size=\"15\"></td></tr> <tr><td>Passwoord <small>(controle)</small></td><td><input type=\"password\" name=\"passwoord_controle\" size=\"15\"></td></tr> <tr><td></td><td><input type=\"submit\" value=\"Registreer\"></td></tr> </table></form>"; } } ?> |
Mogelijk heb ik toch (bij het aanpassen) van dit script fouten gemaakt in het onderste deel, dus het formulier. Als iemand weet wat ik precies fout heb gedaan, of er meerdere fouten in dit script zitten. Dan hoor ik het graag. Voorlopig zie ik me toch nog steeds als PHP newbie.
Met vriendelijke groet,
Sang-Hyun